Diskuze

Rakousko ruší povinné svícení aut ve dne jako neúčelné

Rakousko ruší celodenní povinné svícení automobilů po celý rok. Vídeňská vláda na svém dnešním zasedání schválila návrh novely zákona o silničním provozu, včetně vyšších trestů za volání mobilním telefonem za jízdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

WIFI

6. 11. 2007 18:13
Záblesk

To letech temnoty (např. odmítání jaderných elektráren) náhlý záblesk zdravého rozumu. Kéž by se to stávalo i u nás!

0 0
možnosti

calver

5. 11. 2007 13:49
re

Tak to je dobrej blábol.Oni totiž nechtějí ani jadernou energii, ačkoliv je prokazatelně nejčistějším a významě ekologickým zdrojem.Jsem jen zvědav kolik debilů je za to pochválí.

0 0
možnosti

Fitipaldi

5. 11. 2007 9:55
něco pro bezpečnost

Nařizuji EU zavést povinnost používat žlutou fluoreskující metalickou nebo nemetalickou barvu na všechna motorová vozidla. Howgh.

0 0
možnosti

__XXXX___

2. 11. 2007 16:58
Ano

V Rakousku se odvolávají na zvýšenou produkci CO2. Maj asi pravdu, ale zavádět to tady nemá smysl, protože tady u nás budou prostředí stejně ničit ty starý šroty bez STK a emisí....:-©

0 0
možnosti

med

3. 11. 2007 19:17
Re: Ano

kterou lobby zastupujes? Vetsina romalnich lidi je pro uspornost a tim i nesviveni jen tady se to hemzi blbama co by jezdili nejradji s majakama.;-O

0 0
možnosti

mpixel

2. 11. 2007 16:08
no konečně !

je jasný že propagátoři zveřejňují fotku kde jede auto ve slunčném počasí ve stínu stromů a v kontrasu není vidět. Ale co když to rosvícené auto zrovna nejede v tom stínu ale zrovna v té mezeře na slunci - tam zase splyne osvětlené auto.

0 0
možnosti

mpixel

2. 11. 2007 16:09
Re: no konečně !

takže udělám vám fotku propagující to co potřebuji.

0 0
možnosti

hnusil

2. 11. 2007 13:20
Rakousky omyl

Samozrejme kazde reseni ma sva pozitiva a negativa, denni sviceni neni vyjimkou. Jedine negativum denniho sviceni je moznost prehlednuti nesviticiho objektu. Otazku spotreby brat v potaz mi prijde jako vysmech, protoze klimatizace, pridavna topeni, vyhrivane sedacky, autoradia, zapalovace a dalsi elektrospotrebice maji mnohem vetsi odber a nemaji zadny pozitivni vliv na bezpecnost. Denni sviceni beru jako spravny krok ke zvyseni bezpecnosti, presto, ze neexistuji a ani z principu nebudou existovat spolehlive studie, ktere tento fakt potvrdi nebo vyvrati. Jen namatkove si staci vzpomenout na doby, kdy sviceni nebylo povinne a za sera bylo naprosto normalni potkavat nesvitici auta, protoze jaksi pro nekoho jeste nebyla snizena viditelnost, podobne to plati i napr. pri ostrem slunci nebo za deste. Osobne mi prijde hysterie kolem sviceni naprosto zbytecna, hledat vymluvy, proc nesvitit je jen uboha omluva neschopnosti zapnout svetla.

0 0
možnosti

valzan

2. 11. 2007 15:17
Re: Rakousky omyl

 aco jako, naco si potrebujes vyhrivat p r d e l a klimatizovat. To je neskutecnej konzum. Poridis si jednu kravinu a hned potrebujes 50 tisic doplnku? To ti nestaci ze to auto jezdi? Co ekologie. To je sakra znat, kdyz miliony aut maji vyssi spotrebu na emisich, A co ta zmarena nafta, ktera brzy dojde.

Konzum zatemnil nekterym lidem mozky

0 0
možnosti

Andee

2. 11. 2007 13:18
ker:

Ten výpočet 0,05 l/100km je zcela správný, účinnost alternátorů se dnes pohybuje kolem 90% v celém používaném spektru otáček. Pak tedy 7% (zvýšení 30kW o 250W) z 6,5 litru průměrné spotřeby je 0,046 plus deset procent dává oněch 0,05. Je to naprosto reálné číslo, protože v praxi na stejné trase jsem přibližně stejným stylem jízdy nepozoroval rozdíl ve spotřebě se světly nebo bez.

0 0
možnosti

ker

2. 11. 2007 14:23
Re: ker:

těch90 %je u vekých alternátorů kde jsou stabilní otáčky,u aut to je to okolo 30% v nižších otáčkách a musíš počítat ztráty při změně otáček

0 0
možnosti

Lama.Vikuna

2. 11. 2007 10:34
Snížená viditelnost.......

Hmmm... Jsem jen Lama, ale jak se pozná snížená a normální viditelnost?

Je normální, že v noci je tma? Je normální, že ve dne je světlo? Kolik musí být světla a jakého, abych musel svítit? Kde najdu přesný popis toho, že v nějaký den mi začíná povinnost svítit v tolik a tolik hodin? A kdy opět svítit nemusím? Na jakou vzdálenost vidíte krabičku od sirek? Při jakém osvětlení?

Hmmm.... jsem asi jen Lama.

0 0
možnosti

Lama.Vikuna

2. 11. 2007 10:37
Re: Snížená viditelnost.......

Tak se mi zdá jednodušší a účelnější svítit stále POTKÁVACÍMI světly. Když už je na autě mám. A nebudeme snad ani mluvit o tom, jak rakouští lidé chodí stávkovat na hranice s ČR v maskáčovém oblečení a nejsou vidět v noci vůbec a přes den jen velmi špatně. Jestli by spíš neměli rakušané nosit reflexní vesty, když jsou povinné pro automobilisty? :-D

0 0
možnosti

performer

2. 11. 2007 9:41
fakt troubové

Svícení se musí buď nařídit a nebo zakázat. Situace, kdy budou svítit dva ze tří je ta nejhorší možná....

To jejich zdůvodnění je úplně zmatečné - na jednu stranu je denní svícená prý k ničemu (ne li přímo nebezpečné) a na druhou se zasadí o povinnou montáž světel pro denní svícení.

Zdá se že je tak jedinným důvodem ono zvýšení spotřeby o 0,0478% ;-D

0 0
možnosti

gerranek

2. 11. 2007 20:09
Re: fakt troubové

hey me to tak taky pripada, pavac jeden z dvou kretenu co to prosadili byl ministr zivotniho prostredi..

to donuceni vyroby jinejch svjetel vymejsli zas nekdo jinej, ale beztak jdou vlastne za stejnym cilem /zvyseni bezpecnosti.. dejme tomu..../ dvjema ruznejma cestama, a nakonec budou vsichni nasrany..

0 0
možnosti

brnakk

2. 11. 2007 8:03
rakusaci sou holt EKOtroubove

to asi vsichni vedi :-) Kvuli uspore ml benzinu a snizovani mizivych procent emisi jsou schopni menit zakony. "Vrteti psem" ;-D

0 0
možnosti

Davis

2. 11. 2007 8:06
Re: rakusaci sou holt EKOtroubove

Nesouhlasim s vami, prijde vam,ze nehodovost klesla? Podle me je celorocni sviceni zbytecnost.

0 0
možnosti