- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V USA se prodává Toyota Prius za 21 tis. $ , tentýž produkt se u nás prodává za 900.000 tis. korun. Podle všeho by kurs $ musel být 42,8 , ve skutečnosti je kurs $ 22. T.j. téměř 2x tolik . Přitom kupní síla obyvatelstva je v poměru k prům. platům 1/3 mezi ČR a USA. Pokud by se to vzalo matematicky, tak Čech by musel vydělat 2,7 mio , aby si koupil výrobek v hodnotě 900.000.
Jsem celkem dalek toho abych teď pátral v ceníkách automobilek po Evropě a počítal daně. Pamatuji si z vlastní zkušenosti, že v extra "drahé" Veké Británii stála vloni Octavie v TOP výbavě (komplet senzory, navigace, atd...) o více než 100.000 méně než středně vybavená - tady doma v Ml.Boleslavi. Ať jdou do háje.
Tento přehled je hloupost, porovnal jsem třeba cenu stejně vybaveného BMW 320i u nás a v Něnecku a u nás je asi o 70000,- dražší. Zajímalo by mě kde se berou pro tyhle porovnání podklady. Asi to bude stejné jako se spokojeností s jednotlivými značkami.
Co takhle jednou srovnávat auta se stejnou výbavou? A zmínit, že v některých zemích je nutné připočíst cenu registrace nového vozu, která se pohybuje v řádech desítek procent pořizovací ceny?
Hlavně výbava. Třeba Fabia Classic má v Německu v základu i boční airbagy, v Elegance má v základu ESP, radio s CD ap....
Jak to vlasně pro laika je s těmi daněmi - jednou nejlevněší pak nejdražší? Níže se o tom diskutuje ale jednoznačně se nepřišlo ke shodě. Kdo mi to vysvětlí - anebo to není - jak formulované v článku - vysvětlitelné?
Nizozemsko mate na mape dvakrat, vy chytrolini, zato Dansko se vam nejak vykourilo
A zase nas idnes krmi nesmyslama o cene aut. Ja kupoval oktavku a ano, tabulkova cena v CZ je o hodne niz nez cena v nemecku, ale je tam obrovskej rozdil ve vybave. Kdyz sem dovybavil auto v CZ aby vybavou odpovidalo ty verzi co se prodava v nemecku, cena byla +- ta sama. V nemecku se slo celkem snadno s dealerem dohodnout na sleve (150.000!! korun), coz v cechach nikdo nechtel dat. Takze mne auto vyslo levnejs v nemecku. Rek bych ze tydle clanky maji velmi malou vypovidaci hodnotu a kdyz clovek kupuje auto, tak se holt musi sam podivat.
K tomuhle se dovolim taky pridat a doplnit, ze mozna clanky maji obrovskou hodnotu vypovidajici o tom jak "kvalitni" mame redaktory a deniky. Nejsem privrzencem bulvaru ale najit tady solidni denni tisk je dost tezke!!!!
Jestli máme třetí nejlevnější vozy v regionu a podle nedávné zprávy EU má ČR mezi zeměmi unie naopak nejvyšší ceny automobilů bez započítání daní, tak mi z toho vychází, že máme snad úplně nejnižší daně. Nejvíce tedy shrábnou dealeři, nejméně stát. Tato formulace je ovšem pro idnes za vlády socdem nepřijatelná.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
Bože!!!
Další co má pocit že všemu rozumí a patlá dohromady pojmy jako Daňová zátěž, Daně a na základě jedné informace v textu dělá expertní soudy
Jediný co se dá na základě článku usoudit je, že daně na auta patří v porovnání s evropou mezi nižší. Rozhodně to neříká, že máme "snad úplně nejnižší daně" a už vůbec bych nepoužíval termín daňová zátěž!
Ach jo
k.
v Německu je podle statistik 2818 Euro (78000 kc) měsíčne. V CR je to tušim něco kolem 19 000. V článku se porovnává neporovnatelné
Porovnávají cenu vozidel, ne cenu vzhledem ke kupní síle. K čemu by takový ukazatel byl? Z této statistiky se dozvíte kde jsou auta nejlevnější, a to byl účel.