Diskuze

Ekologie na tokijský způsob - elektrosporťáky

Už více jak 10 let je ekologie jedním z hlavních témat tokijského autosalonu. Toyota představila svůj první hybridní vůz jménem Prius v roce 1997, poté všechny japonské automobilky začaly vyvíjet své ekologické modely. Prius se tak stal symbolem ekologického vozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ing. Voltsahlo

3. 11. 2007 14:06
A co Toyota RAV4 EV a Honda Plus ?!

Mno autori tu historii vzali nejak hopem a par vyznamnejsich pocinu zcela opomneli! Jednak hybridy v soucasne  podobe vubec vznikly jako vedlejsi produkt nulove-nizkoemisni legislativy v USA zamerene hlavne ne plne bateriove elektromobily.

Napr. Toyota RAV4 EV s dojezdem pres 200km na NiMh baterky byla na trhu cca od 1997 a driv nez jinak take velice dobry GM EV1 (v nejpokorcilejsi NiMh verzi). Podobne bylo fajn elektricke vozitko Honda Plus. Nove EV1 a Plusko atuomobilky pak lidem vzali a sesrtovoali, na natlak verejnosti Toyota umoznila prodej vsech vyrobenych RAV4 EV a par set jich stale v pohode jezdi..

Hybridy prisly az pozdeji v prostredi s jiz osekanou legislativou a zadusenim plnych elektromobilu - hybrid proste neni to prave, jen mezikrok a spis na US podminky provozu nez nase..

0 0
možnosti

mpixel

3. 11. 2007 22:22
Re: A co Toyota RAV4 EV a Honda Plus ?!

Hybrid je právě velmi dobrý mezikrok. Bohatí zákazníci si rádi připlatí a koupí hybrid spojující obě výhody. A tím umožňují vývoj eletrických pohonů či vodíkových palivových článků. Zaplať pánbů za to.

0 0
možnosti

Libra74

3. 11. 2007 13:29
Nevím,

ale podle dnešního Autosalonu na Primě se to tam hemžilo samými jednoduchými vozítky pro lidi na elektriku. I ta elektrika se někde musí vyrábět a nevím, co je ekologičtější - nabíjet si vozítko, kterým stejně ani po měste pořádně neprojedu, v zásuvce nebo chodit pěšky???

0 0
možnosti

Ing. Voltsahlo

3. 11. 2007 13:43
1. MHD!

Ano mate pravdu auto i kdyby podobne  elektricke mini proste do mesta prioritnr nepatri. Prednost by mela mit MHD jako v kulturne vyspelejsich zemich nez CR:

1. MHD kolejova a trolejova!

2. jizdni e/kola jako plnohodnotna doprava tedy vlastni pruh a signalizace, nikoliv debilni cyklostezky smerujici akorat kamsi do lesa jako u nas, kde se politik o vikendu necha spoceny vyfotit pro mfd..

3. male elektromobily - emise jsme resili uz vicekrat v ostatnich clancich o el. vozidlech. I v nasi 65% uhlene siti je to mene emisi nez z primeho spalovani v aute..

0 0
možnosti
I

Ikhor

2. 11. 2007 0:54
Ekologie na tokijský způsob - elektrosporťáky

Ekologie na evropský způsob - rušení jaderek, výstavba nejneekologičtějěích, nejnestabilnějších a nejdražších zdrojů energie jako sluneční kolektory a větrníky, ekologická daň, kamiony projíždějící centry měst a vesnic kvůli kdejaké kopřivě, pok*rvené zemědělství dotecemi na technické plodiny a tím způsobené předražené základní potraviny a nutnost jejich dovozu ze zahraničí atd atd. Skončí to buď špatně pro nás, nebo pro ně. Přikláním se k té druhé možnosti;-€

0 0
možnosti