Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Praze chybí 250 semaforů

Snad každý pražský řidič se už stal svědkem dopravní nehody. Kvílení brzd, pak rána a skřípání plechů. Jenže nejeden řidič už slyšel i mnohem nepříjemnější zvuky. Kvílení brzd, rána a zoufalý výkřik. Každý den loni v Praze srazilo auto průměrně téměř dva chodce. Pětadvaceti z nich už nepomohli ani lékaři.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

nelde

6. 8. 2007 14:16
Kulaťák

Platí základní pravidlo: Pro každé množství aut je optimální nějaký tvar a řízení křižovatky. A na Kulaťáku je těch aut až moc, takže kruhový objezd už není vhodný. Nejjednodušší řešení je přestavět na semafory.

0 0
možnosti
JC

inkvizitor

20. 1. 2007 9:46
prážáci

hlavně většina pražáků jsou řidiči na h***no a není schopna bez semaforu projet jakoukoliv křižovat...  

0 0
možnosti
DM

DaM

20. 1. 2007 12:15
Re: prážáci

;-D Jak vsichni vime, prazsti ridici maji diky kazdodennimu hustemu provozu mnohem rychlejsi reakce a behem rizeni jsou v mnohem vetsi pohode, nez kdokoliv z maleho mesta ci vesnice. Vim, ze uznani tohoto faktu muze nekoho bolet ci mu byt neprijemne, ale je to proste fakt. Muzete se proti tomu bourit, mit namitky, ale to je tak asi vsechno, co s tim muzete delat ;-)

0 0
možnosti
WD

wildge

19. 1. 2007 13:39
Kulatak

1. zrusit dva jizdni pruhy a udelat jeden pekny.

2. oddelit silnici od chodniku ploty/svodidly se zeleni

3. Udelat podchody ke vsem nastupistim a zrusit prechody.

Ja krizovatka je fakt desna.

0 0
možnosti
QT

QT1

20. 1. 2007 14:19
Re: Kulatak

A na kulaťáku je málo podchodů??? Stačí tam pokutovat chodce, kteří nedodržují povinnosti dané zákonem 411/2005 (a jehož jsou často největšími zastánci). A pak fackovat ty novináře, kteří píšou, že chodci mají přednost, ale telátkům čtenářům nevysvětlí, že český zákon je neochrání proti následkům zákonů fyziky...

Možná by bylo lepší nechat tam jen jeden pruh, většina lidí co tam projíždí ty dva neumí používat a většina vidláků ve vnějším nepustí nikoho z vnitřního, takže se tam řidič z vnitřního musí natlačit (a pak ten mamlas z vnějšího stejně odbočí do druhého (levého) výjezdového pruhu..

Dále je třeba pokutovat všechny chodce, co tam lezou mimo přechody (a to je tam přechod skoro všude), platí pro ně povinnost 50 m od přechodu. S tím, že to jsou většinou gumy nebo zamyšlení studenti se asi nic dělat nedá. Gumám to snad dát rozkazem a studentům udělat školení jako na základce. Malé děti se tam umí chovat líp...

0 0
možnosti
KC

Kevin Costner

19. 1. 2007 10:36
...

Spíš mám pocit, že se objevuje stále více semaforů tam, kde nejsou vůbec potřeba. Třeba na jednom úseku Bucharova - Radlická je na dvou kilometrech 16 semaforů, 4 z nich jsou podle mě zbytečné...

0 0
možnosti
AE

Alter.Ego2

19. 1. 2007 13:39
Re: ...

Přesně tak. A fungují i v noci, aniž by tam kdokoliv jezdil. Takže, když člověk přijede z vedlejší, čeká půl hodiny jak na ztracený vartě, než mu padne zelená.

0 0
možnosti
MB

bmichal.cz

19. 1. 2007 10:06
Praha ...

V Praze toho chybí :))) ... http://www.silnicnizakon.cz

0 0
možnosti
RB

erben3

19. 1. 2007 9:29
.

250 semaforů za 10 let.... to máme 25 semaforů / rok... A rychleji by to fakt nešlo 8-o?

0 0
možnosti

Pecaf

19. 1. 2007 9:15
Kulaťák

Jojo, "Kulaťák" v Dejvicích je zvěrstvo nad zvěrstva. Fakt nechápu, proč není podchod udělaný až k té tram. zastávce na výjezdu na Prašný most. Lidi tam na ostrůvek přebíhají jak šílení (upřímně, občas se jim ani nedivím) a ve večerních hodinách je to tam teda hodně "o ústa". Klidně by mohl být podkopaný celý kruhák a nemusely by tam být žádné přechody a byl by klid..  kdyby.. kdyby.. :-( 

0 0
možnosti

Pepa z depa

19. 1. 2007 10:03
Re: Kulaťák

Podkopat a udělat podchody? Souhlasím, ale bohužel jdete "proti větru". To teď není IN. V Plzni se bude dělat opačná věc. Křižovatka Americká x Sirkova má podchody včetně obchodů, eskalátorů a výtahů pro invalidy. A teď se budou stavět přechody pro chodce. Proč? Protože tam lidé tu a tam přebíhají a údajně proto, aby se křižovatka "zlidštila". Že se to dělá pro lidi, aby nebyla preferovaná automobilová doprava. Preference lidí před auty. Ale ještě mi nikdo nevysvětlil, proč si ta nezodpovědná auta jezdí sama po městě? On je neřídí člověk? Není to náhodou preference určité části lidí před jinou částí?

0 0
možnosti

Grosssák

18. 1. 2007 23:11
250 míst?

Jestli ono to nebylo náhodou tak, že někdo chtěl postavit 250 semaforů, tak se hledalo a hledalo, až se našlo, kam s nimi... To bude zakázka pod heslem: dáme lidi do klece. Co na tom, že se zapomenou rozhlížet, protože všude na ně bude svítit návěstidlo? Co na tom, že to bude všechny zdržovat a to hlavně v noci, protože semafory přece musí běžet bezdůvodně pořád... Neříkám, že nejsou místa, kde je semafor opravdu potřeba, ale tohle je ŠPATNĚ.

0 0
možnosti

marzena

19. 1. 2007 18:45
Re: 250 míst?

presne tak.. at radsi zacnou fizlove neco delat a davaji ostre pokuty za nedani prednosti chodci na prechodu a soucasne pokuty chodcum za prechazeni na cervenou a mimo prechod.. myslim, ze by to melo mnohem vetsi efekt, nez megalomanska stavba semaforu na mistech, kde je stejne budou chodci vetsinu casu ignorovat a chodit na cervenou..

0 0
možnosti
TM

TomášM

18. 1. 2007 20:11
Semafory nechybí

naopak. Jezdím denně po Praze už několik let a nemohl jsem si nevšimnout, že když někde semafory nejdou, tak je celková situace v širém okolí daleko lepší než když jdou....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...