Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

DiesOtto: napůl benziňák, napůl diesel

Mercedes představil nový motor, u něhož slibuje spojení všech dobrých vlastností benzinových a naftových motorů. Dal mu jméno DiesOtto. Německy se motorům na benzin říká podle jejich vynálezce Ottův motor.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rikeief

31. 7. 2007 20:42
Kvalitní počin

Jen se divím, že už to Mercedes zveřejnil. Tak vývoj musí být ukonce se všemi patenty. Motor bude určitě náročný na kvalitu benzínu. A kvalita benzínu je u nás nic moc. Proto se stejně tady v ČR nejspíše prodávat nebude, jako již některé jiné benzínové motory z minulosti od Mercedesu.:-( 

0 0
možnosti

echo

31. 7. 2007 16:07
Diesel

Když pominu škodliviny z nafty.:-© Tak velký točivý moment mají diesely jen a jen díky TURBU, protože atmosférické diesly mají vůči svému objemu malý točivý moment i výkon!8-o

0 0
možnosti

David

31. 7. 2007 13:05
Složitost motoru

Já bych to s tou složitostí neviděl nijak přehnaně. Palivové vedení bude jen jedno stejně jako doposud, bez turbodmychadla by to stejně nefungovalo a to taky bude společné. Navíc tam nemusí být ani žhavicí svíčky, protože startovat by se mohlo zážehovou procedurou. Nejsložitější bude systém řízení a vůbec nejtěžší problém podle mě bude řízení přeplňování v závislosti na výběru spalovací metody. U zážehového motoru se palivo dostává do válce už ve směsi se vzduchem podle otevření klapky. Ne tak u vznětového, tam se palivo vstřikuje do stlačeného vzduchu, kterého je pořád stejně (maximum a závisí na přeplňování) a výkon se dávkuje pouze množstvím paliva (proto ten točivý moment v nízkých otáčkách).

Bude tedy navíc obtížné stanovit nějaký rozumný kompresní poměr, aby u chodu motoru v zážehovém režimu nedocházelo ke "klepání" a pro vznětový režim se stlačením vzduchu docílilo dostatečné teploty pro vzplanutí paliva......

0 0
možnosti

David

31. 7. 2007 13:10
Re: Složitost motoru

...Jedno turbodmychadlo pravděpodobně nebude stačit a asi se motor bude muset vybavit ještě pomocným dmychadlem, a to poháněným buď mechanicky nebo elektricky (s regulací výkonu).

Toto všechno správně naprogramovat a uřídit bez "černých děr" a "kopanců do zad" po celé dráze plynového pedálu bude opravdu oříšek, protože se nedá plynule přecházet z jednoho režimu do druhého, jako funkce otáček, ale lze použít buď 100% Ottův oběh (zážehový motor) nebo 100% Dieselův oběh (vznětový motor). Čili nějaké zuby na grafu průběhu točivého momentu se určitě najdou. To je jen taková úvaha, selský názor z několika základních znalostí funkcí tepelných strojů. Uvítám jakékoliv úvahové posuny dál...

0 0
možnosti

QuuQ

31. 7. 2007 9:41
složitější a složitější

Jojo tak takový motor už neopraví vůbec nikdo...

0 0
možnosti

Bitch

31. 7. 2007 8:48
Kdy?

Tipuju ze tyhle motory zacnou prodavat tak nejdriv za 10 let. A nez budou bezne k videni na silnici taky to chvili potrva. Navic se mi nechce verit ze by to melo z obou jen vyhody.

0 0
možnosti

PatrikChrz

31. 7. 2007 7:51
Na co to teda jezdí?

Na co to tedy jezdí? Na benzín nebo na naftu? Nebo na obojí?

To by bylo super, konečně by to vyřešilo problém špatně natakovaného paliva, stačilo by jednoduše "něco" natankovat. K tomu ještě oficiální podpora běžného potravinářského oleje (který je levnější než nafta) a bylo by to super auto :-)

0 0
možnosti

Lavet

31. 7. 2007 11:08
Re: Na co to teda jezdí?

Koukam, ze si ani neprectes clanek a hura do diskuse...

0 0
možnosti

Láďa

31. 7. 2007 0:43
konečně pokrok!

konečně pokrok!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...