- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mno autori tu historii vzali nejak hopem a par vyznamnejsich pocinu zcela opomneli! Jednak hybridy v soucasne podobe vubec vznikly jako vedlejsi produkt nulove-nizkoemisni legislativy v USA zamerene hlavne ne plne bateriove elektromobily.
Napr. Toyota RAV4 EV s dojezdem pres 200km na NiMh baterky byla na trhu cca od 1997 a driv nez jinak take velice dobry GM EV1 (v nejpokorcilejsi NiMh verzi). Podobne bylo fajn elektricke vozitko Honda Plus. Nove EV1 a Plusko atuomobilky pak lidem vzali a sesrtovoali, na natlak verejnosti Toyota umoznila prodej vsech vyrobenych RAV4 EV a par set jich stale v pohode jezdi..
Hybridy prisly az pozdeji v prostredi s jiz osekanou legislativou a zadusenim plnych elektromobilu - hybrid proste neni to prave, jen mezikrok a spis na US podminky provozu nez nase..
Hybrid je právě velmi dobrý mezikrok. Bohatí zákazníci si rádi připlatí a koupí hybrid spojující obě výhody. A tím umožňují vývoj eletrických pohonů či vodíkových palivových článků. Zaplať pánbů za to.
ale podle dnešního Autosalonu na Primě se to tam hemžilo samými jednoduchými vozítky pro lidi na elektriku. I ta elektrika se někde musí vyrábět a nevím, co je ekologičtější - nabíjet si vozítko, kterým stejně ani po měste pořádně neprojedu, v zásuvce nebo chodit pěšky???
Ano mate pravdu auto i kdyby podobne elektricke mini proste do mesta prioritnr nepatri. Prednost by mela mit MHD jako v kulturne vyspelejsich zemich nez CR:
1. MHD kolejova a trolejova!
2. jizdni e/kola jako plnohodnotna doprava tedy vlastni pruh a signalizace, nikoliv debilni cyklostezky smerujici akorat kamsi do lesa jako u nas, kde se politik o vikendu necha spoceny vyfotit pro mfd..
3. male elektromobily - emise jsme resili uz vicekrat v ostatnich clancich o el. vozidlech. I v nasi 65% uhlene siti je to mene emisi nez z primeho spalovani v aute..
Ekologie na evropský způsob - rušení jaderek, výstavba nejneekologičtějěích, nejnestabilnějších a nejdražších zdrojů energie jako sluneční kolektory a větrníky, ekologická daň, kamiony projíždějící centry měst a vesnic kvůli kdejaké kopřivě, pok*rvené zemědělství dotecemi na technické plodiny a tím způsobené předražené základní potraviny a nutnost jejich dovozu ze zahraničí atd atd. Skončí to buď špatně pro nás, nebo pro ně. Přikláním se k té druhé možnosti