Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Smartem proti zdi: crash test na čtyři hvězdy

Když tohle mikroauto nabourá, ochrání posádku na čtyři hvězdičky. Přesně tolik si jich smart odváží z laboratoří EuroNCAP, kde si vyzkoušel crash test.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

performer

29. 10. 2007 16:11
to je tu zase blábolů a nesmyslů

1. Smart má sice kratší předek než běžná auta, ALE nemá vepředu motor - takže přední deformační zona může být u Smarta klidně i stejná/větší než u mnohem delších malých aut s motorem vepředu (AYGO, miniFiaty, a pod).

2. Smart na to jak je malý, není vůbec lehký, takže bláboly o nějaké šestinové setrvačnosti/hmotnosti oproti autu nižší střední třídy jsou vážně úplně mimo......

3. Smart je prostě bezpečné malé auto.  

0 0
možnosti

Masox

29. 10. 2007 13:24
Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...

... resp. že se po silnicích nepohybují pouze smrati bourající do štosů plaňkových beden. Velká tuhost Smarta má původ v setrvačnosti cca 6tinové oproti autu nižší střední a polovičním ramenům sil na štanglích skeletu kastle. Při srážce s nižší střední (největší pravděpodobnost) nebo stření třídy smrťákovi hrozí, še bude rozplácnut jak moucha. Taky by nebylo od věci srazit dva smrtě - zajímalo by mě, jestli z toho bude čtyřmístná krychle nebo spíš placka (sázím na b) ).

0 0
možnosti

albert

29. 10. 2007 15:35
Re: Problém ale ten, že na silnicích nejsou sami...

No když srazíš dva smarty, tak na tom posádka bude obdobně jako v jakémkoliv jiném čtyř hvězdovém autě.

0 0
možnosti
VT

Franta

29. 10. 2007 13:01
4 hvězdičky

Jestli tady ta pixle získala 4 hvězdičky, tak ten čínský zázrak co tady byl prezentován minulý týden, jich musí mít jak na unijní vlajce. 8-o

0 0
možnosti
HH

hnusil

29. 10. 2007 13:28
Re: 4 hvězdičky

vzdyt to byl objednany test konkurenci, z crashtestu se vybraly ty nejhorsi a ty se zverejnily - proste nesmysl. Konkurence ma z auta, ktere ma polovicni az tretinove ceny hodne velky strach ..... a to nepocitam priblblost ceskych diskutujicich, kteri donedavna jezdili v trabantech a S105 a ted ohrnuji nos na cinskymi auty.

0 0
možnosti

Michal

29. 10. 2007 11:50
Crashtesty

Jiz mi to pomalu zacina vadit. Je treba vedet, ze testy EURO-NCAP nemaji zadnou relevantni vypovidaci hodnotu.Jedine testy, ktere jsou urcujici pri schvalovani vozu a pro ziskani Certifikatu Globalni Homologace a jsou zavazne i pro nase MD jsou ty, ktere provadi TUV. A provadi je za jinych technickych a technologickych podminek nez EURO-NCAP. E-N je ryze soukroma firma, ktera provadi crashtesty tem, kdo je zaplati. A to bud konkurence, nebo vyrobce (pokud si je jisty v kramflecich). O objektivite si mohu myslet co chci, ale je to proste soukroma firma, ktera zije ze zakazek. Jedna se o komercni aktivitu, hvezdicky nemaji zadnou skutecnou hodnotu. Prikladem je napriklad nedavny test cinske Brillance BS6. Tento test si neobjednal vyrobce, ale zapadoevropska automobilka, ktera jej zaplatila. Bude-li se tady nekdy Brillance prodavat, musi projit testy TUV. Jinak kdo chcete, mrknete na YouTube na crashtest Smartu, ktery si udelali v Anglii. Za ten by nedostali ani desetinu hvezdicky.  

0 0
možnosti

opas

29. 10. 2007 13:23
Re: Crashtesty

Aha a ktery test? Tady ten jak to narvali stovkou do zdi a porad to vypadalo jako Smart?

http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s

0 0
možnosti

von Kleist

29. 10. 2007 10:49
bezpecnost

Je krasne videt jak Smartikuv bezpecnostni vysledek silne tezi z deformovatelnosti zkusebni bariery. Pulku skutecne deformacni zony tvori bariera.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...