Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak vyzrát na zimu? Pomůže technika

Není všemocná a fyziku přelstít neumí, řidiči ale může výrazně pomoci. Kde auta s pohonem dvou kol bojují o život, projede "čtyřkolka" jako po kolejích. Víte co to je diferenciál a k čemu slouží jeho uzávěrka? K čemu je dobré ABS? A co znamená W na voliči automatické převodovky?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fenris

20. 11. 2006 0:14
elektronika vs. člověk

No nevím, elektronika v autě je dobrá, když člověk nejezdí a neumí auto pořádně ovládat. Ale je dobrá jen do krajní chvíle, kdy selže. S člověkem je to opačně, dokud auto neovládá, dělá chyby, ale když to konečně zvládne, umí krizi zvládnout. Trochu mě proto mrzí, že se dělá minimum slušných aut bez "totální" asistence, která mi často ztrpčuje život.

0 0
možnosti

malejkonik

20. 11. 2006 11:46
Re: elektronika vs. člověk

Souhlasím. Spousta řidičů si, ale bohužel neuvědomuje, že jim elektronika v autě pomůže jen do určité míry. A ve chvíli kdy selže, tak uř s tím běžný řidič nic nenadělá, protože je to za hranicí fyzikálních možností....

0 0
možnosti

Rourke

19. 11. 2006 22:59
Škoda fabia junior

Mám škodu Fabia junior a má tak neskutečně slabý motor, že ani na sněhu nezahrabe :-D

0 0
možnosti

kuny

18. 11. 2006 16:34
Jen tak k všeobecné diskuzi...

Všechny systémy typu haldex a podobně, které přiřazují pohon čtyř kol pouze "když je potřeba" jsou dobré tak akorát na to vyjetí do kopce. Stabilizační efekt v zatáčkách, který s sebou nesou  systémy plnohodnotného permanentního pohonu všech kol (= tři diferenciály) , nemají a mít nemůžou, stejně tak jest bludem všeobecně rozšířený fakt, že oproti permanentům snižují spotřebu. Jednak se totiž tahá prakticky stejně těžké harampádí navíc a jednak celá odpojovatelná skupina je stejně hnaná pasivně koly druhé nápravy, což v konečném důsledku způsobuje lehké brzdění momentálně odpojené nápravy (což je nejen nevhodné na jízdní vlastnosti auta, ale též to s sebou nese vyšší spotřebu a vyšší opotřebení pneumatik). Jediný důvod, proč se ktěmto systémům výrobci uchylují, je snad jeho jednoduchost (tedy cena) a zároveň poměrně snadná implementace do aut s motorem napříč.

0 0
možnosti

speleo

17. 11. 2006 13:42
zadohrab

Mám auto s hnanou zadní nápravou (škodovku 120) a neexistuje kopec, který předohraby vyjedou a já ne. Spíš naopak, ostatní nandavají řetězy a já si frčim vesele dál!

0 0
možnosti

Kuny

17. 11. 2006 18:15
Re: zadohrab

... áno, áno áno. Socka v soccce a ještě si věří. Je pravda, že tenhle zadohrab vyjede dost, a když to obuješ kvalitními zimními pneu (což majitelé Š120 dělají pouze zřídka, páč investovat do auta 200% jeho tržní hodnoty se nevyplatí), tak můžou za určitých okolností ve stoupání trumfnout i předokolky, ale zase v zatáčkách ulítává předek (lehký) a pži sjezdu z kopce je manévrovatelnost tohoto auta prakticky nulová. Vrahů se Š 120, co si myslí, že nad ně není, je u nás plná vesnice a ty jsi patrně další...

0 0
možnosti

Máťa

16. 11. 2006 15:04
Čtyřkolky

Mám čtyřkolky 6 let,Oct.4x4 Turbo(služ.)V a teď ještě Imprezu 2,0 combiVV ! Jiný auta nechci ! To zabírá všema čtyřma, to brzdí všema čtyřma a nejen na sněhu.R^ Akorát u O. je to při vypnutým ESP neřiditelný a při zapnutým vás to může hodit do příkopu - pokud je víc naklouzáno a jede se rychleji ! Jinak už nikdy dvoukolku !RvOct. (150k),mohutnější, pohodlnější, Subaru (160k)krásný sportovní ježdění v horách i na rovinách.Obě vřele doporučuji !!!!!

0 0
možnosti

regazzi

16. 11. 2006 15:13
Re: Čtyřkolky

Souhlasím.

Jen malou otázku: Ostatní auta tedy brzdí jen na jedné nápravě ? To jste trochu prestrelil....;-)

0 0
možnosti

Turbodiesel

16. 11. 2006 14:59
starej automat

no ja mam staryho bavoraka s automatem a tou vlockou a je to stejne uplne na h***o.....nepodradis si a plyn este k tomu reaguje s celkem znatelnym spozdenim....takze mam vlastne takovy docela dobry sane:-D:-/:-(;-(

0 0
možnosti

bullshit

16. 11. 2006 15:49
Re: starej automat

se divim že ti ještě  nikdo ze zdejších rozumbradů nenapsal ať to hodíš ze skály a koupíš si logana ;-DR^

0 0
možnosti

iuos

16. 11. 2006 14:02
hmm

kam se svým předohrabem nevyjedu, tam vycouvám ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

xxx

16. 11. 2006 14:22
Re: hmm

Taky bych chtěl někdy couvat, jako vy předohrabové, ale bohužel zatím jsem všude vyjel předkem napřed. Je to fakt otrava s tím zadním náhonem... :-D

0 0
možnosti

diferencial

16. 11. 2006 13:38
von Kleist

Nestacilo by jednoduse napsat, ze zajistuje rovnost momentu na obou kolech?

0 0
možnosti

von Kleist

16. 11. 2006 13:45
Re: difenecial

8-o "diferencial", samozrejme :-)

0 0
možnosti

hejhulapp

16. 11. 2006 11:08
4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !

Můžete s tím nesouhlasit, můžete se rozčilovat, ale to je vše, co můžete udělat...

0 0
možnosti

Petr

16. 11. 2006 11:39
Re: 4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !

R^R^R^Presne tak,s 4kolou je to o uplne necem jinemR^R^R^

0 0
možnosti

karel

16. 11. 2006 10:11
EDS

EDS

*elektronický uzávěr diferenciálu - zabraňuje prokluzování jednoho z hnacích kol při rozjezdu, zrychlení nebo při jízdě z kopce - nikoli Z kopce, nýbrž DO kopce!!!!!!

0 0
možnosti

rudastraka

16. 11. 2006 11:01
Re: EDS

muzes zrychlovat i s kopce!!!!!!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...