- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak já jsem se těšil jak si tu přečtu nádhernej článek a místo toho se mi plašej kladiva-Ten čověk kterej tohle napsal je mimo mísu.Sám tohle auto mám ,vím co má za chyby a co má za přednosti. To že nám tady píše že to není auto pro rodinu v roce 2010 to víme. Nakonec já se musím zastat i těch brzd, pravda jsou jednookruhový ale pokud jsou trubky a hadice v cajku a to jsou a dlouho budou když zmokneme tak jednou za rok :-), tak to auto brzdí jako šlak a když zadupnu všechny 4 kola nevím co víc si od brzd mužu přát.
Nechápu autora o co se pokouší. Je to asi jako kdyby na webu o cyklistice někdo porovnával kolo ukrajina s nějakým novým MTB. Já si jako ditě živě pamatuji, jak jsme s rodiči jeli se starou štejsnou do NDR a jak jsem dírama v podlaze koukaly na panely na jejich betonových dálnicích. Tráboše nás tam předjížděly. Prostě nádhera. V zadu půlka motoru na opravy. Ale dovezla nás všude.
Oktávkou jsem najezdil skutečně hodně kilometrů jako spolujezdec i jako řidič. Bylo to klasické spolehlivé auto, na svou dobu pohodlné a prostorné. Nemůžeme ji ovšem srovnávat s dnešními vozy.
hehe, autor je dost mimo. Máme doma oktávku, rv 1962 a tak zlé to zdaleka není. Největší slabinou jsou asi brzdy. Motor má, na tu dobu, poměrně slušných 37kW. Nevím jak si do oktávky sedá on, ale já se svými 188cm nemám žádný problém ani akutní nedostatek místa. Řazení pod volantem je super. Nechápu proč se od něj upustilo. Za studena se musí se sytičem, ale jakmile se motor trochu ohřeje, přede jako kotě, žádné cukání není.. ..ani za studena, naopak, spojka má poměrně dlouhý chod a rozjezdy jsou mnohem lépe ovladatelné než s se současnými spojkami VW, kdy se vše děje na dvou centimetrech pedálu. Možná by nebylo od věci oktávku trochu poštelovat.. Náhradních dílů je ještě dost. Horší je to jen s plechařinou a výfukem.
A kdyby si Jouda ozkoušel jak brzděj ostatní auta té doby tak by dal 2 .
dynamika motoru4jízdní komfort4
- To je vůl a sčím to srovnával ? S moskvičem, nebo trabantem ?
kdyby mel nekdo zajem a chtel by zkusit zazit to co, autor clanku, Octavia de Luxe z roku 1961 s cca 75 tkm mi stoji v kulne. Bez koroze, v originalnim stavu, ceka uz nekolik let na nejakeho nadsence, ktery by si ji koupil a opravil. K dispozici je i par nahradnich originalnich dilu. Jsem z ostravska. mafilipes@seznam.cz
Tenhle vuz, jen o rok starsi, byl moje prvni auto. Na razeni pod volantem si clovek zvykne rychle, problem mi zpocatku delalo jen obracne "H" - jednicka byla u oktavek od sebe. Nadrz nebyla zamykaci, takze v aute byl vzdycky benzin jen tak na dojeti k pumpe. Diky tomu, ze strejda byl automechanik, tak me to auto nikdy ve stychu nenechalo. Krasne se na to vzpomina:)))))
a to startování klikou aby se šetřila baterka, nebo jen tak pro diváky, prostě paráda - nostalgie,. na výlety s felicií z roku 1960 - ještě bez křidýlek - se nedá zapomenout
z Octavek se dřív dělali trakturky, my jsme si z ní udělali jako mladý buginu, protože má rám, sundá se kastle, řízne se rám i kardanka a pokrátí se to, asi o metr, pak jsme ubrali lisťáky, otočili disky do široka, navařili rám, přidělali sedačky a hurá do akce, pěkně jsme se s tím vyřádili a myslím že to byla nejlepší bugina kdy vyrobená ve vsi
nechapu jestli to ma bejt kritika, nebo naopak pochvala pro veterana.
me to pripada skoro jako srovnani s dnesnima autama a tedy kritika