- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z příspěvků na článek mne nejvíce uráží prohlášení některých zbohatlíků o nějaké lůze z deset let starýma kárama. Takových hajzliků jsem za život potkal mnoho . Neumějí si vydělat ani na slanou vodu. Obyčejný slušný podnikatel je rád , že zůstává nad vodou. Chovají se nadřazeně, ale pokaždé za jejich penězma je restituce po babičkách, nebo nekalá činost, kdy je jen otázka času kdy se pčesunou za katr. Dle mého názoru, by se povinné ručení mělo posuzovat dle ceny vozidla. Za obsah platíme spotřebou , čím větší obsah tím větši peníze ze spotřebovaného PHM.
Pokud chcete danit produkci skleníkových plynů automobily, potom je jednoznačně nejpřesnější danit pohonné hmoty. Protože litr benzínu a nafty prostě obsahuje určité množství uhlíku. Pokud chcete danit znečišťování dalšími látkami, je to složitější, protože kromě spotřeby (a tedy potenciálního množství suroviny na "výrobu" škodlivin) nastupuje také pokročilost motoru, seřízení, styl jízdy... To už se měří mnohem hůř. A ten italský přístup se podle mě hodně dobře hodí na povinné ručení, kde je zase dementní ten český, podle objemu...
Itálie bohužel zažívá další období socialistických experimentů. Nás to čeká také ...pokud neskončíme ...ale to je politika. No jo jsou to makaróni a nejde o ekologii, ale jak někdo uvedl, jak zdanit pracháče ..vyberou od nic hodně, nebouří se, nejdou do ulic ...s lůzou to tak jednoduché nemají. Jen je otázka, kdy je to přestane bavit, být neustále trestán za to, že jedne "pracháč" živí ze svých daní desítky socek. ....a co takový majitel Lexusu 450h :-)
zavádět i tady. To bude něco pro voliče se škodou 120, které jeden exemplář znečistí ovzduší snad víc než všechny Porsche Cayenne v republice dohromady.
pochybuji že starý diesel nebo stará škodofka, traboš, apod. mají menší vliv na znečiětění obvzduší než nový 200 koňový auto...
Přátelé, když už ekologickou daň, tak dle produkovaných emisí, nikoliv dle výkonu či objemu motoru. Jenže to by se v prvé řadě nedoplatili tisíce řidičů se starými diesely.
No a je jednodušší a mezi sockami populárnější oškubat pracháče se silnými vozy, než řešit opravdu příčinu špatného ovzduší a honit se za auty s vysokými emisemi.
Naprosto nechápu autora článku. Co se mu zdá na zdaňování "silných" aut tak komunistického??? Podle mě je to krok správným směrem - jak z hlediska ekologie, tak z hlediska ušetření strategických surovin. Opravdu tak nutně potřebujeme silná auta???
neberte to osobně, ale váš pohled na věc mi přijde trochu moc socialistický (komunistický?), přeci je každého věc, jak silné auto/jak velký byt/dům/televizi si pořídí, státu zaplatí víc na dani z příjmů, sociální a zdravotní (protože na dražší věc musí nejdřív vydělat), dph, a to samé při provozu (spotřební daň a dph z benzínu, daň z nemovitosti, dph z elektřiny, plynu apod...).
Tento přístup není o ekologii, ale o naplnení prázdné státní kasy. Pokud by šlo opravdu o ekologii, řešili by to jinak - viz ostatní příspěvky.
Ten nadpis je fakt nesmyslný. Je to "socialismus po italsku". Všichni budou jezdit malým klumprem, kdo se odváží mít něco pořádného, tomu šlápnem na krk. Vždyť to je charakteristika socialismu. A Evropa je plná zastydlých socialistů - vemte si jen přerozdělování peněz orgány EU - kdo něco vydělá, tomu ty prachy vezmeme, a kdo je neschopný, tomu je nacpeme. Nepřipomíná vám to bývalé RVHP? A v které p.... skončilo. Jenže vstali noví soudruzi a už zase mávají vlajkou, nyní modrou s hvězdami, ke stejnému cíli. Asie se nám zatím tiše směje a intenzivně roste.
Michale, ty mas asi neco poradnyho, bohuzel ne v hlave ..:) pochval se cim "poradnym" nam tady delas smrad :)
Slovo komunismus je dnes používáno v hanlivém smyslu skoro pro všechno. Nás učili, že majetkové heslo komunismu je "Každému podle jeho potřeb". Zdaňováním bohatých se teorie komunismu zcela určitě nezabývá. Teorie socialismu možná, ale v praxi to nebylo třeba řešit. Jde tedy spíš o něco mezi feudalismem a kapitalismem.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
Ze jo... Taky si rikam. Komunismus by to byl, kdyby vlada rozhodla, ze vsichni dostanou nejake to ferarko, nebo ze vsechna silna auta zkonfiskuje. Ale dane jsou ciste feudalni a kapitalististicky nastroj...
Nejvic se mi libi ten blud o tom ze cim vice koni tim vetsi splodiny.Tak nejak pak clovek stoji ve fronte za Octavia TD s 90kW ktera pri kazdem lehkem seslapnuti plynu vylozi kilo sazi a pusti do ovzdusi takovejch sracek ze hozena podkova ve vzduchu stoji a ja se svym 2,5L benzin mam platit mnohonasobne vic ackoliv to co jde z meho vyfuku je proti te Octavii takrka horsky vzduch?Opravdu je videt jak si stada ovci voli do sveho cela jen idioty a zlodeje:-(
Jo jo, pumpe diese, tolik popularni, plodi sopustu rakovinotvornych sracek - benzin nas trosku ohriha zase CO2, ale porad o dost lepsi. -- spravedlivy system, ktery neni realizovatelny, je v tom, ze by bylo potreba merit strukturu a objem emisi a podle toho platit - to je ale nerealne. U svych znamych obcas slysim, ze by se meli zakazat S120 a podobne jine vraky -- Neco pravdy na tom je, ale tito lide zapominaji, ze dedeckove na vesnici to maji akorat na dojezd k doktorovi a v zime nevyjizdi :-).