- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1. Smart má sice kratší předek než běžná auta, ALE nemá vepředu motor - takže přední deformační zona může být u Smarta klidně i stejná/větší než u mnohem delších malých aut s motorem vepředu (AYGO, miniFiaty, a pod).
2. Smart na to jak je malý, není vůbec lehký, takže bláboly o nějaké šestinové setrvačnosti/hmotnosti oproti autu nižší střední třídy jsou vážně úplně mimo......
3. Smart je prostě bezpečné malé auto.
... resp. že se po silnicích nepohybují pouze smrati bourající do štosů plaňkových beden. Velká tuhost Smarta má původ v setrvačnosti cca 6tinové oproti autu nižší střední a polovičním ramenům sil na štanglích skeletu kastle. Při srážce s nižší střední (největší pravděpodobnost) nebo stření třídy smrťákovi hrozí, še bude rozplácnut jak moucha. Taky by nebylo od věci srazit dva smrtě - zajímalo by mě, jestli z toho bude čtyřmístná krychle nebo spíš placka (sázím na b) ).
No když srazíš dva smarty, tak na tom posádka bude obdobně jako v jakémkoliv jiném čtyř hvězdovém autě.
Jestli tady ta pixle získala 4 hvězdičky, tak ten čínský zázrak co tady byl prezentován minulý týden, jich musí mít jak na unijní vlajce.
vzdyt to byl objednany test konkurenci, z crashtestu se vybraly ty nejhorsi a ty se zverejnily - proste nesmysl. Konkurence ma z auta, ktere ma polovicni az tretinove ceny hodne velky strach ..... a to nepocitam priblblost ceskych diskutujicich, kteri donedavna jezdili v trabantech a S105 a ted ohrnuji nos na cinskymi auty.
Jiz mi to pomalu zacina vadit. Je treba vedet, ze testy EURO-NCAP nemaji zadnou relevantni vypovidaci hodnotu.Jedine testy, ktere jsou urcujici pri schvalovani vozu a pro ziskani Certifikatu Globalni Homologace a jsou zavazne i pro nase MD jsou ty, ktere provadi TUV. A provadi je za jinych technickych a technologickych podminek nez EURO-NCAP. E-N je ryze soukroma firma, ktera provadi crashtesty tem, kdo je zaplati. A to bud konkurence, nebo vyrobce (pokud si je jisty v kramflecich). O objektivite si mohu myslet co chci, ale je to proste soukroma firma, ktera zije ze zakazek. Jedna se o komercni aktivitu, hvezdicky nemaji zadnou skutecnou hodnotu. Prikladem je napriklad nedavny test cinske Brillance BS6. Tento test si neobjednal vyrobce, ale zapadoevropska automobilka, ktera jej zaplatila. Bude-li se tady nekdy Brillance prodavat, musi projit testy TUV. Jinak kdo chcete, mrknete na YouTube na crashtest Smartu, ktery si udelali v Anglii. Za ten by nedostali ani desetinu hvezdicky.
Aha a ktery test? Tady ten jak to narvali stovkou do zdi a porad to vypadalo jako Smart?
Je krasne videt jak Smartikuv bezpecnostni vysledek silne tezi z deformovatelnosti zkusebni bariery. Pulku skutecne deformacni zony tvori bariera.