- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V zimě bych chtěl renovovat califa 360, ale chybí mi světlo, takže kdo by měl - bych bych moc rád, kdyby ho mohl prodat. Díky. Jinak je to na svoji dobu nejlepší motorka, která byl na českém trhu.
Jawy 350 mohly konkurovat západní nebo japonské konkurenci pouze spotřebou benzínu, pokud měly obsah nad 1000.
Pokud to nebylo garážově upraveno, tak těžké, poruchové vhodné pouze na dobré silnice kde bylo možno využít o pár kW vyšší výkon ovšem když jsem na to šlapal, tak to žralo jak jalůvka. Vlastnil jsem panelku typ 360. Nepřeji vám když se to pokazilo a já jsem to musel tlačit domů. Bývala to pořádná zabíračka zejména tlačit do kopce. Dobré akorát jako nářadí ke zlepšení fyzické kondice, jenže na to jsem míval radši jízdní kolo Favorit.
Když jsem viděl ty fotky, tak je to skutečně na zamáčknutí slzy v oku. Byla to super motorka a mně bylo 18 let. To byla bezstarostná jízda a už se to nikdy nevrátí.
Viděli jste Kawasaki Z1000 z 1972. Z toho se mohl podělat celej motorkářskej svět. A co 6 válcový Hodndy CB. Jawa byla asi dobrá jedině cenou a pro začátečníky. Mimochodem výrobci se vracejí k těmto starejm modelům pro jejich úspěch.
ja mel panelku 350 prevrtanou na 360. podle tacho jezdila 140. kdyz jsem ji brousil, tak byla stara tak 25 roku. jedina konkurence na silnici za komance byla tatra 613. na skodovky a ziguly jsem se dival ve zpetnym zrcatku. ta masina predbehla svoji dobu, ale komanc jawu bohuzel poslal do kytek
jawy sem vlastnil a jezdil s brachem a sousedem temer všechny, mezi lety 1987 a 1996to byly: pionyr, pařez, mustang, stadion, 250 kyvačka , panelka, 125čz, 250čz dvouval, 250 sport jednovyfuk, 350 kyvačka, 634 v autoškole, 638, potom californiu ! , 640, pouze uř bizon nam neprisel do ruk na californii bylo asi fakt nejlepši svezení, a podle tachecu 140 to jelo, a s tim tvrzenim, ze policajti to meli prevrtany na 380 ccm sem se taky setkal, ale na vlastni oka sem motor kuchlej nevidel, jo a zapomel sem na hybrid 90 mutace mustanga a krosky s bajecnym zapalovanim co fungovalo tak mesic
Kalif je pěkně odpudivá přezdívka ..... to se používalo běžně?
Sám s tímto przněním názvu nesouhlasím, ale kdyby ses na Californianu svezl, kakal bys na zkomoleninu a asi by sis jej, pokud by ti tato výkonnostní kategorie vyhovovala, šel koupit. Za Californiana měla být udělena Nobelovka. Měl jsem sedm motorek, končil jsem Kawou 750 a Yamahou FZR 1000 Genesis se 150 kobylama, ale chtěl bych dnes jen Jawu Californian Oilmaster. o by byl můj milašek.
byla moje třetí motorka a koupil jsem ji od dobytka, co ji chtěl tunit. S mírnými úpravami by tato motorka ještě dnes přilákala kupce. Sice na mokrém asfaltu a na gumě Barum to bylo o ústa, ale spravila tu zadní guma Pneumant.
VŠECHNY CALIFORNIANY MĚLY KOLA 18-CTKY.
NEVÍM, JAK BY MOTOR Z BIZONA ŠEL NARVAT DO RÁMU CALIFORNIANA. BIZON MÁ HRANATÝ MOTOR A CALIFORNIAN KAPKOVITÝ. A MOŽNÁ SI VŠIMNETE, ŽE KEKU*VÍM JEHO NÁZEV, PANE AUTORE.
No, ten motor by narvat šel...přestože kartery měly různý tvar, uchycení do rámu bylo shodné - až na horní zadní úchyt, který byl buď široký jako u pozdějších Jawa 633 a 4, nebo úzký - např ČZ 350 z téže doby-motor byl stejný, jen do jednoduchého rámu, tedy vzadu za motorem nerozšířeného...Ale i tak se to dalo navzájem přehazovat jen s minimálními úpravami...
Při prohlížení fotografií nelze než zamáčknout slzu v oku a povzdechnout nad tím, co dokázaly zlaté české ručičky vyrobit ( a hlavy vymyslet)...zvlášť v kontrastu k současnému stavu. Olejové čerpadýlko sice nekorespondovalo s jednoduchostí údržby a provozu, ale na šedesátá léta to byla nevídaná technická vychytávka. Škoda, že nelze znovu zahájit výrobu...asi bych nebyl sám, kdo by spal před obchodem
Nekdy v polovine 80. let ceny Californanu poklesly v USA az na $ 600! Bylo to neco neuveritelneho. Ostatni motocykly se prodavaly za ceny malych aut. Mala Babeta, ta stala polovic $ 300, tolik jako jizdni kolo. To uz ale byla doba, kdy Japonci plne ovladli trh. Je treba podotknout, ze na vyrobky z komunistickych statu byvalo 100% clo, takze vyrobce byl rad, kdyz dostal polovic z ceny prodejni!