Diskuze
Škodě Octavii zachutnal alkohol a zemní plyn
Děkujeme za pochopení.
činčo
Jako nejjednoduší je dát povinnost výrobcum snížit
spotřebu paliva aspon o 20 procent. Technologie na to jsou!!
kluvi
humbuk
Je to proste stejny humbuk ako s vyrobou vo veternych a solarnych elektrarnach. Vyplati sa to len preto, ze sa to dotuje z nasich dani. A technicky su tie systemy tak nespolahlive, ze pokial by dosiahli planovane percenta vyroby, tak si budeme musiet zvyknut ze holt v noci / za bezvetria dost casto elektrina nebude a basta...Stare dobre petrolejky.
Tessik
Re: humbuk
Přesně, větrné elektrárny jsou naprosto nestálý a nespolehlivý zdroj energie, který stejně musí být zálohován a hádejte asi čím. V průměru dodává energii asi jen třetinu roku a to pokud je umístěna na dobře vybrané lokalitě, jinak ještě méně. V zimě při nízných teplotách spotřebuje více energie na vlastní rozmrazení než produkuje.
Solární panely mají budoucnosti v dohledu deseti let, jakmile jejich účinnost dále vzroste. Prozatím dokážou splatit svoji cenu zhruba za deset let pokud za 1kWh dostanete dotovanou cenu, čili trojnásobek běžné ceny. Tedy samy o sobě, by se splatily po třiceti letech produkce energie, bohužel jejich životnost je kolem 20-25 let.
A pak biomasa. Pro příklad 1 vagon uhli je ekvivalet 10 vagonu biomasy. Běžná elektrárna denně spotřebuje kolem 300 vagónů uhlí, zkuste si jen polovinu nahradit biomasou.
kluvi
Vodík
A uplne najviac ma fascinuje auto na vodik.
Akurad ze vodik sa nikde nenachadza, musi sa vyrobit a to
1)Z oxidu zinku a uhliku za vzniku CO- fuj a mala ucinnost
2)z fosilnych paliv- fuj, velka energeticka narocnost
3)elektrolyzou bud z jadernej elektrarne (ale to zeleni nechcu) alebo zo solarnej (ucinnost vyroby 20% s ucinnostou spalovania 5%) Takze neviem co sa to vlastne vyvija...Kuk na http://www.techblog.cz/technologie/vodik-vyrobime-v-aute-a-budeme-tankovat-vodu.html
x
Re: Vodík
Jde o to, ze spaovdim vodiku v clancich vznika jen voda a ne skodlive latky a tedy primos pro ekologiie a navic by to jezdilo potichu.
Problem ziskavani vodiku je prave te hlavni problem tohot pohonu - nejlepsi je zpusob se jevi rozkladem zemniho plynu - toho mame vic nez ropy .....
Marty
Ethanol
Mohl by mi nekdo rict kolik je potreba energie na vyrobu ethanolu? Posledni dobou je totiz spousta "trendu" a pak nejaka chytra hlava poukaze na to, ze na jedne strane je to sice o 75% ekologictejsi nez vec kterou to nahrazuje a na strene druhe o 200% horsi.
Ze provoz na CNG je levnejsi je jen otazka casu nez se na nej da spotrebni dan. A v tu chvili se pocurame vsichni co mame plynovy kotle/sporeky atd. To se nebudeme stacit divit.
bio
Re: Ethanol
nevím kolik je potřeba energie, ale určitě méně než na současná paliva.Odhaduju podle ceny
bio
etanol
mám předělaný auto na etanol a super.Vyšší výkon, levnější provoz.Akorát na to v Česku nejsou pumpy.
von Kleist
Nevyhody
Vyhody byly vyliceny, jeste se vsak nejak opominuly nevyhody CNG pohonu: 1) vysoky tlak pri skladovani ve voze -> tezka a mohutna tlakova lahev 2) oproti benzinu hori vyrazne pomaleji, tj. neni prilis vhodny pro male rychlobezne motory 3) ma mensi energetickou hustotu nez benzin. 2+3 znamena znatelne nizsi vykon, nez by mohl mit (maly) benzinovy motor stejneho objemu.
Tomas
CNG čerpadlo doma
Co vím, tak se dá za nějaký peníz (70-100tis. Kč) koupit kompresor pro domácí použití. Pak stačí mít jenom doma v garáži přívod plynu. Nevýhoda je, že natankování plné nádrže trvá několik hodin. Případně existuje ještě dražší zařízení, které má vlastní zásobník.
ten.kdo.to.vi
Re: CNG čerpadlo doma
je to super, viděl sem to na show od plynáren. Pro člověka co provozuje několik aut se to musí hodně vyplatit.
Víťa
nádrže
Zajímalo by mě, jestli auto na CNG jezdí i na benzin (podobně jako LPG na benzinovém motoru ) a má kombinovanou nádrž a ne bombu v zavazadlovym prostoru.
m-a-r-t-a-s
Re: nádrže
Jeden známý má Zafiru CNG a je možno jezdit i na benzín, ale ten slouží spíše jako nouzovka, protože to má jen asi 14ti litrovou nádrž na benzín.
ten.kdo.to.vi
no konečně
že by se ledy pohnuli ? A ještě poznámka k níže uvedené diskuzi ohledně cen v Praze, tam jsou drahé jen nemovitosti, jinak vše je o poznání levnější než třeba na okresním městě neřkuli na vesnici
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....