- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle mě ve Škodofce chystají nový 5-ti válec 1.2, který bude dosahovat výkonů nynějších 1.6 ještě to můžou osadit turbem a dát do OII a FII RS
Škodovka po ránu dobře pobavila Proste se stále drží hesla: škoda ji koupit....
Já jsem jezdil s Fábkou 1,2 HTP 40 kW - jako služební. Bylo to v pohodě, měl jsem tam i klimu Vcelku to bylo dobré do města, ale mimo to byl děs. Blbě se s tím předjíždí, nemá to zrychlení a táhnout se za návěsem půl hodiny by nebavilo nikoho. Osobně bych si to nekoupil, ale pokud bych někdo chtěl auto jen na popojíždění po městě, je to jedna z mnoha variant.
No, s Fabkou 1.2 40kW mam taky zkusenost jako se sluzebakem, najezdil jsem s ni nekolik tisic km.
Ten motor + prevodovka jsou vyladeny do vysokych otacek, aby to jelo. A je pravda, ze kdyz se na nalnici rozjede, umi si podrzet 150 km/h - samozrejme ne do kopcu a jen s ridicem, zadny naklad ani dalsi lidi. Na predjizdeni to ale neni ;). Tehdy jsem jako soukrome auto mel Mondeo 1.8i a tak jsem ve Fabce porad koukal, jestli nemam zatazenou rucni brzdu :D.
Pohroma pro zamestnavatele nastavala u benzinky. Ty vysoke otacky nebyly zadarmo, Fabka zrala stejne jako muj nynejsi sluzebak Octavia II 2.0i, tzn. 8-9 litru!!!
jedno jaký to bude mít objem,ale sem zvědavej na životnost.Turba u jakýhokoliv auta sou docela náchylná.
Nahradis, treba turbem, ty masturbo.
Tím, že se do aut cpe plno blbostí, je váha značná. Pak je potřeba výkonu, síly a kroutícího momentu vysoká. Z fyziky F=m*a , Mk=F*r, P=Mk*omega. Z toho plyne potřeba vozy zlehčovat. Pořád se používají oc. plechy. Lehší by však byl laminát a i hliník(bohužel u něj dochází k mezimolekulární korozi, výrobky jsou náchylné na pevnost a opotřebení), příp. plasty s tvarovou pamětí-už se dělají blatníky, které po deformaci se vrací do původního tvaru. Další záležitost je budoucnost v rekuperaci energie(při brždění), snižování všech druhů odporů(ložiska, kluzné materiály, spec. povrchy), zvyšování účinnosti tep. i mechanické(turba, kompresory), využití sol. energie a celá řada dalších možností. Uvidíme.
Hele, Fitipaldi, ukaz mi material, ktery ma srovnatelnou zpracovatelnost, pevnost a je cenove srovnatelny jako ocel.
Co by ne, celý Passat bude z hliníku. Bohužel bude na našich silnicích potřebovat 1x za půl roku kompletní repasi ;-)
v roce 2012 se mají objevit jednoválce 0,2 tetraturbo, objem mičím nenahradiš
Prodávat se budou už s integrovanou nádrží na PHM, kterou nebude nutno doplňovat. Na benzince si koupíte pokaždé nový motor a pod kapotu ho jen zaklapnete ;-)
Když oni kachličky, tak my .... Když oni jedno turbo , tak my BITURBO.
... aby se nám to mohlo bisrath... a servisy se nenudily...