- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na to, aby to jezdilo samo, to chce ještě hodně desítek let přípravu. Jednak je to dost nebezpečná polemika a zadalší pěkně drahá. A koho by to taky bavilo, když někam jedu tak jsem nejmíň unavenej jako řidič, jako spolujezdec se dosti nudim a s tím přichází únava. Navíc manuální řízení tam bude muset zůstat, protože nevěřim tomu, že je to schopné trefit se na nějakou poln cestu a zajet tam kam potřebuju. Taky by mě zajímalo jak bych pak auto přemlouval, že má zajet třeba do garáže a jestli tam má jet po čumáku nebo couvat? Jak ho přemlouvám, aby se akorát trefilo ke stojanu k pumpě, atd...
jojo, pepa ze skladu taky nevěří že rakety lítaj na oběžnou dráhu, cituji: "to je přeci blbost!", svět je holt krutej
Jaky predloni ? Predloni nikdo nedojel. Nejdal se dostalo jine auto a po 10km najelo na sutr a zaseklo se. Stanford to vyhral az loni, kdy sice dojel nejdriv, ale zdaleka ne sam.
Ty fičůrky na střeše Juniora bude montovat Volkswagen na Passaty standartně nebo za příplatek?
... závodů jsem viděl a věřte mi, že takovému autu bych se nechtěl připlést do cesty. A to byla navigace v otevřeném terénu.
60mil (96km) za 6 hodin v městském provozu? Tak to zní jako čirá utopie.
To si videl asi prvni pokus pred dvema lety. To ty auta opravdu jeste byla hloupa a vetsina bloudila nekde kolem startu, protoze je zmatly dlouhe a hodne kontrastni stiny. Tedy pokud se jim vubec povedlo vyjet. Ale to bylo dano tim, ze tymy mely malo casu na pripravu. V druhem rocniku (loni) uz dojela vetsina. A rozhodne to nebyl otevreny teren. Pokud by auta nepouzivala vyjete cesty, tak by v zivote nedojela. Stacilo, aby se pocitac spatne rozhodnul a auto by letelo ze skaly dolu.
..a pak stačí něakej frustrovanej programátor, kterému ruplo v bedně.. a ven z výrobních linek vyjede pár tisíc aut obohacených o kousek zdrojového kódu, kde se díky tomu po jistém časovém období projeví malá chybyčka, která bude stát každého život..
Minimálně na dálnicích a pro kamiony tady tohle mělo být dávno! Technologie na to je.
Kamioňáci by jen najeli na dálnici, předali řízení počítači, zapli třeba televizi a mohli odpočívat až do chvíle, kdy dálnice skončí. Beztak jsou na tenhle způsob jízdy už zvyklí. Jediné co odpadne je jednou za minutu mrknout z televize na vozovku.
Každý rok to testují někde jinde, ale zatím asi pouze na osobních autech. Třeba to jednou takovou soutěž vypíšou pro kamiony bez řidiče (a s nebezpečným nákladem) a bude probíhat na D1.
No tak při známé spolehlivosti PC komponent bych si do takového auta jako spolujezdec raděj nesedal obzvlášť pokud by ten program jel na Windows - nerad bych pak na místě spolujezdce četl v momentě, kdy bude auto zrovna třeba na železničním přejezdu nebo uprostřed rušné křižovatky, na displeji hlášku "Aplikace Driver provedla neplatnou operaci a bude předčasně ukončena" (ale tak blbí zas nebudou )