- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pak potkáte na silnici 35 let starou Š105 a pri zabrzdeni mate po kufru.
Totez úžasné nápady aby auto samo hlásilo detektorům u silnice svoji rychlost, aby ho policie mohla na dálku zastavit, nebo aby se auta domlouvala mezi sebou.
Všechny ztroskotaji pokud se v provozu objeví jen jedno starší auto bez elektroniky.
A že v ČR je (mimo Prahu) takových stále většina.
Praxe:
Felicia, v v kufru ma zaražený Passat (posledni model) Oktavia II v Passtau a jeste jeden stroj, nepoznal jsem - Před mesícem v koloně u kruháče v Černé hoře
Š120 a za ní vlacek 4 aut (golf (nebo polo, escort, 206, fiatek - asi tipo) - loni v letě, Břeclav - stodváca odbočovala doleva
Š105 1,8TDi - pustil chodce
BAS zadny radar nema! Je to pouze brzdovy asistent, uz dnes snad ve vsechn novych autech vcetne Dacie. Podle rychlosti, kterym seslapnete brzdu vyhodnocuje takzvane panicke brzdeni a podle potreby "seslapne" brzdu az na podlahu. Vychazi ze statistik, pri kterych v krizi sice ridic reaguje rychlym seslapnutim brzdy, ale prilis malou silou, takze nebzdi hned od zacatku naplno.
Ta verze s radarem se jmenuje BAS plus a Mercedes ji zavedl u nejvyssi tridy az v 2006. BAS je doplnen radarem a vizualnim varovanim. Pri seslapnuti brzdy v krizove situaci se uz nebrzdi uplne naplno, ale jen tak, aby se vuz stihl bezpecne zastavit (cimz se omezi riziko, ze do vas nekdo napere vzapeti zezadu). S chodci to opet nema moc spolecneho - imho to reaguje jen na auto pred vami. tuto technologii zkousi nasazovat vice vyrobcu, pricemz zkusenosti s ni zatim afaik moc dobre nejsou.
Co s tím mají společného chodci? Přece ten systém nebude vyhodnocovat, jestli je to chodec nebo cyklista. Nebo jo? Brzdit začne pouze u chodce z profilu s nakročenýma nohama? Nebo bude reagovat na veškerý kolizní kolmý pohyb?
Ano, máme tu zase dvouletku během které si řidiči a jejich brzdy řeknou, že porazej méně chodců než dosud.... EURVHP