- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...a to dost tvrdě. Každá základní škola, střední škola i učiliště, vyučují dle nějakých osnov. Takové osnovy bych udělal i v autoškolách. Několik hodin by připadlo na zvládnutí křižovatek ve městech + tramvaje, několik na parkování, několik na jízdu vyšší rychlostí (mimo město) a taky nějaké na jízdu po dálnici a rychlostní silnici. Pak by se nestávalo, že čerství absolventi autoškol nikdy nejeli rychleji naž 70 km/h, neviděli křižovatku s tramvajema a nikdy nejeli po dálnici...
1) v Německu na dálnici je neomezená rychlost a nehodovost je zde srovnatelná nebo nižší jako ve zbytku Evropy
2) na mnoha úsecích dálnic, I.tříd i jiných silnic lze jezdit rychleji, značení to však nepřipouští (v Rakousku jsou na I.třídách např. značky 120kmh)
3) rychlost je otázka zyvku a schopností, prostě jezdit by se mělo podle toho, na kolik řidič a auto má, kam je vidět a co se dá ubrzdit.
4) omezení 50kmh je fajn, ale ve velké části městského provozu úplně zbytečné - tam, kde nehrozí kolize s chodcem, v noci (klidně si umím představit v noci skoro všude 70kmh)
5) za umístění značek není nikdo odpovědný, nikdo to nekontroluje a chybí celorepublikový registr značek, takže je přeznačkováno a nikdo je v důsledku toho nerespektuje
Takže bezpečná maximálka na český D1 může být 220kmh (sucho, prázdná dálnice) nebo taky 75 kmh (sníh, námraza, kolony). A to nevyřeší žádné proměnné značení, to musí mít lidi v hlavě. Proto je německý model nejlepší, nutí lidi přemýšlet a být ohleduplný.
Musim rict, ze je to zazitek jet pres 200 po Nemeckych Dalnicich.. Ale za rozumnou rychlost tam povazuju (o vikendu) tech 160-170..
Jenze tam ty ridici jsou k sobe alespon trosku ohleduplny.. a nesnazi se na vlastni triko prosazovat spravedlnost tak jako u nas, ze jedou v levym pruhu tachometrovych 130.
A nějaký bodový systém mám u řiti. A to jezdím takhle 10 let a bez nehody. Co cesty potřebují, aby z nich vypadli mladí machýrci a staří páprdové v kloboucích. Teď je jejich čas, kdy oprášili své škodule a naložili bábu a vezli na hřbitov svíčky a umělé kytky. Nejvíce rizikových situací dnes bylo v blízkosti hřbitovů, kdy dědci blokovali provoz pomalou jízdou, nedávali přednost nebo dokonce couvali do protisměru, aby se trefili na parkoviště! Řešením by bylo zákaz řízení pro osoby starší 65 let.
Anebo by pomohlo trochu vice ohleduplnosti. Z obou stran.
Vůbec mne to nepřekvapuje, ať si třeba před každým autem ve Francii musí běžet poskok s praporkem, jsou to zakomplexovaní dementi a nemají nic, co bych tak nutně potřeboval k životu a nic mne tam netáhne. Na eiffelovku se pojedu raději podívat do Las Vegas.
Ukázala totiž mnohem větší schopnost zdravého uvažování a prozíravosti než horda rádoby ekologů z řad mužské "odborné" populace. Volám Bravo, Frau Merkel
kdyz jedu v prumeru 180km za hodinu po dalnici dlouhe 180km, zdrzim se tam 1 hodinu. Pokud pojedu 120km za hodinu, zdrzim se tam 1,5 hodiny. Tj. 30 minut dele blokuji provoz.
jedině i.d.i.o.t., nebo volič zelených může předpokládat, že po snížení max.povolené rychlost se doprava na daném úseku stane plynulejší. Ostatní vědí, že vznikne leda zácpa (stejné množství aut přijíždí, menší stačí odjíždět...), tedy více emisí atd. Proto je toto opatření vysoce ekologické áááno? :)
..na Tvem miste ,bych nedaval sve neznalosti tak verejne najevo...