- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To letech temnoty (např. odmítání jaderných elektráren) náhlý záblesk zdravého rozumu. Kéž by se to stávalo i u nás
Tak to je dobrej blábol.Oni totiž nechtějí ani jadernou energii, ačkoliv je prokazatelně nejčistějším a významě ekologickým zdrojem.Jsem jen zvědav kolik debilů je za to pochválí.
Nařizuji EU zavést povinnost používat žlutou fluoreskující metalickou nebo nemetalickou barvu na všechna motorová vozidla. Howgh.
V Rakousku se odvolávají na zvýšenou produkci CO2. Maj asi pravdu, ale zavádět to tady nemá smysl, protože tady u nás budou prostředí stejně ničit ty starý šroty bez STK a emisí....
kterou lobby zastupujes? Vetsina romalnich lidi je pro uspornost a tim i nesviveni jen tady se to hemzi blbama co by jezdili nejradji s majakama.
je jasný že propagátoři zveřejňují fotku kde jede auto ve slunčném počasí ve stínu stromů a v kontrasu není vidět. Ale co když to rosvícené auto zrovna nejede v tom stínu ale zrovna v té mezeře na slunci - tam zase splyne osvětlené auto.
takže udělám vám fotku propagující to co potřebuji.
Samozrejme kazde reseni ma sva pozitiva a negativa, denni sviceni neni vyjimkou. Jedine negativum denniho sviceni je moznost prehlednuti nesviticiho objektu. Otazku spotreby brat v potaz mi prijde jako vysmech, protoze klimatizace, pridavna topeni, vyhrivane sedacky, autoradia, zapalovace a dalsi elektrospotrebice maji mnohem vetsi odber a nemaji zadny pozitivni vliv na bezpecnost. Denni sviceni beru jako spravny krok ke zvyseni bezpecnosti, presto, ze neexistuji a ani z principu nebudou existovat spolehlive studie, ktere tento fakt potvrdi nebo vyvrati. Jen namatkove si staci vzpomenout na doby, kdy sviceni nebylo povinne a za sera bylo naprosto normalni potkavat nesvitici auta, protoze jaksi pro nekoho jeste nebyla snizena viditelnost, podobne to plati i napr. pri ostrem slunci nebo za deste. Osobne mi prijde hysterie kolem sviceni naprosto zbytecna, hledat vymluvy, proc nesvitit je jen uboha omluva neschopnosti zapnout svetla.
aco jako, naco si potrebujes vyhrivat p r d e l a klimatizovat. To je neskutecnej konzum. Poridis si jednu kravinu a hned potrebujes 50 tisic doplnku? To ti nestaci ze to auto jezdi? Co ekologie. To je sakra znat, kdyz miliony aut maji vyssi spotrebu na emisich, A co ta zmarena nafta, ktera brzy dojde.
Konzum zatemnil nekterym lidem mozky
Ten výpočet 0,05 l/100km je zcela správný, účinnost alternátorů se dnes pohybuje kolem 90% v celém používaném spektru otáček. Pak tedy 7% (zvýšení 30kW o 250W) z 6,5 litru průměrné spotřeby je 0,046 plus deset procent dává oněch 0,05. Je to naprosto reálné číslo, protože v praxi na stejné trase jsem přibližně stejným stylem jízdy nepozoroval rozdíl ve spotřebě se světly nebo bez.
těch90 %je u vekých alternátorů kde jsou stabilní otáčky,u aut to je to okolo 30% v nižších otáčkách a musíš počítat ztráty při změně otáček
Hmmm... Jsem jen Lama, ale jak se pozná snížená a normální viditelnost?
Je normální, že v noci je tma? Je normální, že ve dne je světlo? Kolik musí být světla a jakého, abych musel svítit? Kde najdu přesný popis toho, že v nějaký den mi začíná povinnost svítit v tolik a tolik hodin? A kdy opět svítit nemusím? Na jakou vzdálenost vidíte krabičku od sirek? Při jakém osvětlení?
Hmmm.... jsem asi jen Lama.
Tak se mi zdá jednodušší a účelnější svítit stále POTKÁVACÍMI světly. Když už je na autě mám. A nebudeme snad ani mluvit o tom, jak rakouští lidé chodí stávkovat na hranice s ČR v maskáčovém oblečení a nejsou vidět v noci vůbec a přes den jen velmi špatně. Jestli by spíš neměli rakušané nosit reflexní vesty, když jsou povinné pro automobilisty? :-D
Svícení se musí buď nařídit a nebo zakázat. Situace, kdy budou svítit dva ze tří je ta nejhorší možná....
To jejich zdůvodnění je úplně zmatečné - na jednu stranu je denní svícená prý k ničemu (ne li přímo nebezpečné) a na druhou se zasadí o povinnou montáž světel pro denní svícení.
Zdá se že je tak jedinným důvodem ono zvýšení spotřeby o 0,0478% .
hey me to tak taky pripada, pavac jeden z dvou kretenu co to prosadili byl ministr zivotniho prostredi..
to donuceni vyroby jinejch svjetel vymejsli zas nekdo jinej, ale beztak jdou vlastne za stejnym cilem /zvyseni bezpecnosti.. dejme tomu..../ dvjema ruznejma cestama, a nakonec budou vsichni nasrany..
to asi vsichni vedi Kvuli uspore ml benzinu a snizovani mizivych procent emisi jsou schopni menit zakony. "Vrteti psem"
Nesouhlasim s vami, prijde vam,ze nehodovost klesla? Podle me je celorocni sviceni zbytecnost.