Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ropě odzvonilo, budoucnost patří vodíku

Tichounké kvílení tyristorů jako při rozjezdu tramvaje či trolejbusu - to je jediný zvuk, který slyším, když šlapu na pedál Hondy FCX. Nádherný prototyp s aerodynamickou karoserií z uhlíkových vláken proháním po okruhu na švédském ostrově Gotland a říkám si, že jestli bude automobilová budoucnost vypadat takhle, nemáme se čeho bát.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pan Lukáš

25. 7. 2007 22:22
Dokud

Dokud zcela nedojde ropa, nemají alternativní pohony jakoukoliv budoucnost... prachy jsou prachy a krmit tlustý pupky miliardářů se musí.

0 0
možnosti

hnusil

25. 7. 2007 10:25
Pritom staci tak malo ....

Pritom staci tak malo: setrit. Rozhodne lepsi setreni, nez pseudoelogicky vodik. Dnes neni problem vyrobit 100HP motor se spotrebou 5l benzinu/100km, ....

0 0
možnosti

cejkis

24. 7. 2007 21:18
energetická budoucnost patří jádru a vodíku

Vodík se bude vyrábět pomocí jádra. Energie do sítě se rovněž bude vyrábět pomocí nových reaktorů. Bude se více využívat odpadní teplo a více se bude využívat biomasa, vítr a voda.

Toto je budoucnost, jejíž technologie jsou již ve vývoji a první nové reaktory jsou ve světe plánovány na 2015. Bohužel náš pan ministr Říman řeší, zda za 40let bude dostatek uhlí a zda by nebylo vhodné otevřít další uhelné doly.

Náš pan ministr a celá energo koncepce této země je k smíchu.

doporučení:

http://www.techtydenik.cz/detail.php?action=show&id=1532&mark=reaktory

0 0
možnosti
MF

kenx

25. 7. 2007 7:32
Re: energetická budoucnost patří jádru a vodíku

Ja, ja, jád... jádro??!!! Bojim bojim, jádra já bojim, jádro špatný, to udělat bum v černobyl a to trávit lidi a zvířátka a kytičky a růst po tom óóóbrvský houby a ty já pak nepapap plotože po jinak po nich hróóózně kakat    a smrdět, no tfuj. Kateřinka a další zelené lásky říkat že jádro špatný, že atomu se třeba bát a upálit každýho kdo by chtěl atom použít nebo jen zkoumat. Já se rozlobit, jak je možné že tu můžeš psát pozitivně o jádře?! Zavřít tě, upálit tě, ukamenovat, ulámat nožišky, vytrhat chlupy ale hlavně useknout ručičky a vyříznout jazyk ty atomomilčce. Fuj fuj fuj ;-D

0 0
možnosti

Mapak

24. 7. 2007 19:59
Efektivita

Mně hlavně přijde postavené na hlavu, že na přepravu průměrně 75 kg těžké osoby se používá v průměru tunu těžké vozidlo. Dokážu si na 90% cest představit metrákové vozítko s několikanásobně nižší spotřebou a pak se možná začne reálně jevit jako palivo i ten ethanol, který může být při současné spotřebě ropy jen doplňkem.

0 0
možnosti

X

24. 7. 2007 21:26
Re: Efektivita

To vozidlo váží cca tunu, protože je konstruováno tak, aby vás alespoň trochu ochránilo do 65 km/h (4* min.) dle testů Euro NCAP¨. Samozřejmě, že bylo možné přepravit celou rodinu tedy stále je ve Fiatu 500 (starém), který vážil cca 500 kg, ale bezpečnostní prvky prakticky žádné.!

0 0
možnosti

Dvorak

24. 7. 2007 16:30
Hloupost je taky boží dar

jenže malej, říkala moje babička. Na výrobu vodíku spotřebujeme mnohem více energie, než kolik jí pak získáme. Jinak jej získat nelze. Vodík je "akumulátorem" energie, nikdy ne zdrojem. Je nesmyslem spalovat ropu a plyn v elektrárnách a místo ní používat energii, kterou z nich převedeme s obrovskými ztrátami na jiné formy. Podobně je na tom i zelená energie. Tomu se smějí i v USA, kde ji vyrábějí z curkové třtiny, nebo kukuřice mnohem levněji než bychom mohli my. Jde o kšeft´, kterému nahrávají "ekologové". Pokud by se měla zelená energie nějak využívat, tak tím způsobem, aby se na zpracování suroviny vynaložilo co nejméně energie, tedy přímo spalovat. Ne z ní náročně  vyrábět paliva pro motory. Zatím nejefektivnějším způsobem jak využívat energetickou surovinu je dieselův motor. Ostatní je něco jako škrábat se pravou nohou za pravým uchem.

0 0
možnosti
CC

cekon

24. 7. 2007 17:04
Re: Hloupost je taky boží dar

Hloupost? Spíše to bude nutnost. Nikoliv vodík, ale ethanol, podívej se na mapu EU hlavně nových států a Ukrajinu. Zdá se, že to bude jediná cesta jak se vyhnout ropné závislosti a tím i politické tedy vznik konkurence na trhu s palivy...

0 0
možnosti
MM

marianmach

24. 7. 2007 16:25
Elektrina vazeni, elektrina

Podivejte se na dokument "Who killed the electric car" a uvidite, kde je budoucnost a proc nam politici podstrkavaji tyto pretechnizovane vodikove prisery.

0 0
možnosti
JP

USB_hub

24. 7. 2007 16:46
Re: Elektrina vazeni, elektrina

dokument 8-o8-o8-o

0 0
možnosti

Karel

24. 7. 2007 16:24
kde ten vodik vyrobi?

Aby se nahradila spotreba ropy v automobilove doprave tak jen CR by musela postavit dalsich 20-50 Temelinu!Coz je naprosta fantasmagorie.

0 0
možnosti

rudastraka

24. 7. 2007 17:04
Re: kde ten vodik vyrobi?

fantasmagorie je tech tvejch 20 az 50 temelinu

0 0
možnosti
RS

rudastraka

24. 7. 2007 15:56
elektrika

ja vodiku neverim, pripada mi to prilis slozity. skladovat tolik vodiku pod velkym tlakem je nebezpecny a takova nadrz bude tezka. mnohem logictejsi jsou akumulatory. uz dnes neni potiz postavit z bezne dostupnych akumulatoru auto s dojezdem 200-400km. velikost baterie ve velikosti bezny nadrze, hmotnost lehce pres 100kg. k napajeni cele dopravy v cr staci dostavit temelin

0 0
možnosti

Fido

24. 7. 2007 18:46
Re: elektrika

Souhlas. Vodik je nesmysl uz kvuli velkym ztratam pri dvoji konverzi (nejdriv energie na vodik a potom obracene). Ovsem ani akumulatory na tom nejsou zrovna dobre. Jsou drahe, s omezenou zivotnosti a jsou na ne potreba materialy (lithium) kterych neni dost aby se dalo vyrobit dost akumulatoru pro vsechna auta, ktera dnes jezdi.

Spis bych sazel na palivove clanky umoznujici zpracovat metanol nebo jeste lepe etanol spolu s kondenzatory, ktere by vyrovnavaly kratkodobe zvyseni spotreby.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

24. 7. 2007 15:07
Detail

Tyristory to asi nebudou, ty už jsou dnes překonané a používají se tak k omezování střídavého proudu ve vrtačkách, stmívačích apod.

0 0
možnosti

dotceny tyristor

24. 7. 2007 17:07
Re: Detail

Tyristory se pouzivaji porad, predevsim tam, kde je potreba spinat velke vykony a proudy.

0 0
možnosti
JP

USB_hub

24. 7. 2007 13:52
H2

sice jsem to necetl, ale tohle nejak nejde dohromady s plany na snizovani spotreby el.energie...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!