Diskuze

Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 4: nejlepší trenér je počítač

Přinášíme další díl naší autoškoly úsporné jízdy s odborníkem. Pravidlo č. 4 zní: Moderní technika v podobě palubního počítače dává řidiči možnost neustálého přehledu o spotřebě paliva. Je škoda této pomůcky nevyužít.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

El.

13. 3. 2008 15:27
starší motory

..."U starších motorů s karburátorem se vždycky při brzdění motorem dovnitř dostávalo palivo."...   To je pěkná blbost. Už u škody 100 se při brždění motorem zavíral volnoběžný ventil. Takovéhle články bych dokázal psát taky . . .

0 0
možnosti

Kykina

18. 7. 2007 16:36
Počítačem spotřeby se řídím

 Mám FABII, téměř novou a palubní počítač opravdu pomáhá při  řízení spotřeby.  Z kopce jezdím přesně tak, jak bylo popsáno a vyplácí se. Prostě jezdím "na spotřebu".!

0 0
možnosti

Kvak

1. 8. 2007 14:12
Re: Počítačem spotřeby se řídím

Fabie je nákupní košík tam je spotřeba tak jako tak malá. Horší je to u těžších aut s větším motorem :-P

0 0
možnosti

cleanup

5. 6. 2007 22:57
:-D

To je ale blbost:-) ...treba stara Corolla je stokrat lepsi nez felda:-)))

0 0
možnosti

hemic

16. 1. 2008 13:51
Re: :-D

Aj 20rocny francuz alebo nemec je lepsi nez felda

0 0
možnosti

termix

2. 6. 2007 13:03
vstřikování bez elektroniky

Mám Astru 1,6i ještě bez elektronické řídící jednotky. Má někdo zkušenost, jestli brždění motorem je u tohohle typu taky zadara?

0 0
možnosti

Crazy Driver

8. 6. 2007 21:56
Re: vstřikování bez elektroniky

Netuším. Zkus /-te propočítat spotřebu na základě natankovaného benzinu (v litrech) a počtem ujetých km. Mám Astru II. (sice s elektronikou/ bez palub. PC), nová 2 roky a funguje to:) PS:Půjčoval jsem si od kámoše Astru 1.6 bez elektro. a spotřeba se opravdu snížila... Záleží ale na způsobu jízdy a vytáčení motoru:(

0 0
možnosti

Lada

1. 6. 2007 19:40
Automaticka prevodovka

Da se nejak usetrit pri jizde s automatickou prevodovkou a nebo je clovek zcela v moci pocitace?

0 0
možnosti

cpt.

15. 3. 2008 22:08
Re: Automaticka prevodovka

i s automatem se dá šetřit.Motor zbytečně nevytáčet, nečekat až sám přeřadí,ale dát najevo kdy chcete přeřaditTím,že uberete plyn.automat přeřadí a znovu pridáte.Na dálnici je dobré nejvišší stupen fixovat ručně,aby nedocházelo k zbytečnému odřazování při přidání plynu.

0 0
možnosti

oddTom

30. 5. 2007 12:59
plyn

Je (na rovině) lepší (z hlediska spotřeby) jet nepřetržitě s nohou na plynu a udržovat stálou rychlost třeba 70 km/h, nebo po určité chvíli plyn pustit a po snížení rychlosti o 5-10 km/h zase (po uplynutí podobně dlouhé doby) přidat?

0 0
možnosti

Pavel

1. 6. 2007 9:19
Re: plyn

Lepší je lehce lechtat plyn a jet stálou rychlostí. Mám to vyzkoušené s počítačem. Navíc ostatní řidiči musí zažívat peklo, pokud před nimi jede někdo proměnnou rychlostí.

0 0
možnosti

Elektromobilista

26. 5. 2007 21:06
Přeplňování

Mám čerstvou zkušenost s Favoritem, karburátor 46kW, 200tis. najeto, z toho asi 100tis. LPG BRC bez zásadnější údržby, po instalaci "kompresoru" - kovová hadice na teplý vzduch s uřezaným trychtýřem z PET lahve otočená nad alternátor jako obvykle zvedla výkon, snížila hluk, zlepšila startování (seřízen byl tak, že měl příliš bohatou směs), při slušné jízdě (90-100) 8.25l/100, při svižné jízdě na hranici předpisů - 50/90/130 7.9l/100km, je to sice nelogické, ale jen to dokazuje že plyn u LPG "teče proudem" čili čím déle se jede či popojíždí, tím víc žere podobně jako diesel (forman 50kW Monomotronic, 100tis. a BRC žral 9.5 a jel 154 po rovině a 170 po rozjezdu z kopce na Semperitech 175/60R13)...

0 0
možnosti

X

26. 5. 2007 1:04
Klimatizace

Ještě by se v rámci úspor benzínu dala vypnout v létě klimatizace a o nějakej ten litřík to sleze ;-DR^

0 0
možnosti

Praktik

26. 5. 2007 9:24
Re: Klimatizace

Kdysi jsem jel s firemní Mazdou 323 (benzínová 1.5 z r. 1999) 2x stejnou trasu - cca 600 km většinou po dálnici průměrnou rychlostí mezi 120 až 130 km/h. Bez zapnuté klimatizace si vzala průměrně 7,53 l na 100km a podruhé jsem měl celou cestu zapnutou klimatizaci a spotřeba klesla na 7,28 l/100 km. 8-o

0 0
možnosti

Milan

25. 5. 2007 21:00
Mam 102Kw

Ahoj mam auto s vykonem 102 kw a taky vim ze jsem mohl pocitat s velkou spotrebou kdyz sem ho kupoval ale prece jen 13l je moc:-(Chtel bych jezdit alespon trochu levnejc ale nechci motor utrapit (1500ot./min by asi spatne snasel)!

0 0
možnosti

Leonardo Cupránek

25. 5. 2007 21:35
Re: Mam 102Kw

Mam 155kW z 3.2 V6, automat, gumy sire 235mm. Jezdim tak akorat, dlouhodoby prumer mam 11.8l/100km. I to se mi zda spis vic, nez min, tvejch 13l se mi zda docela dost. Co to je za auto a motor?

0 0
možnosti

Kamil

25. 5. 2007 15:24
bezpecnost?

?Rad bych se zeptal zdejsich zastancu jizdy z kopce na neutral na moznoste nenadaleho zhasnuti motoru a tim ztraty podtlaku v posilovacich (brzdy, zireni). Pokud mam zarazeno a ''brzdim motorem'' tak tato situace nemuze nikdy nastat (motor se proste toci dal). Pokud mam neutral, tak motor zhasne. nemelo by se misto rozhodovani kdy vyradit nebo kdy nevyradit premyslet o bezpecnosti? Chapy S100 bez posilovacu, ale dnesni 2t auta na 195 pneu jen tak bez posilovace nezatoci. :-/ 

0 0
možnosti

Karl

25. 5. 2007 16:21
Re: bezpecnost?

Já myslím, že auto které zdechá na neutrál na silnici nemá co dělat 8-o

0 0
možnosti