- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
r. v.2000,najeto 847000km,těším se kolik bude mít na tacho.takové 6apůl roku staré auto.v bazarech maji všichni něco málo přes 100 000.
koukam, ze je tu kupodivu hodne prispevku, ale u nas na ceskych silnicich jsou nejvetsi slagry z chvostu zebricku TÜV.Renault Laguna, Chrysler Voyager, Kia Carnival, Ford Galaxy + 2 bratri od VW a Seatu.. Celkem zajimavy
vsimli jste si ze v nasich bazarech maji dovezena auta 6-7 let stara 90 - 150 tisic km
pritom srovnatelne stara mivaji v zahranici o 100 - 200 000 km vice
narazil jsem take na passata myslim 2002 ktery mel neuveritelnych 650 000 km
uz ho vidim v nasem bazaru s 130 000 a vyplnenou servisni knizkou
na co si v zahranici pri nakupu dat predevsim pozor?
diky
cituji:
... Úmyslně uvést jiného v omyl s účelem vlastního obohacení je trestný čin podvodu podle §250 Tr. zákona i u nás. A nejmíň 50 % aut v našich autobazarech má na ukazateli jiný stav km než je skutečnost. Jsou země, kde se to prostě nedělá, protože zisk je nulový a riziko obrovské a jsou země, kde to dělají jak na běžícím páse ...
kdyby se hodnotil i počet ujetých kilometrů mezi technickými kontrolami, celé pořadí by se muselo předělat. Protože spolehlivost je přímo úměrná ujeté vzdálenosti.
Pak by se vozy, užívané profesionálně, dostaly dopředu, třeba Mercedesy nebo Passáty, Renaulty, Citroeny a Japonci by spadli o hodně dozadu.
Nejlepší srovnání poskytuje datová báze Schwacke, ta vyhodnocuje ceny vozidel a vypočítává také, kolik zpravidla sledované vozidlo za tu provozní dobu ujelo.
Zjistili byste, že třeba Mercedes 220CDI(typické vozidlo německého taxikáře) ujede za rok v průměru více než trojnásobek průměru jiných vozů. Proto jsou japonské vozy u TUeVU docela nahoře, těch pár dědoušků, kteří s nimi jezdí, najedou za rok jenom zlomek toho, co najedou VW a Škodovky.
takže důvod proč lidová vozítka dávaj na svoje auta záruku jen jeden rok je ten, že počítaj, že lidi s něma najedou za rok 30 tisíc a pak se jim rozeserou, takže co ujedou nad bez poruchy už je prostě bonus ... no chytré přímo lstivé
Není nad starý Mercedes - kdo chce spolehlivý vůz tak není jiná volba.
neni lepsi prehled nez osobni zkusenosti
Znáte něco tak nedůvěryhodného, jako je TÜV? Které auto u nich získalo nejmíň? Jdu si ho koupit!
Jak můžou srovnávat všechna auta dohromady, tož kde jsme:-)
Tabulky TUV prezentované jako "tabulky spolehlivosti" je pěknej podvod. Je to jen výpověď toho, v jakém stavu dané vozy přijíždí na technickou. Není brán v potaz počet ujetých km. Další zásadní věcí je věk majitelů. Nechci tvrdit, že to tak stoprocentně je, ale třeba AR osloví spíše mladší generaci a tudíž je pravděpodobný předpoklad, že ty auta budou zažívat agresivnější přístup při jízdě a menší zodpovědnost při servisování. Další důležitá věc je, kolik odstranění závady stálo. Že na něčem odejdou pakny v zadních bubnech je prkotina oproti tomu, že v jiném autě je v háji lambda nebo třeba náprava. A těch faktorů by se našlo víc. Takže pokud se 2-3 roky staré auto pohybuje od cca 2 do 8%, mám za to, že mezi nimi budou při stejném typu užívání minimální rozdíly.
Zajímavější by byla tabulka od automobilky, kolik stál záruční a mimozáruční servis na jednotlivé modely v průměru. Toho se ale samozřejmě nedočkáme