- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
piča =>lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllpiča
Je to cele nesmysl. Pokud netestuji stroje, ale lide, jsou vysledky na nic.
Pri prumerne reakcni dobe 0,8-1,5 vteriny (v zavislosti na uhlu pohledu ridice) tj. 22 - 41 m jizdy je 14 m hluboko pod hranici chyby pri reakci ridice. Nebo-li 14 m rozdilu mezi nejkratsi a nejdelsi brzdnou drahou nema zadnou vypovidaci schopnost pokud neni doba reakce a zapoceti reakce zcela schodna (a to u cloveka mozne neni).
http://www.ped.muni.cz/winf/science/seminar/dv2001/mikulasek.htm
jak si většina přispěvatelů představuje. Při porovnání toho Matize a Carrery je opravdu nutno brát v úvahu určení vozu. Matiz bude mít opravdu problém brzdit z vyšších rychlostí, jelikož jeho brzdy NEJSOU určeny pro dlouhé zatížení - čím vyšší rychlost, tím delší zatížení - jasné. Začne totiž docházet přehřátí kotouče, který není schopen odvést teplo, v brzdovém obložení začne expandovat vzduch a odtlačovat brzdovou destičku od povrchu kotouče - tzv. fading. Ten však u kratší doby brzdění (třeba z 50 km/h) nemusí být vůbec znatelný. Je to vztaženo k nejčastějšímu užití vozu. Sporťák má brzdy dost tvrdé kvůli přesnému dávkování brzdného účinku a může tudíž dojít k prodloužení reakční doby nástupu brzd. S Matizem si dám bacha na dálnici, s Carrerou po městě. P.S. nemám ani jedno, vybral jsem namátkou. Jsou samozřejmě srovnatelná auta s lepšími a horšími brzdami.
... je v článku dokonce zmíněna ...
... nové pneumatiky ...
když se člověk podívá na výsledky, tak v celku odpovídají "pověrám" o bezpečnosti různých značek, velmi dobře si vede Mercedes a BMW, ostatně vlastně všechny německé značky, francouzské nic moc a celkem propadly tolik vychvalovaní asiati a US mastodonti
Srovnávají srovnatelné - všechna auta se mohou potkat na jedné silnici zároveň za sebou a náhle brzdit - pokud je rozdíl mezi nejlepším a nejhorším 14 metrů, znamená to že když jeden už stojí, druhlej při ujetí brzdné dráhy lepšího jede ještě tak 60km/h...
Jednou jsem musel z prudka dupnout na brzdu a ke konci se mi kola zablokovala a dřela se po silnici. To už by mi ani lepší brzdy nepomohly, pokud nemám ABS.
Na suche!!! rovne silnici je vzdy kratsi brzdna draha pokud nemas ABS! S ovladanim kol atd. atd. to uz je druhorada otazka. A na mokru, sněhu, ledu to je bezpredmetne, tam je jasne kratsi brzdna draha s ABS
jedou 2 auta. na stejnem miste zacnou brzdit auto ktere jede rychlosti 50 km/h zastavi tesne pred prechodem. Jakou rychlosti prejede druhe auto prechod pokud jelo rychlosti 60 km/h
Dráha pro zastavení vozidla:
50 km/h 14 m 14 m 28 m
60 km/h 17 m 20 m 37 m
http://www.ibesip.cz/cs/Rychlost/Draha-pro-zastaveni-vozidla/ - www jaknatoo.blogspot com
co to plácáš??? není ti rozumět
to jako ti tzv. profesionální řidiči dupli na brzdu když míjeli strom, nebo jak to vlastně měřili? Nebyla by nějaká norma třeba podle EHK ??
Aneb jezdí se tak rychle, jak daleko vidím. Klidně i 200kmh, když je 400m přede mnou volno a odpovídá tomu silnice a hustota provozu. Ono to věčný omílání, že kdo jezdí rychle je vrahoun, je už trochu trapný.
Sice mozek není stavěnej na tak rychlý reakce, naštěstí ale lidi nejsou srny a mají dar situaci předvídat. Aspoň některý - to je rozdíl mezi dobrým a špatným řidičem. Ne rychlost.
c c c c c ....kdo chce jezdit rychle ať jde na okruh...v normálním provozu je rychlost nesmysl...nikdy nemůžeš předvídat všechno...a to jak píšeš kdy můžeš jet 200...tak to je možná na silvestra o půlnoci na našem nejnovějším úseku nějaký dálnice...takže si rychlý jízdy užiješ asi tak 12vteřin...