- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jasně, jen se všichni spolehněte na elektronické systémy. Nebylo by úplně nejlepší kdyby auto řídilo samo? K čemu pak řidičák, že jo.
Sranda bude, když systém vysadí. To pak řidič ani nezaparkuje?
kdyby auto řídilo samo, nebylo by to špatné, nemusela bych dnes k nakládanému hermelínu pít žlutou limču
Já ano. Pokud sešlápnete plyn (např. při předjíždění) a poté jej pustíte, rychlost se vrací zpět k původnímu nastavení. Ani při brždění se tempomat nedeaktivuje vždy. Např. Hyundai Sonata 1998 (3,0 V6) dovolovala přibrzdit až o 20 km níže, aby tempomat nevypnula. Většinou se do autorů nenavážím, ale uvéstvětu "...je dobré vědět..." a sám o tom nemít ani potuchy, to se mi vážně nelíbí.
Tahle věc mě taky hned praštila do očí a přemýšlel jsem, jestli je to jen chyba nedopatřením nebo jestli autor opravdu nikdy nejel autem s tempomatem.
Proc mi ma sakra kecat do rizeni jeste auto? To nestaci manzelka
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Tak si nech servisovat manželku, ale obešel bych servisy, kde to vyjde levněji.
Výměna mluvícího ústrojí..., poruchy hlasitosti a pod.
Na tom obrázku je přeci auto vyfocené za vysoké jasitosti okolí ve stínu. Mohu vyfotit stejnou reklamní fotografií, kdy to auto bude zrovna mezi stomy v jasité části svítit, tak efekt bude opačný
To samé pneumatiky. (Podotýkám že pařím mezi řidiče co přezouvají - pouze kvůli mínění okolí). Nicméně, ze svých minulých zkušeností zodpovědně mohu říci, že pokud nejedete přímo na suchém sněhu, tak rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou není téměř žádný. Naopak v našich podmínkách, kdy jsou dny co v zimě nemrzne, ale třeba jen prší tak je přezouvat pmneumatiky hazard který doporučují rádoby odborníci, protože letní lépe odvádějí dešťovou vodu.
Celodenni sviceni zvysuje nehodovost, uz je to prokazano, tak jsme zvedav za par let jak se to bude vracet...
Vzhledem k tomu, že neuvádíte žádné argumenty pro podporu svého tvrzení, a když se podívám na fotku u tohoto článku (tj. http://auto.idnes.cz/foto.asp?r=automoto&foto1=FDV17921a_d_file_sosep200615_11_300dpi_1414722.jpg), musím konstatovat, že Váš příspěvek je nesmyslný blábol.
autor sa mi zda byt fanusikom niektorych znaciek - hlavne koncernu VW - ked mohol spomenut Toyotu /automaticke parkovanie/ a jej Prius, spomenul VW... - v kazdom pripade dobry namet clanku :-)
Češi by ho potřebovali jako sůl. Protože 99% čecháčků jsou buzíci jezdící nalepení na něčí prdeli.
Naprostej souhlas.
A takhle parkuje Lexus
http://www.fquick.com/videos/viewvideo.php?id=520&file=520&autoStart=false
je sice hezka vec, ale jenom zvysuje poruchovost aut. Na ruzne technicke vymozenosti doplaci mercedes, jehoz slava pada s nezvykle vysokou poruchovosti elektroniky...coz priznal i novy sef. Take diky teto poruchovosti byl mercedes dostizen BMW. Auto ma mit jenom to, co je nezbytne
IMHO poněkud problematický vývoj. Na jedné straně pokrok, uživatelský komfort a bezpečnost, na druhé složitost, poruchovost, nákladnost, hmotnost, spotřeba, zátěž pro životní prostředí... Asi to není zastavitelné, ale nevím, jestli je postupná přeměna původního realtivně jednoduchého zařízení na přepravu nákladu a/nebo člověka na sofistikovaný balík mechaniky a elektroniky opravdu žádoucí. Jsou to ale naprosto laické úvahy.
Měl sem možnost jezdit v autě s tempomatem již před cca 8 lety, v jednom z posledních BMW E36, myslím šestiválcové kombi 530i, a tempomat se ani v tomto autě, ani v 535i E39, M5 E39, LR Discovery 3, Fabii ani v nové Octavii nevypnul při sešlápnutí plynového pedálu. Vypne se při sešlápnutí brzdy popř. spojky. Pokud přidám plyn tak se auto automaticky vrátí na zvolenou rychlost kterou tempomat udržoval...