- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obecně jsou doporučovány za sucha 2 vteřiny (kéž by to řïdiči dodržovali), tj ve 100km/h asi 55 metrů. Pan Pech dopuručuje skoro dvojnásobek, tak na to myslete až pojedete.
ti borci, co mají reflexy jako závodníci - 0.0001 sekundy?? To bylo křiku, že jezděj "naprosto bezpečně" po dálnici 180 a nějaký vohnouti co jedou 140 je brzděj.
A abych nezapomněl, bezvadný článek. K takovejmhle lidem ať si novináři chodí pro rozumy a ne ke kdejaké "celebritě" a nebo "politikovi".
Se divim, že neučíte někde v autoškole, vždť je to škoda nevyužít takový talent.
Byl jste někdy v autoškole? Vždyť by to bylo házení perel sviním.
Tak jako motoristi musí dodržovat spoustu předpisů, mělo by se uzákonit, že za snížené viditelnosti musí chodci buď mít oblečení s reflexními nášivkami nebo si přidělat třeba na rameno blikačku z kola. Ale je to těžké cyklisti to přikázané mají a stejně nesvítí. Já před lety chodil často za tmy a než jsme si na bundu začal připínat blikačku tak to bylo o život. Bez ní bych se už nevydal a dětem bych už nikdy nekoupil oblečení bez něčeho reflexního.
Ono nepreraďovať pri predbiehaní u mňa je občas problém. Keď som išiel v piatok z Třeboně do Budejc tak som naraz predbehol asi 8 áut a 2 kamióny. Zo 70km/h na 160 km/h to docela hučalo (2xRemus). Ísť to na jedej rýchlosti, to by asi nešlo :-)
to sa chváliš alebo sťažuješ? Ty 2x Remus. Skoro by som povedal 2xchudák.
pardon, ale kde jsou (mimo dálnic...) v CR nějaké středové čáry?
Ještě k mlhovkám, osobně si myslím že ty jsou za potřebí když se za autem nenachází další který bychom právě těmi mlhovkami oslňovali. Ale přesně dnes kde jaký řidič ma zapnuté jak přední tak i zadní mlhovky za dobré viditelnosti či za tmy. Vše je o toleranci řidičů na komunikaci to je třeba si uvědomit a pokud se toto nezmění tak to bude stejné. To samé platí o dalších věcech, nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly atd..
Mlha musí být na především silnici a musí bránit ve výhledu tak, že není pořádně vidět vozidla či přeměty před autem, za autem či v protisměru, takže je nutné kvůli tomu snížit rychlost (a teprve pak zapnout mlhovky). Nejlépe se to pozná po rozsvícení dálkových světel - jejich světlo se odrazí od mlhy jako od bílé stěny. Řada lidí zapíná zadní mlhovky, když je mlha vedle na poli, nebo třeba vysoko nad vozovkou a nebrání ve výhledu. Dokonce ani nemusí kvůli ní zpomalit, protože bez problémů vidí několik aut bez rozsvícených mlhovek před sebou i za sebou, ale stejně ty mlhovky rozsvítí, vždyť támhle někde mlha je a zákon to nařizuje (že nařizuje také přizpůsobit rychlost, to jim nějak nedochází). Když někde uvidím mlhu a přitom vidím dost daleko dopředu i dozadu další auta (patníky, stromy, budovy ...) a nemusím snížit rychlost, proč by ostatní neměli vidět mně i bez zapnuté mlhovky?
V zasade souhlasim s mistrem volantu, az na radu, ze predjizdeci manevr ma byt provaden bez prerazovani po celou dobu predjizdeni. To je mozna pouzitelna rada, ale u benzinovych motoru. U dieselu je krivka vykonu a tociveho momentu vyrazne jina a nuti z povahy dieseloveho motoru k prerazeni. V opacnem pripade hrozi, ze po uvodni akceleraci dojde k vadnuti zrychlovani a jak znamo, predjizdeci manevr je nutne absolvovat cim rychleji, tim lepe, neprotahovat ho a cekat, az neco dorazi z protismeru. Zni to jako samozrejmost, ale v cem ma Pecha pravdu, je opravdu nutne dvojnasob presne vest radici paku kulisou a vyhnout se nechtenemu kiksu, ze zaradime neco vedlejsiho nebo nedej boze radici paka vyskoci zpatky do neutralu :-), a to pri prerazeni, ktere by nemelo byt rozvlacne jako pri vyhlidkove jizde, ale maximalne kratke s minimem prodlevy. Co musi ale platit, pokud si nejsem JIST predjizdecim manevrem, pockam s nim na pozdeji a nespoleham na nahodu.
Co mi mozna jeste v clanku chybi, je rada, ikdyz ona by to mela byt vlastne samozrejmost a dusledek nasi ohleduplnosti, ze predjizdenemu vozidlu jeho predjizdeci manevr nesabotujeme. Bohuzel se casto setkavam s "ridici", kteri jsouc predjizdeni jinym vozem bud z blbosti nebo naschval zrychluji a bavi se tim, ze druhemu ztezuji jejich predjeti. Ze temihle hratky bezprostredne ohrozuji na zivote druhe (predjizdeneho, auta v protismeru, nebo i za sebou) a i sebe, uz jim v jejich debilite nedochazi.
Zaroven bych podtrhl radu, ktera je temer az na konci, ze neni nutne za volantem panikarit, a to i ve chvili, kdy v protismeru predjizdejici vozidlo jede stale ve Vasem pruhu. Vzdy zasnu nad zabery tragickych nehod pri srazce predjizdejiciho s vozidlem v protismeru, a to na silnici, kde se s prehledem velde sebe vejdou 4 osobni vozidla. .. To plati opet i k tem predjizdenym. Pokud takovou situaci vidim, tak se sam snazim uhnout do strany a umoznit bezpecny prujezd vsem trem vozum.