Diskuze

Svícení v Evropě: kde se nesvítí a jaké jsou pokuty

Povinnost rozsvítit světla rozděluje Evropu. Hodně odlišné jsou také pokuty, které policisté v zemích, kde se svítit musí, vyměřují řidičům jedoucím bez zapnutých lamp.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jaja

8. 8. 2007 13:39
A co ostatní?

Ještě by měli svítit chodci, kola a koně a já nevím kdo všechno je účastník silničního provozu. Taky by měli být dobře vidět přeci?

0 0
možnosti
INDJ

iuosovo nevlastní druhé já

8. 8. 2007 15:23
hmm

předevčírem jsem jel navečír z práce - bylo hezké, že ten cyklista svítil bíle dopředu... ale protože byl celej v tmavejch hadrech, tak jsem si ho zezadu skoro nevšiml...

0 0
možnosti
INDJ

iuosovo nevlastní druhé já

8. 8. 2007 11:53
hmm

dřív se mi zdálos vícení jako hloupost - resp. zdálos e mi blbý, když někdo svítil a někdo.. teď když mají svítit všichni, tak jsem docela spokojenej... jen je blbý, když jeden nesvítí a docela se může stát, že si ho člověk všimne až na poslední chvíli...

.. všimli jste si, že nesvítí vesměs tmavý auta?;-D

.. taky je zajímavý, že řidiči fábií, které probliknu dálkovejma "aby si rozsvítili", vůbec nereagují... kdežto "ostatní" docela jo ;-D;-D

0 0
možnosti

Lanta 2004

7. 8. 2007 15:11
Se svícením souhlasím

Na obrázku je jasně vidět,že osvětlené auto je daleko lépe vidět,než neosvětlené...ten kdo řídí musí potvrdit,že v praxi je to stejný;-)

0 0
možnosti
AD

el_salamo

7. 8. 2007 15:13
Re: Se svícením souhlasím

souhlas, rozdíl je poznat i na mnohem "normálnějších" místech než je na obrázku R^

0 0
možnosti

Bitch

7. 8. 2007 15:00
Důvody

Když tady všichni na svícení nadáváte dokáže někdo uvést jediný důvod proč by bylo lepší nesvítit? Já světla zapnu automaticky jakmile nastartuju a dělal jsem to i když to povinné nebylo. To přece není nic těžkého...

0 0
možnosti

Honza

7. 8. 2007 15:05
Re: Důvody

Protože to má pro bezpečnost nulový přínos.

0 0
možnosti

7. 8. 2007 14:54
Svícení se zavedlo díky tomu, že se to snadno pokutuje a přispívá do státní kasy

Další výhoda pro čerty je, že u svítícího auta vedne nepoznám jestli bliká nebo jestli vymetlo díru. Takže maj čerti další zjednodušení. Jinak je to naprd.

0 0
možnosti
AH

zagy

7. 8. 2007 13:58
Ja smysl sviceni shledavam

Spousta lidi driv byla schopna jezdit i za sera bez svetel a timhle se to redukuje. Navic sviceni pomaha podle me i chodcum. O to neprijemnejsi bylo sviceni jen podzim, zima... na prelomu nekdo svitil a nekdo ne, clovek se pak musel stale soustredit... dve svitici auta, dve nesvitici...

0 0
možnosti

Honza

7. 8. 2007 14:09
Re: Ja smysl sviceni shledavam

Z tohoto příspěvku vyplývá, že se teď člověk vlastně nemusí stále soustředit. A v tom právě vidím nebezpečí celodenního svícení.

0 0
možnosti

Lama.Vikuna

7. 8. 2007 13:23
Svícení a spotřeba.....

Prosím věecny pisatele, kteří si opravdu a vážně myslí, že svícení potkávacími světly znatelně zvyšuje spotřebu jejich automobilu................

Ať si to vyzkoušejí pořádně.... Nebo zkusí vyčíslit.....

Moje auto to na spotřebě rozhodně nepozná. A to mám spotřebu, za kterou by se nemusel stydět kdekterý úsporný jezdec...

Ale jsem jen Lama. :-)

0 0
možnosti

Honza

7. 8. 2007 11:50
Vyhoďte už konečně

to dementní ilustrační foto, to je demagogie!!!

0 0
možnosti

graben

7. 8. 2007 11:35
To bylo řečí,

jak svícení sníží nehodovost, zvýší bezpečnost a kdesi cosi, svítíme, jak debilové a výsledek jen vyšší spotřeba a vypraskaný žárovky. Celý bodový systém je na H, akorát vytvořil kolony a zabilo se víc lidí.Rv

0 0
možnosti

7. 8. 2007 9:33
Svítí jen pár států a je to stejně k ničemu

Že by to němci měli doporučené? Jsou normální a svítí jen když je potřeba. Kde je to snížení počtu nehod, které nám slibovali? Pokud někdo namítne, že stoupl počet aut tak to není vhodný argument. Více aut, stejně silnic = nižší rychlost, méně nehod, méně mrtvých. např.:Když jedu po magistrále sám jedu tam rychleji než ve špičce. Navíc mi nějak chybí kontrola a trest od policie pro ty co svítí dálkovými ve dne nebo těm co tam maj narvaný špatně žárovky a jedna svítí klopeně a druhá dálkově.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...