Diskuze
Exkluzivní test: Jak jezdí elektroPeugeot 106
Děkujeme za pochopení.
Ximixi
Narodil jsem se moc brzo.
Je to krasna myslenka,ktera nenecha nektere nadsene duse v klidu. Fandim vam v usilovne a trpke ceste za elektromobilem, ktery predci dnesni mrhani s energii.
mrmla
Elektromobily by zabily automobilky a servisy !!!
Elektromobily nechtěj vyrábět sami automobilky, protože by je to zabilo, kdo si dnes může dovolit auto které vydrží 500 000 km a nepotřebuje údržbu. Z čeho by potom žily servisy které musí generovat zisky proto, aby mohli kupovat předražené technologie na údržbu aut od automobilek ? A co prodejci PHM ?těžko by asi zdůvodňovali rostoucí cenu el. energie ropnou krizí atd..
von Kleist
pekna hracka
Je to pekna hracka, potencialne pouzitelna vsak pouze ve meste.
Mimo mesto je to vsak naprosto out. Tedy alepson do doby, nez se zvysi merna energie akumulatoru tak o 1 az 1.5 radu a take doba nabijeni. Pujde-li vsak vyvoj stale stejnym tempem, bude to trvat jeste pekne dlouho. Proste 12kWh/kg, byt brutto, je trochu nekde jinde...
Dvacetak za km je ponekud optimisticky. A ne vzdy pujde nabijet na "nocni proud". A pri nabijeni za cenu 4kc/kWh se blizime pomalu benzinovemu pohonu. Navic nutno podotknout, ze na benzin je uvalena obrovska dan.
Hugo
Re: pekna hracka
Ještě další problém, o kterém nikdo nemluví - jak to budete vytápět na podzim a v zimě?! - navrhuji krb.
*
hybrid - benzino-elektro
No osobne si myslim ze aktualni budoucnost ma jasnou akorat ve meste dobijeny elektromotor z diesel agregatu.
EKOLO elektrické kolo
také počty
Pokud by jezdilo 100 000 elektromobilů, zatíží to naši síť cca 1%. Na
pokrytí veškeré spotřeby energie u nás stačí elektřina vyrobená
solárními článkyo účinnosti 15%, které mohou být přímo v místě spotřeby třeba na
střechách a plocha bude 30x30 km. To jsou také počty.
Houbař
Re: také počty
Problém je ale v tom, že na výrobu solárního článku se spotřebuje více energie, než se z něho za celou životnost dostane. Takže další slepá cesta, to už by bylo lepší přimontovat na auto větrnou elektrárnu
Ferda
To přece nevadí, že se to auto příliš nevyplatí
Kdybychom si měli kupovat jen auta s nejlepším poměrem cena auta + paliva na 200 000 ujetých kilometrů, tak bychom všichni kupovali jen Škodu 120. Takže o trochu vyšší cena nevadí, když je to zajímavý auto
Pavel K.
Ale ono se to prave vyplati....
Ale vyplati, jako druhy auto do rodiny na nakupy a cesty po meste je to jako delany
bullshit
pažout je pro socky...
a stačí jak poruchovej je žabožrout s normálními motory, natož tohle .)))
ať vyráběj hořtice, ty uměj dobře...
Kentus
Re: pažout je pro socky...
No tak si kup elektricky Clio, nebo VW, skoro kazda automobilka mela alespon jeden elektromobil. viz. databaze elektromobilu
iuos
hmm
kolik temelínů se asi bude muset postavit, až bude víc takových aut? Budou se prodávat i do Rakouska?
Ales
Re: hmm
Staci kdyz dostavime ten jeden, jeste dva bloky se tam v pohode vejdou
Rakusaci od nas stejne ten proud kupujou, protoze ho maji nedostatek
Tomáš
Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci
Proboha Peugeot 206 za milion! Nestoji nahodou s benzinovym motorem kolem 200 tis.? Lepsi demonstrace skodlivosti environmentalismu nemuze byt. Cekam, kdy Bursik naridi befehlem, ze se smeji prodavat jen takovato auta. Budeme mit sice uzasne cistou prirodu (aspon v Praze, otazka co v severnich Cechach), ale 95% lidi bude chodit pesky, protoze si tu hovadinu nemohou dovolit. Dokud je "ropa" tak levna jak je, jezdeme na benzin. Az bude dochazet a jeji ceny porostou, alternativni pohony se na trhu prosadi samy, i bez silenych dotaci.
Jaromír Marušinec
Re: Doufám, že si to ekoteroristi nevezmou k srdci
Ojeté elektrické auto kolem 30 000 km se dá sehnat za 250 000 Kč. 20x nižší náklady na provoz, prakticky nulové náklady na opravy a nizké povinné ručení vám cenu časem sníží na běžných 200 000 Kč. A užijete si vice legrace, lepší poslech hudby, nemusíte řadit, nemusíte měnit žádný olej ani výfuk, nemusíte ani měnit svíčky, rozvodák, brzové destičky, protože energie se vrací do baterek při běžném brždění a při izdě z kopce. Nemusíte chodit na emise. Na autě se vlastně nemá co v motoru polámat.
Já
Re: Kdyby to bylo levnejsi, tak bych si to poridil
To je přesně důvod proč je cena nadsazená. Lidi by to kupovali. Je to záměrně takhle drahý, ropná lobby, zisk státu, .....
Elektromobil je totiž výrobně levnější než klasický auto.
Jediná možnost je si klasický auto nějak předělat načerno(kdo by to uměl).
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!