- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážený pane redaktore, to co jste napsal by jste si měl zarámovat. Protože Vám vyšla nehorázná věc kterou bych od takového deníku jako je iDnes (MF Dnes) neočekával. Pamatujme si že od dnešního dne budem brzdit z padesátky za sucha na 28m.Děkujem pane redaktore.
Abych to zhrnul na začátku článku píšete o dalo by se říct o konstantní délce brzdné dráhy potom někde u prostřed píšete, že brzdná dráha závisí na ABS to je pravda a potom na stáří vozidla z tím už bych nesouhlasil toto zohlednění by se dalo brát v potaz se souvislostí právě z tím ABS. Jinak si o tom dovolím zapochybovat.
No prostě opravdu kvalitní článek. Doufám, že jste to snad nemyslel vážne z tím co jste napsal..
Ono by nebylo od věci se trochu zamyslet. Nové auto má obvykle kratší technologickou prodlevu brzd, posilovač je schopen vyvinout vyšší tlak, rychlá řídící jednotka je schopna kola udržet na hranici prokluzu, kde je účinnost brzdění nejvyšší, stejně tak bude mít lepší tlumiče shopné účinněji zabránit odskakování kol od povrchu, modernejší pneumatiky, atd. Pak i o třídu větší a tím o čtvrt tuny těžší auto zabrzdí dříve.
Ovšem 28 metrů je dnes považování za základní brzdnou dráhu ze 100ky u vozů střední třídy.
Hmm on je součinitel tření závislý na roku výroby automobilu? Já měl zato že pro dva stejné povrchy je konstatní a třecí síla je přímo úměrná přítlačné síle..
Nové auto s ABS a bůhvíčím na 28 metrů a z padesáti? Tak tohle se nazývá "zachrápal".
Jednou někdo napsal, že to bude 28m při 50-ce na suchu, tak to budou všichni omílat. Ale já to zkoušel. Kamarádi nevěřili, tak jsem jim to předváděl. Na suchu, asfalt, léto. Jel jsem 50, nečekaně (trochu jo, no ) vykřikli stop, dupnul jsem na to a auto za 6 metrů stálo. Když k tomu přičtu čas reakce při nečekané události, pořád mi těch 28 metrů připadá trochu moc.
Kecas.
V 50km/h je tva rychlost 13.9 m/s. Zastavit na 6 m je kravina. I kdybys byl rychlej jako blazen, tak nez prendas nohu z plynu a zmacknes brzdovy pedal uplyne alespon 0.3 sekundy. Schvalne si nekdy zkus preslapavat z plynu na brzdu a zpet po dobu 10 sekund a spocitej, kolikrat se ti to povede.
Za tech 0.3 s ujedes 4.2 metru. Takze do tech 6 ti zbyva 1.8 m. Pokud by to auto opravdu na 1.8 metrech zastavilo, znamenalo by to, ze tech 1.8 metru ujede za 0.26 sekundy. Celkove by tedy auto od nahlaseni STOP stalo za 0.56 sekundy. A to je proste blbost.
pokud chci zjistit jak zastavim, tak si to obcas zkusim na volne silnici, kde za mnou nikdo nejede a svete div se klouze to.
Vážená redakce,až se proberete z agonie produkující tento informačně nabytý článek. Tak se laskavě zamyslete nad tím, co jste nám tímto chtěli zdělit.
konečně jsem se dozvěděl že brzdná dráha deset let staré Škody Favorit bude výrazně delší než nové Škody Octavia... kdo to mohl tušit
celkem rád bych viděl 10 let starou Škodu Favorit
vy co tvrdite, ze na ledu zimni gumy nepomuzou, tak si to prectete jeste jednou!!! i na ledu auto zastavi. a se zimnima guimama driv nez s letnima