Diskuze

DiesOtto: napůl benziňák, napůl diesel

Mercedes představil nový motor, u něhož slibuje spojení všech dobrých vlastností benzinových a naftových motorů. Dal mu jméno DiesOtto. Německy se motorům na benzin říká podle jejich vynálezce Ottův motor.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rikeief

31. 7. 2007 20:42
Kvalitní počin

Jen se divím, že už to Mercedes zveřejnil. Tak vývoj musí být ukonce se všemi patenty. Motor bude určitě náročný na kvalitu benzínu. A kvalita benzínu je u nás nic moc. Proto se stejně tady v ČR nejspíše prodávat nebude, jako již některé jiné benzínové motory z minulosti od Mercedesu.:-( 

0 0
možnosti

echo

31. 7. 2007 16:07
Diesel

Když pominu škodliviny z nafty.:-© Tak velký točivý moment mají diesely jen a jen díky TURBU, protože atmosférické diesly mají vůči svému objemu malý točivý moment i výkon!8-o

0 0
možnosti

David

31. 7. 2007 13:05
Složitost motoru

Já bych to s tou složitostí neviděl nijak přehnaně. Palivové vedení bude jen jedno stejně jako doposud, bez turbodmychadla by to stejně nefungovalo a to taky bude společné. Navíc tam nemusí být ani žhavicí svíčky, protože startovat by se mohlo zážehovou procedurou. Nejsložitější bude systém řízení a vůbec nejtěžší problém podle mě bude řízení přeplňování v závislosti na výběru spalovací metody. U zážehového motoru se palivo dostává do válce už ve směsi se vzduchem podle otevření klapky. Ne tak u vznětového, tam se palivo vstřikuje do stlačeného vzduchu, kterého je pořád stejně (maximum a závisí na přeplňování) a výkon se dávkuje pouze množstvím paliva (proto ten točivý moment v nízkých otáčkách).

Bude tedy navíc obtížné stanovit nějaký rozumný kompresní poměr, aby u chodu motoru v zážehovém režimu nedocházelo ke "klepání" a pro vznětový režim se stlačením vzduchu docílilo dostatečné teploty pro vzplanutí paliva......

0 0
možnosti

David

31. 7. 2007 13:10
Re: Složitost motoru

...Jedno turbodmychadlo pravděpodobně nebude stačit a asi se motor bude muset vybavit ještě pomocným dmychadlem, a to poháněným buď mechanicky nebo elektricky (s regulací výkonu).

Toto všechno správně naprogramovat a uřídit bez "černých děr" a "kopanců do zad" po celé dráze plynového pedálu bude opravdu oříšek, protože se nedá plynule přecházet z jednoho režimu do druhého, jako funkce otáček, ale lze použít buď 100% Ottův oběh (zážehový motor) nebo 100% Dieselův oběh (vznětový motor). Čili nějaké zuby na grafu průběhu točivého momentu se určitě najdou. To je jen taková úvaha, selský názor z několika základních znalostí funkcí tepelných strojů. Uvítám jakékoliv úvahové posuny dál...

0 0
možnosti
JM

QuuQ

31. 7. 2007 9:41
složitější a složitější

Jojo tak takový motor už neopraví vůbec nikdo...

0 0
možnosti

Bitch

31. 7. 2007 8:48
Kdy?

Tipuju ze tyhle motory zacnou prodavat tak nejdriv za 10 let. A nez budou bezne k videni na silnici taky to chvili potrva. Navic se mi nechce verit ze by to melo z obou jen vyhody.

0 0
možnosti
PC

PatrikChrz

31. 7. 2007 7:51
Na co to teda jezdí?

Na co to tedy jezdí? Na benzín nebo na naftu? Nebo na obojí?

To by bylo super, konečně by to vyřešilo problém špatně natakovaného paliva, stačilo by jednoduše "něco" natankovat. K tomu ještě oficiální podpora běžného potravinářského oleje (který je levnější než nafta) a bylo by to super auto :-)

0 0
možnosti

Lavet

31. 7. 2007 11:08
Re: Na co to teda jezdí?

Koukam, ze si ani neprectes clanek a hura do diskuse...

0 0
možnosti

Láďa

31. 7. 2007 0:43
konečně pokrok!

konečně pokrok!

0 0
možnosti