Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na vlastní kůži: jízda autem, kterému jde z výfuku jen pára

Až jednou dojde ropa, budeme skutečně jezdit na vodík? Mohli jsme to vyzkoušet už teď – s Hondou FCX a Chevroletem Sequel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pugi

27. 11. 2007 15:08
Proč není vodík jenom doplněk?

Když nadím přemýšlím,proč se jezdí tolik na palivové články? Kdyby dali do auta trochu větší aku-tuško-baterky :-),tak by bez téměř žádných změn tahle auta mohla řekněme prvních 50-150 kiláků jet jenom z baterek na elektriku a palivové články by se zapínali až pak. A vzhledem k tomu,že jednotlivé cesty nebývají o moc delší než těch 150 kiláků.Tak by jednotliví tatíci akorát zapli auto doma v garáži do zásuvky a nebylo by toho vodíku tolik potřeba.:-)

Jasný že u dlouhých cest a firemních vozů by to tak jednoduše nešlo,ale stejně.:-)

0 0
možnosti

pugi

27. 11. 2007 15:10
Re: Proč není vodík jenom doplněk?

BTW. to je jenom zamyšlení jak zmírnit dopad tý jenom 50%procentní účinnosti u pal. článků.

0 0
možnosti
OK

ondra112

17. 8. 2007 11:05
Moc emoci, malo udaju

Pane redaktore, ze je jizda ticha staci napsat jednou, ne trikrat... Priste sundejte hlavu z oblaku a zahrnte nas fakty a ne jak jste se z cesty v Honde malem udelal.

0 0
možnosti

praktik

13. 8. 2007 13:43
na co draze a slozite vodik ?

Docela zajimavy srovnani obou paliv: vodik vers. rostlinny olej jsem nasel tady:

http://www.rostlinnyolej.cz/cs/rostlinny-olej/srovnani-rostlinneho-oleje-a-vodiku-jako-paliva.html

0 0
možnosti

T.

25. 7. 2007 20:06
"když převodovka elektromotoru řadí"...

článek je napsán dobře, ale některé technické záležitosti obchází mlžením. Fabulace může být užitečná, ale neměla by vybočovat z faktického rámce. Mohl by pan autor věty: "když bezestupňová převodovka řadí" popsat kde je ta převodovka a na jakém principu pracuje?

"Kondenzátor, který býval za zadními sedadly" - copak to bylo za kondenzátor? Co třeba akumulátor - zásadně odlišný díl nejen konstrukcí, ale stále ještě i parametry?

0 0
možnosti

Karel

25. 7. 2007 15:45
pokud se elektricka energie

nebude vyrabet termonuklearni fuzi, pak toto vsechno je jen obrovska fikce a mateni lidi. Jen si spocitejte, v CR dejme tomu muze najednou jet 10^6 aut. Kazde s prumernym vykonem 3.10^4 W. Pri 100% ucinnosti to odpovida 3.10^10 W tj. 30 GW neboli 3.10^4 MW. To je bud 15 Temelinu na plny vykon nebo 50 tisic vetrnych elektraren!

0 0
možnosti

vodic

26. 7. 2007 10:07
Re: pokud se elektricka energie

Kdyby vsichni stale jezdili na 30kW, to by bylo mrtvejch. Moje auto ma 34kW a kdybych tam mel porad plnej knedlik, tak za druhou zatackou tam mam 150 a do 2 minut jsem tuhik. Navic auta nejezdi v noci a elektrarna jo. A prumerne zaauteni republiky zarucene neni milion. To je hodne pritazene za vlasy. To by znamenalo, ze stale nekdo sedi v 1/4 registrovanych aut v nasi republice. To je absolutni blbost. Plno aut jezdi jen do prace a zpatky nebo do kramu. Takze jedou treba jen 10 minut za den. To akorat firemni jezdi i nekolik hodin denne. Ale i tak to nebude ani tech 8 hodin. Proste tvuj odhad absolutne nesedi.

0 0
možnosti

Marek

25. 7. 2007 12:06
Antichemik

K chemii mám odpor už ze školy, takže spočítat nedokážu nic. Vypočítal by zde někdo, kolik litrů vody pokojové teploty vznikne sloučením 171 litrů vodíku o tlaku 350 atmosfér?

0 0
možnosti
SK

steny007

2. 8. 2007 23:59
Re: Antichemik

sloučením 171 litrů vodíku vznikne 0 litru vody a 171 litru vodiku! ;-D

0 0
možnosti
ZB

Zbyn81

25. 7. 2007 10:35
Výroba vodíku

Rád bych upozornil, že autor má v článku zásadní chybu - většina vodíku se vyrábí parním reformingem zemního plynu. Zplyňování (uhlí, biomasy, atd.) je také způsob, ale naprosto minoritní.

Dále je zavádějící informace o počtu vodíkových čerpacích stanic.Pro bližší informace navštivte http://www.h2stations.org.

Masové rozšíření vodíkových vozidel není  jen otázka ceny aut a technologie. Pokud by měla všechna vozidla v ČR jezdit na vodík, který by měl být vyráběn elektrolýzou, bylo by třeba postavit minimálně dalších devět temelínů, aby byl dostatek energie...

0 0
možnosti

vodic

25. 7. 2007 11:06
Re: Výroba vodíku

Ja jsem rozhodne pro onech 9 Temelinu. Konecne bychom byli nezavisli na fosilnich palivech. Chtelo by to ale stavet ne VVERku, ale novejsi typy. Nejlepe taky nejaky mnozivy reaktor.

P.S: Opravdu 9 ? Me se to cislo zda byt prehnane. Auta zas tak velkou spotrebu nemaji. Kdyz bych pocital, ze auto potrebuje pro svoji jizdu prumerny vykon rekneme 20kW (ve skutecnosti to bude jeste min), tak by 2GW Temelin utahl 100000 aut. Elektrolyza sice nema 100% ucinnost, ale temer ano. A divil bych se, kdyby v cele republice v jeden moment jezdilo vic aut, nez onech 100tis.

0 0
možnosti

cc

25. 7. 2007 10:16
je to jasny

vyroba vodiku pomoci jaderne energie nebo mensi mnozstvi v solarnich, auta na palivove clanky, vodni paru kondenzovat za vyfukem na vodu. pri masove vyrobe to bude stejne drahy jako jezdit na benzin.

0 0
možnosti
JN

Agent-přisluhovač

25. 7. 2007 9:59
Výrok týdne :-)

"A když bezestupňová převodovka řadí, nic o tom nevím."

0 0
možnosti

Penis Captivus

25. 7. 2007 10:56
Re: Výrok týdne :-)

A co se stane, když ty nádrže zreziví nebo nedejbože dokonce zkorodují?

0 0
možnosti

roninW

25. 7. 2007 9:15
Slepá ulice

Jsem zvědavej, kde a jak a z čeho budou vyrábět ten vodík až ho bude chtít každý. Jen přesunou znečištění na jiné místo a zvýší o ztráty způsobené výrobou a přenosem. Jediné řešení je ATOM, takže jestli chcete vodík, musíte chtít atom, jinak to nejde.

(jsem pro atom[>-]R^)

0 0
možnosti

Picolik

25. 7. 2007 9:46
Re: Slepá ulice

No podle mne neni takový problém někde u moře udělat solární továrnu na vodík. Jen nevím co s odpadním kyslíkem. teny by se mohl stát při vyžších koncentracích zdravý nebezpečný. A taky bych tam asi nechtěl pracovat. To už raději vozit nitrák na valníku.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč