Diskuze
Češi si nejvíce dováží ojeté fordy, renaulty a škodovky
Děkujeme za pochopení.
KAMA3@seznam.cz
Zdroj?
Zdravím,
může mi někdo, prosím, sdělit kde je možno získat informaci o tom, kolik ojetých vozů té, či oné konkrétní značky, včetně roku výroby vozidla bylo za určité období do naší vlasti dovezeno? Počty ojetých vozů dovezených do ČR za uplynulá období si zjistit dokážu, ale není mi jasné, kde dostanu informaci o tom, jaké byla tovární značky a kdy byla vyrobena. Autor článku jistě čerpá z veřejně dostupných pramenů - vždyť dovoz, respektive registrace vozidla je pod dohledem státu, neuvádí zde však, která ze státních institucí takovéto informace poskytuje. Nebo je to snad vše úplně vymyšleno???
PS: Poměrně zvláštní je, že se do ČR téměř nejvíce dováží ojeté Škodovky (jak je v článku uvedeno), ačkoli je známo, že největší prodejnost NOVÝCH vozů Škoda je taktéž právě v ČR!!! Co se udáje o největším dovozu vozů Ford a Renault týče - nesmysl, zejména Ford zcela jistě ne...
Tv
karlos
koupil jsem
ojetyho superba v plny vybave 2.8 V6, 4roky staryho 130000km, nadherny svezeni, za 290000.- mam ho uz dva roky a zadnej problem
David
Je to dokola
Tyhle diskuze se točí neustále kolem jednoho. Ti, co si kupují nová auta, mají za to, že ojetina je nekvalitní a nespolehlivá věc. Pokud ovšem ojeté auto vybírám s rozumem nebo alespoň se schopným diagnostikem (čehokoliv), tak se za solidní cenu dá koupit pěkné ojeté auto, které nebude způsobovat problémy. Já volím auto ojeté, protože nové auto střední třídy za cca 3/4 M mi na mých 15 kkm ročně přijde celkem luxusní záležitost. A proč střední třídu? Protože převážně jezdím mimo město, kde se mi s prckoletem jezdit nechce a často naplním 550l kufr téměř po okraj.
Představa, že nové auto znamená méně starostí může být lichá. Záruka je sice krásná věc, ale je celkem krvavě zaplacená cenou novoty a nutností absolvovat předepsané prohlídky, kde za výměnu oleje a zepár filtrů naúčtují bez uzardění 5000. Přece nevěříte, že to tak opravdu stojí? Když na svém autě měním olej třídy 10W40 spolu s filtry od renomovaných firem, tak se přes 1000 Kč nepřehoupnu.
David
Re: Je to dokola
A ještě na závěr. S ojetými vozy mám 2 zkušenosti. První auto jsem měl 3 roky a do oprav, které byly dány stářím vozu a najetými kilometry an ne běžným opotřebením bych uved pouze zapalovací modul za necelé 4000,-
Ovšem lepší příklad bude s nynějším autem, nad kterým by tady asi mnoho lidí ohrnulo nos, takže jen obeceně, ale konkrétní čísla. Je to auto střední třídy, mám ho 4 roky a ujel jsem s ním přes 40 000 km a veškeré náklady včetně pořízení auta se nyní pohybují někde kolem 300.000 Kč. A neměl, jsem poruchu, která by mi zabránila vyjet nebo dojet.
S novým autem mám zkušenosti jen zprostředkované typu, někdo se mi do toho snažil vloupat, někdo mi to odřel, palubní počítač mi blbě ukazuje, teče mi olej z převodovky, zase se mi do toho snažil někdo dostat, něco mi vrže v zadních dveřích, teď mi do nich teče. Spravili převodovku. Spravili dveře, spravili počítač. Do dveří mi zase teče a olej z převodovky po 200 km začal znovu atp. Ale je to hold nový auto.
kenx
poruchovost nových aut
Přátelé, často se tu objevuje informace která s nástupem nové generace aut natřískaných elektronikou a spoustou elektroinstalace přestává platit. Ta informace zní že s novými auty nejsou problémy. Občas mi to dnes připomíná opak, protože první měsíce jsou často nová auta v servisu místo aby se s nimi jezdilo. Čím lepší výbava, tím je to horší, odchází kde co. Pár let staré auto už by mělo mít tyhle věci vyladěné a pak už odchází převážně jen to co se dá očekávat s naježděnými kilometry. Nedávno byla takhle na vleku nepojízdná zánovní Audi A6 s problém s kompem, na značce moc nezáleží. Ani na Toyotu se nedá v tomhle spolehnout, prostě si to musí sednout :)
mj
já už chcu
taky nějaký auto abych sem taky mohl neco psat už safra... ..aji abych mohl jezdit do přírody a tak a nechodil furt pěšky jak socka, až budu mět taky ford tak pak mě budó závidět všeci
kenx
raději
Raději dám 350 tisíc za dva roky jetou škodovku (z dovozu samozřejmě, u nás jsou škodovky v bazarech předražený - no je to poptávkoi), vw či seat. U seatu bych se pozastavil, protože se dají sehnat zánovní za velmi slušné ceny. Už dávno neplatí "Siempre Estamos Apretando Tornillos", koncern hodně zvedl kvalitu a rve tam spoustu univerzálních dílů. Hlavně je to koncern, není problém sehnat díly a nekazí se tam tolik elektronika jako u PSA či Fordu (černá ovce VW je předražený Touran z nízkorozpočtové fabriky Auto 5000 GmbH, tam je průser nekvalitní montáž).
kenx
Re: raději
Jo na začátku mi vypadlo k čemu to srovnávám, takže raději 350 tisíc za dva roky staré než 700 za nové.
petacx
a co vw passat
nove auto nebo auto z ceskeho bazaru - NIKDY!!!
jety VW Passat http://www.vw-passat.blogspot.com a podobne to je auto ktere stoji za to ! ! !
petacx
Re: a co vw passat
je to rozdil koupit si novou fabii nebo za 300 000 kvalitniho jeteho passata !!!
kdo to nezkusil neuveriii
Fabia Ambiente 1,2 HTP/44 kW279 900,- Kč Fabia Sport 1,2 HTP/44 kW319 900,- Kč
Pavel
Hm...
Nova auta si kupovat nikdo rozumnej nebude, jsou tady dost predrazena. Neni-li clovek podnikatel, aby si do dal do firmy, nevyplati se to. Ale kupovat desetiletou ojetinu je taky zvrhle. K cemu? Do peti let se da koupit uz vsechno za velice rozumne penize. Myslim tim auta, nikoli predrazene Fabie. Nechapu, proc lidi vozi takove sroty. Vzdyt je to o zivot. Zase tak spatne se tu nikdo nema, aby nemel na auto 100 - 150 tisic, za coz se daji poridit uz vcelku rozumne vozy.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.