Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autokomunismus po italsku: Máte koně navíc? Tak plaťte!

Za každý kilowatt navíc pořádně zaplaťte. Italské ministerstvo financí přišlo na nový způsob jak naplnit státní pokladnu, argument si vypůjčilo od ekologů. Dosti pochybnou rovnici: více výkonu = více emisí, využilo při návrhu nové superdaně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Brus

2. 11. 2006 9:55
Nechápu autora

Naprosto nechápu autora článku. Co se mu zdá na zdaňování "silných" aut tak komunistického??? Podle mě je to krok správným směrem - jak z hlediska ekologie, tak z hlediska ušetření strategických surovin. Opravdu tak nutně potřebujeme silná auta???

0 0
možnosti

Ondra

2. 11. 2006 10:30
Re: Nechápu autora

neberte to osobně, ale váš pohled na věc mi přijde trochu moc socialistický (komunistický?), přeci je každého věc, jak silné auto/jak velký byt/dům/televizi si pořídí, státu zaplatí víc na dani z příjmů, sociální a zdravotní (protože na dražší věc musí nejdřív vydělat), dph, a to samé při provozu (spotřební daň a dph z benzínu, daň z nemovitosti, dph z elektřiny, plynu apod...).

Tento přístup není o ekologii, ale o naplnení prázdné státní kasy. Pokud by šlo opravdu o ekologii, řešili by to jinak - viz ostatní příspěvky.

0 0
možnosti

Dr. Fe1

2. 11. 2006 10:42
Re: Re: Nechápu autora

Svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhýho, ty "komunisto". Takže jestliže se někdo chce po městě prohánět s tankem nebo třeba s SUV, což je podobně nesmyslné, tak je potřeba to zakázat nebo alespoň pořádně "vosolit", když takhle nesmyslně obtěžuje ostatní obyvatele. Připouštím ale že návrh Italů je blbě koncipován, měli by se takto chovat pouze vůči SUV a podobným "tankům", zdaňovat sportovní vozy není důvod.

0 0
možnosti

LK

2. 11. 2006 10:49
Re: Re: Re: Nechápu autora

Osobně mi SUV lezou taktéž krkem, avšak přiznám se, že mě osobně podstatně víc obtěžují prasata v Passatech a Oktávkách TDI, popř. staré smrduté Š120. Ono jednoznačně určit, co je obtěžování a co už ne, dost dobře nejde. A předpokládám, že se shodneme, že italský návrh neřeší životní prostředí, ale jde o způsob, jak naplnit kasu od bohatších a zároveň udělat obrovskou radost závistivým sockám.

0 0
možnosti

Schumi25

7. 11. 2006 16:09
takže vám vlastně lezou na nervy všichni.....

0 0
možnosti

2. 11. 2006 10:54
Re: Re: Re: Nechápu autora

Čím nesmyslně obtěžuji ostatní obyvatele že jezdím ve velkém autě? To by mne fakt zajímalo. Mám za sebou čelní náraz v Peugeotu 205, kdy to do nás jeden ožrala napálil a zabránit tomu nešlo. Fakt ošklivý zážitek. Od té doby jsem se zařekl, že do malého auta už nesednu. Že jezdím ve velkém autě je jenom a jenom moje věc. Platím 12 tisíc povinné ručení, auto papá 14-15 litrů, takže do státní kasy odvádím na spotřební dani a DPH daleko víc peněz než 1,9 tdi, auto splňuje normu euro2 tak kde je problém? Co tak strašně vadí, že někdo jezdí po městě velikým autem? Že by závist...

0 0
možnosti

Honza

2. 11. 2006 11:10
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora

Mám podobný zážitek i názor. Velké auto používám kvůli bezpečnosti a platím za něj do státní kasy opravdu dost. Co je ale opravdu obtěžující a škodlivé pro ekoligii, jsou staré smrduté popelnice, kterých je na silnicích více než dost. Jenže ty vlastní povětšinou chudáci, které prostě nejde "osolit".

0 0
možnosti

LK

2. 11. 2006 11:11
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora

U mně to není závist

(V8, auto mi žere ve městě ještě o tři víc a za nějaký rádoby teréňák bych ho nevyměnil ani náhodou). SUV mi vadí ze dvou důvodů:

1. Obludně velké auto, přes které není pořádně vidět situace na vozovce, jedu-li přímo za ním (zvlášť když se majitel za své auto stydí a zatmaví si okénka, aby ho aspoň nikdo neviděl).

2. Vzhledem k výšce SUV nad vozovkou při následné kolizi dochází k problémům, protože deformační zóny většiny aut nejsou stavěny na to, že potkají SUV.

Jak je tomu u ostatních netuším (mimochodem také už jsem si vyslechl, že s pětimetrovým autem nemám ve městě co dělat).

0 0
možnosti

svondr

2. 11. 2006 11:26
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora

ale vždyť Vám nikdo nezakazuje jezdit ve velkém autě...

0 0
možnosti

Honza

2. 11. 2006 13:13
Re: Re: Re: Re: Nechápu autora

Mám podobný zážitek i názor. Velké auto používám kvůli bezpečnosti a platím za něj do státní kasy opravdu dost. Co je ale opravdu obtěžující a škodlivé pro ekoligii, jsou staré smrduté popelnice, kterých je na silnicích více než dost. Jenže ty vlastní povětšinou chudáci, které prostě nejde "osolit".

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.