Diskuze

D1 se staví už čtyřicet let, hotova bude v roce 2013

Dálnice je nejdelší, nejvytíženější, nejnebezpečnější a nedokončená... 8. září 1967 začala pražským úsekem Spořilov-Čestlice výstavba dálnice D1. Nejznámější "brněnská" dálnice slaví dnes čtyřicet let. Stále jí ale chybí šest let stavby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

paolo

10. 9. 2007 20:54
nebezpečný úsek

je někde mezi nultým a 200. kilometrem, jinak to ujde...:-/

0 0
možnosti

AAA

10. 9. 2007 9:28
zvyste rychlost

udelejte jeste jeden pruh navic a max. rychlost na 250 km/h.....to je napad....to se urcite snizi nehodovost (hlavne v zime)(Y)

0 0
možnosti
H2

honza2007

14. 9. 2007 13:06
Re: zvyste rychlost

maximální rychlost je maximální. Přečti si zákon a tam máš napsáno, kolik můžeš jet...;-D;-D;-)

0 0
možnosti

Kebison

9. 9. 2007 19:54
Mytne...

Dat praci soukromnikum a investorum...ti at postavi potrebne cesty a pak at na nich vybiraji myto...treba i 20let...pokud se o ni budou nalezite starat....

0 0
možnosti

kutil

9. 9. 2007 15:50
Stavba dálnic

Jsem pro to, aby byly úseky dálnice placené, hlavně když bude hotová. Ať ji postaví investor na své náklady, vybírá naní mýtné a po cca 10letech ji odprodá státu. Důležité je aby dálnice, okruhy a obchvaty byly hotové a ne aby se jejich výstavba řídila tím, zda má stát peníze či nemá. To, že stát neumí hospodařit s penězi, které vybere na mýtném je jeho chyba. A to že nezdraží dálniční známku i když dálnic přibývá je taky jeho chyba. Proč volíme takové pit*mce, kteří se nedokáží domluvit a věci rozhodnout. Ono je to celé na hlavu. Dříve se říkalo, že spotřební daň paliva je vlastně daň za užívání komunikací. Dnes najednou bude silniční daň nejen na dálnice ale i na normální silnice. K čemu je tedy spotřební daň? Není to jen o tom, že spotřební daň nestačí a tak vymysleli další daň? Nebylo by lepší podívat, se kam peníze ze spotřební daně mizí?

0 0
možnosti
H2

honza2007

14. 9. 2007 13:07
Re: Stavba dálnic

vždyť jsou placené VŠECHNY úseky ;-(

0 0
možnosti
PK

Hekynen

9. 9. 2007 13:19
Zase špatně, pisálkové!

Dálnice D1 se začala stavět v roce 1938!!! Výstavba byla přerušena v r 1942. Po válce se s výstavbou opět pokračovalo, byla ale přerušena komanči (dálnice nepotřebujeme, lid autem jezdit nebude). Úsek Praha-Mirošovice byl postaven v 38...

0 0
možnosti
PK

Hekynen

9. 9. 2007 13:26
Re: Zase špatně, pisálkové!

Omlouvám se, nečetl jsem článek celý... Asi je lepší nejprve přečíst článek CELÝ a pak na něj reagovat. Hold, před chvílí jsem vstával...:-)

0 0
možnosti

xxx

9. 9. 2007 12:38
k financování dálnic

možná by u nás šla výstavba taky chorvatskou rychlostí.Je to i tím,že na to mají z mýta více peněz - cca 2Kč/ujetý km.Zavést to u nás,tak se řidiči pos..ou.Cesta Brno-Praha a zpět za 800Kč.1x týdně na víkend za rodiči do brna krát 52 týdnů=41600Kč... A to lidi brečí nad zdražením známky o stovku... Ono je to taky dost o penězích.Ale možná by z toho byly jen nové vily pro ŘSD.

0 0
možnosti

kutil

9. 9. 2007 15:41
Re: k financování dálnic

Pokud chceš srovnávat s Chorvatskem, tak si uvědom, že oni stavějí v krajině skal, roklí a že velká část dálnice je na náspu, mostu nebo terénním zářezu. V Čechách je ale jen hlína a skal jen trochu. A třeba pražský okruh z Chaber na Černý most by mohl být bez mostů jen polema a přitom se místo něj staví ta blbost z ČM na Kbelskou, která bude určitě stát víc jak okruh z Chaber, protože součástí je složitá křižovatka. Rozdíl je v tom, že spojka z Chaber na ČM by pomohla, zatímco spojka z ČM na Kbelskou je o ničem!

0 0
možnosti

p.peska@centrum.cz

9. 9. 2007 7:51
Zajmave

Je zajimave ze se od roku 1971 postavilo kazdy 2 rok kus dalnice ,ale od roku 1992 do 2005 se toho moc nepostavilo.

Proc?Penize?Byla nejaka prestavka?

V clanku nejsou rozpocty kolik penez stala kazda stavba dalnice.

0 0
možnosti

tomnejez@seznam.cz

9. 9. 2007 8:22
Re: Zajmave

milý příteli, v letech 1992 - 2005 se stavěly jiné dálnice jako např D 5 na Plzeň cca 100 km, je vidět že jste dost mimo, pro info náklady jsou cca 400 mil Kč na 1 km ( pokud to není tunel )

0 0
možnosti

Rigo

8. 9. 2007 13:52
A co takhle

ploty podel dalnice, ktere jsou standartem napr. v Rakousku? Aby se clovek nemusel bat jet povolenych 130, aniz by se nestretl se srnou...

0 0
možnosti
VM

werr

8. 9. 2007 13:55
Re: A co takhle

Ani ploty nejsou idealni reseni majici take dost negativ a ani v civilizovanejsich zemich nejsou vsude, mozna dokonce v mensine. Rakousko je zeme hlupaku takze bych si ji za vzor nebral.

0 0
možnosti

Anonym z anonymova

8. 9. 2007 13:32
Bum prásk

Nejraději mám ty úseky z panelů, jak to dělá při jízdě buch, buch, buch, buch, buch, buch...

0 0
možnosti
MK

hihi

8. 9. 2007 12:49
ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

DÁLNICE D1 BY MĚLA MÍT 8 A NE 6 PRUHŮ A NANÁŠET NA NÍ TZV. TICHÝ ASFALT, KTERÝ SE POUŽÍVÁ VE ŠVÉDSKU A JE SKVĚLÝ,NESLYŠÍTE HLUK PNEUMATIK.SNAD SE NĚKDY ZA 30 LET DOČKÁME.

0 0
možnosti

inkvizitor2005

8. 9. 2007 13:46
Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

Beton má daleko lepší vlastnosti než asfalt - např. delší životnost, větší odolnost (např. se na něm nemůžou vytvořit koleje). Pro vytíženou dálnici typu D1 je ideální. A hlučnost se dá technologicky snížit (není řeč o panelech mezi Prahou a Brnem, že)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...