Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři procenta profesionálních řidičů nemají za volantem co dělat

Řidiči nákladních vozů musí podle silničního zákona nově procházet psychologickými testy. Odborníci říkají, že je to nutné. Podle nárůstu nehod zaviněných profesionály se zdá, že mají pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jose

dobrodružní ze silnic pryč

"Může to být nedostatečná výkonnost psychiky, ... DOBRODRUŽNOST, nebo touha závodit," říká psycholog Aleš Jelínek. ...prima, mám rád dobrodružství, nemám co dělat za volantem...tak ten se mi zdá taky dobrej.

0/0
12.2.2007 12:04

aaaa

omezení věkem

já bych to omezil především věkem. myslím, že dvacetiletý borec, který řádí v osobáku, se bude podobně chovat i v kamionu. věřím, že starší řidiči, tátové od rodin se většinou takto nechovají, a jestli ano, tak s větším přehledem řeší kritické situace, díky zkušenosti. nejezdilo by tolik kamionů (kdo by je řídil), část přepravy by se přesunula na železnice (ekologie) a zlepšily by se pracovní podmínky řidičů (zaměstnavatel by si jich vážil a dobře zaplatil).

0/0
12.2.2007 11:19

Petr

Prasata jsou v malých i velkých

Blb je blbem,at jede v kamionu nebo osobáku.jezdím obojím,měsíčně cca 10tis a když vidím ty prasata na silnicích, střílel bych to. Obojí. Rumunskej kamion se vleče 75, když ho začnu předjíždět, zrychlí na 90 a konec.. U osobáků v koloně předjíždí blbeček s A na čísle,jen aby byl o pár aut vpředu. Že proti němu jedou auta,je plná čára,nezájem. spoléhá na to,že ho někdo pustí. Ale jak někde jedou policajti, všichni jedou předpisově.Měli by být víc vidět,a na nebezpečných místech a ne na dlouhých rovinkách nebo pod kopci..

0/0
11.2.2007 20:39

Martin

Re: Prasata jsou v malých i velkých

To je taková zajímavost,že když jedu s osobákem, je to v náklaďáku samej debil nebo blbeček a jen vlezu do náklaďáku tak se snad všichni přestěhujou do malejch aut

0/0
11.2.2007 20:59

Petr

Re: Re: Prasata jsou v malých i velkých

souhlas :-) ale občas je to i naopak

0/0
11.2.2007 21:05

jouda

Re: Re: Prasata jsou v malých i velkých

Dělám to tak, že když to idiot v kamionu opravdu přežene (najíždí a ještě hrozí), zvednu telefon a zavolám na číslo na plachtě. Většinou je to k majiteli firmy a ten si to s ním vyřídí.

0/0
12.2.2007 10:39

q

Všichni řidiči kamionů by měli absolvovat psychiatrické vyšetření

Nedávno jsem jel po D5 a pár kiláků před hranicí mi do levého vlít kamioňák, který se rozhod, že musí svýmu kámošovi ukázat, že ho většího. Ten pitomec ho předjížděl čtyři a půl kiláku! Měl štěstí, že všichni jeli přes hranice, tak nikdo neměl bouchačku. Jinak mu tu dutou kouli musel někdo upicnout. Samozřejmě tam seděl nějakej typickej metr šedesát vysokej, zakomplexovanej pitomeček se základkou...

0/0
9.2.2007 22:40

oldbeat

Re: Neodsuzuj, co jsi nevyzkoušel

To hodně laciný odsudek.

Já jsem s kamionem jezdil jako mladej. Vy "řidiči" skupiny "B" vůbec nemáte šajnu, co všechno musí kamioňák řešit. Např. i šetření fyzických sil. To znamená, že chce-li vydržet do konce šichty, musí podržet plyn u podlahy a tak jet celou směnu. Tempomat má mizivé procento kamionů.

Nikdy by si řidič něco, co jsi popsal nedovolil, kdyby fugovala policie. Ze zákona nesmí kamioňák na dálnici předjíždět, pokud by tím omezil ostatní řidiče.

Ovšem celá společnost nechce, aby policie pracovala, my všichni děláme pro to všechno. Smutné konstatování nakonec s tím, že nevidím světlo na konci tunelu

0/0
10.2.2007 18:08

ufi

Re: Re: Neodsuzuj, co jsi nevyzkoušel

to myslíš vážně tuhle větu: Nikdy by si řidič něco, co jsi popsal nedovolil, kdyby fugovala policie ?? seš s prominutím vypatlanej nebo co? i kdyby policie nefungovala, tak to nedává nikomu právo chovat se jak prase. a pokud se dokáže někdo slušně chovat jenom za dozoru policie, tak nemá na silnici vůbec co dělat.

0/0
12.2.2007 12:40

Petr

Re: Všichni řidiči kamionů by měli absolvovat psychiatrické vyšetření

ty zakomlexovanej blbečku,ty by ses ani s tim kamionem nerozjel.mimochodem,měřím 197cm a mám VŠ elektro,ale s kamionem jezdím,protože MĚ TO BAVÍ.A navíc tam mám o 10tis víc než v předchozí práci..takže si upicni svoji dutou kouli

0/0
11.2.2007 20:42

Petr

Re: Všichni řidiči kamionů by měli absolvovat psychiatrické vyšetření

a takových blbečků, co se courají,ale nenechají se předjet je dost i mezi osobákama. Jenže když se takej blb vleče,a pak zrychlí,je to na houby. Když jedeme z kpce, dá se předjet, 40tun se rozběhne rychle a ti kolečkoví moc zrychlit nemůžou,dá se předjet..A vlítl kamioňák? chvíli to trvá, než se přejede z pruhu do pruhu. Kdybys blbe jel 130 a ne 160, tak by to tak rychle nebylo..S kamionem se prostě moc myšky dělat nedají.A když osobák vidí blikat kamion,ještě víc přidá,aby ho náhodou nezbrzdil..A zrychlit pně naloženej kamion ze 70 na 90, dá práci,není to jen přidat plyn a jet jako u osobáku. Jenže kdo to nezkusil,tak neví a jen blbě kecá..;-O;-O;-O

0/0
11.2.2007 21:03

mattonka

Re: Re: Všichni řidiči kamionů by měli absolvovat psychiatrické vyšetření

kolik kamionů bliká??

0/0
12.2.2007 14:54

churchill1

3%

Pokud by podobným vyšetřením měl projít každý,kdo má řidičák,tak by ze 3% bylo minimálně 33%.;-(

0/0
9.2.2007 18:02

zaměstnanec

Ne řidiče nebo zaměstnavatele

stojí prohlídka 3500.V zákoně je poslední paragraf,,prohlídku hradí řidič''a nejedná se pouze o řidiče kamionů, ale třeba i větší pekařské Avie

0/0
9.2.2007 17:03

Vilém Hynek Jarmila

většina doktorů ale neví, co má vyšetřovat

Pak to dopadá jako při vyšetření na zbrojní průkaz, kdy se lékař k mému údivu místo psychiky a návykových látek věnoval testování kvality zraku. 8-o Pak je ta placená zdravotní prohlídka fakt k smíchu. :-P

0/0
9.2.2007 17:02

svazak1

Re: většina doktorů ale neví, co má vyšetřovat

co se divis? sance ze ses fetak a koupis si bouchacku je nulova zatimco strilet s 5ti dioptriema bez bryli tak ses snad jeste nebezpecnejsi nez ten fetak s bouchackou;-D;-D

0/0
9.2.2007 17:44

a

Hm, to by se ale ta vysetreni nesmela delat stylem, kam mam dat to razitko?

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
9.2.2007 16:14

piloot

Neni to trochu moc?

Nejsem profi ridic a ani se jich nechci zastavat. Ale psychologicke vysetreni se mi zda trochu moc. Kdyz ani na zbrojni prukaz zadny psycho testy delat nemusim ( to by me na ne doktor musel sam poslat ). A ziskat zbrojak lehceji nez ridicak? Smesne

0/0
9.2.2007 13:37

Rudolf

Re: Neni to trochu moc?

No zase na druhou stranu, auta (resp. jejich řidiči) zabijí ročně velmi výrazně více lidí než legálně držené zbraně.

Takže z tohohle pohledu by to IMHO naopak vypadalo, že by podmínky pro získání řidičského oprávnění měly být výrazně přísnější než podmínky pro získání zbraně.

0/0
9.2.2007 14:45

PEBE

Re: Neni to trochu moc?

A Vy ten zbrojní průkaz máte? Více ofuků jsem jsem měl se zbrojním průkazem než s řidičákem.

0/0
12.2.2007 6:15

Honza

To procento je mnohem vyssi

Je to dane nulovou praxi novych ridicu, cenami v doprave (nizke platy pro kvalitni a kvalifikovane ridice), systemem (vse se vozi na cas a nepocita se s hustotou provozu - nasleduji penalizace za pozdni prijezd a pod.), a podobne jako v politice neexistuje odborna skola pro ridice - s trochuo nadsazky lze rict: "Nic neumim pujdu do polityky nebo ridit" :-)

0/0
9.2.2007 13:22

Honza

Re: To procento je mnohem vyssi

preklep "politiky" :-)

0/0
9.2.2007 13:24

Michal

řidiči kamionů

ani se nedivím, že řidiči náklaďáků způsobí 5x více smrťáků než ostatní řidiči, jezdí jak šílenci. kdo s tím nesouhlasí, ať se někdy projede po D1 a všímá si, co ti údajní "profesionálové" dělají za prasečiny při jízdě.

0/0
9.2.2007 12:25

M

Re: řidiči kamionů

No..nesouhlasím tak uplně... takovej 2Oti letej frajírek v 15let starým bavoráku Ti taky leckdy zavaří..[>-]

0/0
9.2.2007 12:45

svazak1

Re: Re: řidiči kamionů

ten akorat tak zavari sebe do ty rakve v ktery jede ale nakladak ti zvochluje klidne 5 aut v rade...

0/0
9.2.2007 17:46

M

Re: řidiči kamionů

No..nesouhlasím tak uplně... takovej 2Oti letej frajírek v 15let starým bavoráku Ti taky leckdy zavaří..[>-]

0/0
9.2.2007 12:46

jouda

Re: řidiči kamionů

Souhlas, kamioňáci jezdí jak dobytci. Jednou jsem slyšel, že připravují kodex,  a jeden bod bylo "nevytahuj se na silnici, že máš velký auto". To ukazuje na to, že fakt jsou to vypatlanci za volanty velkých aut.

0/0
9.2.2007 15:00

Martin

Re: Re: řidiči kamionů

co stoji v kodexu, to neukazuje vubec nic

0/0
9.2.2007 15:36

Pavel

Re: řidiči kamionů

mě by jenom zajímalo kolik z vás chytráků někdy zkusili řídit aspoň avii a viděli by jste kolikm prasáren musí zkousnout profesionál v kamionu od takovejch borců

0/0
9.2.2007 18:03

a nebo tak

Re: Re: řidiči kamionů

temi prasarnami myslis napriklad to, ze chudak kamion musi napriklad zpomalit z 89,5 kmh na celych 88, protoze ho zrovna nekdo predjizdi a on to nemuze zalomit do leveho pruhu bez blinkru ? tak to te muzu uklidnit, chudak kamion zpomalit nemusi, on to do toho leveho pruhu zalomi bez blinkru stejne ... a ten mrnavej povl v osobaku muze treba pres svodidla, co se o nej bude kamionak starat ... je prece vetsi, ze jo ;-D

0/0
9.2.2007 23:30

Condomer

Re: Re: řidiči kamionů

jo, zkusil jsem to a je pravda, že taky jsem se podvědomě šinul do levýho když jsem viděl škodulu před sebou, dobrých 20 minut mi trvalo, než mi došlo, že s auťákem co na 100km zrychluje půl dne v levým pruhu nemám co dělat. Některých "profíkům" to nedojde ani za 20 let.

0/0
10.2.2007 0:18

edik2

A NAPROSTÁ VĚTŠINA

majitelů dopravních firem nemají  v PODNIKÁNÍ co dělat.(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
9.2.2007 12:14

Arne_F

???

Jenom tři procenta? 8-o8-o;-O

0/0
9.2.2007 12:12

mattonka

Re: ???

taky jsem se nad tím podivila...

0/0
12.2.2007 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.