- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fordu jezdi po USA mene nez 60 Focusu na vodik ale to podstatne neni.
Podstatne je to ze na prime spalovani vodiku se stejne jezdit jen tak nebude. Prvni vozy budou pohanet vodikove palivove clanky. Tedy chemicka premena vodiku na elektrickou energii a pohon na jeden ci vice elektromotoru. V ceste stoji jeste rada problemu ktere je treba vyresit. Palivova nadrz, ci cena palivovych clanku jsou jen dva z mnoha.
http://www.fuelcelltoday.com/ , http://www.millenniumcell.com , http://www.idatech.com/
Drahý vodík se kvůli ceně stejně dělá z ropy a energii na výrobu jim poslali asi z nejbližší tepelné nebo jaderné elektrárny. No ekologu nekup to.
Tak vám nevím, ale nepřipadá mi, že to bylo děláno pro potěchu ekologům. Nemyslíte, že účelem bylo ověřit samotnou použitelnost vodíkového pohonu? Zdroj toho vodíku je v takovém případě irelevantní.
Chinkee, když nevíš, co to je termochemicá cesta, tak ze sebe nedělej idiota řečma o tom, že pára pohání turbínu, která dělá elektriku a ta rozkládá vodu. Jde o vysokoteplotní reaktory, kde se voda rozkládá přímo pomocí horkého chladiva z reaktoru, což znamená mnohem nižší ztráty. Ale ani využití přebytků elektřiny třeba v noci není nesmysl.
budoucnost je jedine elektrika. je to jednoduchy a levny. uz dnes udelas akumulator s vydrzi 200-400km o objemu bezne palivove nadrze. doplnis superkapacitory pro rekuperaci hlavne ve meste a ve meste to najede jeste vic nez na dalnici. vodik ani jiny biopaliva nemaj budoucnost. je to slepa cesta
Spravne, na konec to stejne dospeje k elektrice, akorat to nebude skokem, ale, postupne, nejdrive budou jezdit hybridy. Az se rozjede infrastruktura, ktera az na vyjimky ve Svycarech a v Kalifornii nikde neni, tak uz snad ty elektromobily budou :-) Je fakt, ze elektromobily uz tu sou, ale spouste vlivnych lidi to vadi a tak to likvidujou jak muzou. Aby neprisly na trh moc brzo, nejdrive se musi docerpat ta ropa co jeste zbyva Mrknete sem:
http://www.electroauto.cz/gm.html
jak "nekdo dulezitej" zamaval s nadejnym projektem EV1, je o tom dokonce natocenej film.....
-====Supervýkonná elektrolýza
Vodu====-
lze rozložit na vodík a kyslík použitím elektřiny. Standardní chemické příručky ovšem tvrdí, že tento proces vyžaduje více energie, než lze získat zpět opětovnou syntézou obou plynů. To je ovšem pravdou jen za použití nejhoršího možného scénáře - elektrolýzou stejnosměrným proudem.
Pokud totiž vodu vystavíme její vlastní molekulární rezonanční frekvenci, třeba v systému vyvinutém Američanem Stanem Meyerem (nedávno ho zdokonalili u Xogen Power, Inc.), zkolabuje na plynný vodík a kyslík už při velmi nízkém elektrickém příkonu. Efektivitu procesu lze dramaticky zvýšit použitím rozmanitých přísad, zvyšujících elektrickou vodivost vody. Je také známo, že jisté geometrické struktury a povrchy zaručují vyšší účinnost, než ostatní. Takto lze vyrábět v podstatě neomezené množství vodíkového paliva, například k pohonu motorů, v podstatě za cenu vody.
Sestavte se za pár korun obvod, který bude produkovat vysokofrekvenční proud, pusťte to vodou, přesvědčtě se, že to funguje a vydělějte na tom biliony.
Předpokládejme, že se ke spalování používá vzduch (pokud čistý kyslík, tak potěš koště) ...pak jsou tam přátelé díky vysokým teplotám oxidy atmosferického dusíku...a ekologie je po cenové facce už uplně v prdel*i
Jeste uzasnejsi je fakt, ze v roce 1957 byla Freedmanem (USA) patentovana specialni slitina kovu, ktera spontanne rozklada vodu na vodik a kyslik bez elektrickeho vstupu a bez pusobeni jakychkoli chemickych zmen v samotnem kovu. To znamena, ze tato specialni kovova slitina muze vyrabet vodik z vody, zadarmo, navzdy.
a tu sklitinu bude nosit ježíšek? pokud je to tedy vůbec pravda...