Diskuze
Omezení rychlosti: v Německu neprojde, v Paříži ano
Děkujeme za pochopení.
__XXXX___
Je třeba začít v autoškolách
...a to dost tvrdě. Každá základní škola, střední škola i učiliště, vyučují dle nějakých osnov. Takové osnovy bych udělal i v autoškolách. Několik hodin by připadlo na zvládnutí křižovatek ve městech + tramvaje, několik na parkování, několik na jízdu vyšší rychlostí (mimo město) a taky nějaké na jízdu po dálnici a rychlostní silnici. Pak by se nestávalo, že čerství absolventi autoškol nikdy nejeli rychleji naž 70 km/h, neviděli křižovatku s tramvajema a nikdy nejeli po dálnici...
Pete
vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze
1) v Německu na dálnici je neomezená rychlost a nehodovost je zde srovnatelná nebo nižší jako ve zbytku Evropy
2) na mnoha úsecích dálnic, I.tříd i jiných silnic lze jezdit rychleji, značení to však nepřipouští (v Rakousku jsou na I.třídách např. značky 120kmh)
3) rychlost je otázka zyvku a schopností, prostě jezdit by se mělo podle toho, na kolik řidič a auto má, kam je vidět a co se dá ubrzdit.
4) omezení 50kmh je fajn, ale ve velké části městského provozu úplně zbytečné - tam, kde nehrozí kolize s chodcem, v noci (klidně si umím představit v noci skoro všude 70kmh)
5) za umístění značek není nikdo odpovědný, nikdo to nekontroluje a chybí celorepublikový registr značek, takže je přeznačkováno a nikdo je v důsledku toho nerespektuje
Pete
Re: vliv přísných rychlostních limitů na bezpečnost je iluze
Takže bezpečná maximálka na český D1 může být 220kmh (sucho, prázdná dálnice) nebo taky 75 kmh (sníh, námraza, kolony). A to nevyřeší žádné proměnné značení, to musí mít lidi v hlavě. Proto je německý model nejlepší, nutí lidi přemýšlet a být ohleduplný.
standik007
Nemecky dalnice
Musim rict, ze je to zazitek jet pres 200 po Nemeckych Dalnicich.. Ale za rozumnou rychlost tam povazuju (o vikendu) tech 160-170..
Jenze tam ty ridici jsou k sobe alespon trosku ohleduplny.. a nesnazi se na vlastni triko prosazovat spravedlnost tak jako u nas, ze jedou v levym pruhu tachometrovych 130.
Mr. SkyFish
130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h
A nějaký bodový systém mám u řiti. A to jezdím takhle 10 let a bez nehody. Co cesty potřebují, aby z nich vypadli mladí machýrci a staří páprdové v kloboucích. Teď je jejich čas, kdy oprášili své škodule a naložili bábu a vezli na hřbitov svíčky a umělé kytky. Nejvíce rizikových situací dnes bylo v blízkosti hřbitovů, kdy dědci blokovali provoz pomalou jízdou, nedávali přednost nebo dokonce couvali do protisměru, aby se trefili na parkoviště! Řešením by bylo zákaz řízení pro osoby starší 65 let.
T.
Re: 130 jezdím na okreskách, na dálnicích mezi 150-170 Km/h
Anebo by pomohlo trochu vice ohleduplnosti. Z obou stran.
titlis
Francouzští dementi
Vůbec mne to nepřekvapuje, ať si třeba před každým autem ve Francii musí běžet poskok s praporkem, jsou to zakomplexovaní dementi a nemají nic, co bych tak nutně potřeboval k životu a nic mne tam netáhne. Na eiffelovku se pojedu raději podívat do Las Vegas.
Jintaj
Paní Merkelová má moje největší sympatie
Ukázala totiž mnohem větší schopnost zdravého uvažování a prozíravosti než horda rádoby ekologů z řad mužské "odborné" populace. Volám Bravo, Frau Merkel
Coldstone
Omezenost
kdyz jedu v prumeru 180km za hodinu po dalnici dlouhe 180km, zdrzim se tam 1 hodinu. Pokud pojedu 120km za hodinu, zdrzim se tam 1,5 hodiny. Tj. 30 minut dele blokuji provoz.
free78
nižší rychlost = plynulost ???
jedině i.d.i.o.t., nebo volič zelených může předpokládat, že po snížení max.povolené rychlost se doprava na daném úseku stane plynulejší. Ostatní vědí, že vznikne leda zácpa (stejné množství aut přijíždí, menší stačí odjíždět...), tedy více emisí atd. Proto je toto opatření vysoce ekologické áááno? :)
pinguone
Re: nižší rychlost = plynulost ???
..na Tvem miste ,bych nedaval sve neznalosti tak verejne najevo...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...