Diskuze

Zimní autoškola: Co dělat, když to venku klouže

Velká část řidičů si o sobě myslí, že jsou zkušení a dokážou vozidlo vždy zvládnout. Ale je to tak i na nejnebezpečnějších povrchších, mezi něž patří namrzlá silnice, sníh či vozovka po prudkém dešti? Velmi nebezpečný je povrch silnice v prvních minutách deště, kdy se smíšením prachu a vody vytvoří mazlavé blátíčko, klouže například i mokré listí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jánechci kTurkovi panePávek

30. 12. 2006 23:36
po žních

Já nechci k Turkovi ...........  ;-(;-(;-(;-(;-(

0 0
možnosti

CZE_Lecco

30. 12. 2006 17:58
testtrack

Znáte někdo ňakej plac v okolí Ústí n/L? Chtěl bych si vyzkoušet jak reagovat na takovýto situace.;-)

0 0
možnosti

hejhulapp

29. 12. 2006 22:02
koukám expertní debata....

1.jako vždy

2.jak je možné,že každý den vidím(resp. kvůli němu stojím v koloně), nějakého zbořeného osla, když jsou všichni takoví jezdci

3. tendle článek je na IDnes už poněkolikáté, proč ty velmi obecné ne/rady alespoň trošku nerozvedou?

0 0
možnosti

Clayton

29. 12. 2006 19:00
každé ESP se chová jinak

Obecné rady bohužel nejsou v praxi moc platné, je třeba si to vyzkoušet s konkrétním autem, každé ESP se např. chová trochu jinak. Osobně mi dělá potíže např. Land Cruiser 120, jehož stabilizace nesnaší při přetáčivém smyku rychlé kontra (tak jak by mělo vypadat u aut bez elektroniky) a obávám se, že podobně fungují i jiné ESP. Pro optimální zvládnutí smyku je potřeba několik desetin sekundy ponechat kola ve směru zatáčky, ESP si uvědomí kam chci jet a začne pomáhat a teprve potom se dá autu pomoci drobným kontra. Při rychlém kontra ESP zcela "zblbne". Je třeba si to v klidu někde na polygonu vyzkoušet. Je docela problém přecházet mezi takovýmhle autem a sportovním, které má ESP nastavené úplně jinak...

0 0
možnosti

eda

29. 12. 2006 22:57
Re: každé ESP se chová jinak

pokud chvíli počkáš, bude pozdě.

0 0
možnosti

Bajus

29. 12. 2006 17:14
Rozkaz zněl jasně

zkopírovat starý článek a výdavat ho za nový.

no jo dva kliky myší

0 0
možnosti

Spring-peace

29. 12. 2006 15:57
Tak jsem to šel letos poprvé ozkoušet

Jel jsem před chvílí  z Liberce do Tanvaldu a zpět, těmi úžasnými zkratkami, které se pouze  uhrabují a paráda. OCT 4×4 se všemi těmi ESP,ABS a dalšími opičárnami měla co dělat. Nikde nikdo.Rady jak na ledě a sněhu jsou dobré, ale MUSÍ se to zažít, někde kde to jde a vyzkoušet možnosti a znát meze. :-) Přeji hodně km bez nehod.

0 0
možnosti

AWD

29. 12. 2006 17:18
2X2

Octavia 2X2 a obcas 4, kdyz se probere Haldex jsi chtel rict? ?

0 0
možnosti

kuba

29. 12. 2006 14:10
Re: Re: Tak jsem včera mezi 8 - 9 večer

a u Muzea 7cm!

0 0
možnosti

řidič

29. 12. 2006 13:41
POLYGON MOST

Myslel jsem si, že po x letech za volantem bez nehody umím docela jezdit, ale ... Zkus të si absolvovat školu bezpečné jízdy na Pöylgonu v Mostě. Zjistíte (myslím, že skoro všichni), že umět jezdit je o něčem jiném. Opravdu to je perfektní. Rady zvládat smyk přidáním plynu je opravdu moc dobrá. Zkus při smyku a překážce před sebou přidat. To musíš být úchyl.

0 0
možnosti

kuba

29. 12. 2006 14:05
Re: POLYGON MOST

ale pokud nebudeš úchyl, tak budeš mrtvej, protože brzda tě nezachrání

0 0
možnosti

123

29. 12. 2006 12:00
??

Při vynášení zadní části vozu lze situaci zvládnout korekcí volantem –

ihned natáčet kola proti směru vynášení (točíme ve směru přetáčející se

zadní části vozu)

?? no tak jak teda? kdyz mi pude auto treba takle \ tak mám točit tak abych udělal kolečko?? nebo do protisměru abych to udělal jako /

0 0
možnosti

libor

29. 12. 2006 13:26
Re: ??

Ano presne tak, jako byste chtel udelat kolecko, auto je/ tocit taky/. Jen je treba to natoceni volantu prizpusobit natoceni auta a jak se auto timto natocenim volantu srovnava, strovnavat i  volant, jinak z toho bude to zminovane "kolecko" :-)

0 0
možnosti

Maťo

29. 12. 2006 11:58
Článok len pre vozidlá, ktoré nemajú ABS, EBD, ASR, ESP?

Mohli by ste niekedy formulovať článok, resp. článok rozdeliť na viacej častí. Mám tým na mysli pre vodičov, čo nemajú žiadne ABS, EBD, ASR, ESP a pre tých, ktorý tieto systémy majú. Myslím si, či skor dúfam, že je takýchto stále viac a viac. Ja som priplácal u Renaultu za ASR a ESP len 20.000 Kč a dnes viem, že už by som si auto bez týchto systémov nikdy nekúpil. Keď len raz ESP zasiahne, tak je táto suma späť doma.

0 0
možnosti

Bagoun

2. 1. 2007 15:12
Re: Článok len pre vozidlá, ktoré nemajú ABS, EBD, ASR, ESP?

Já mám třeba většinou za volantem TNNP (Těžkou Nohu Na Plynu).

Dá se s tím na ledu něco dělat ????;-D;-D;-D

0 0
možnosti