Diskuze
Zimní autoškola: Jak zvládnout zledovatělou silnici
Děkujeme za pochopení.
skromný uživatel zdravého rozumu
Přetáčivý smyk.
Teda nevím jak ostatní, ale já auto (přední náhon) z přetáčivého smyku vytahuju s lehkým přidáváním plynu do kontra a funguje to. Pokud se kola aspoň trochu chytnou, tak vás to ze zatáčky výtahne daleko lépe, než jen s vyšlápnutou spojkou.
davEsim
Re: Přetáčivý smyk.
To ti přece nikdo nebere, v článku je spis popisovan nedotačivý smyk - coz je u predniho nahonu logičtější a tam je ti kontra víš na co
TurboFrank
Zimní autoškola?
To by mně opravdu zajímalo, kdo bude řidiče vyučovat? Drtivá většina učitelů autoškol jsou takoví "odborníci", že sami tento způsob jízdy nezvládají. Jedině redakatoři iDnes. Ti umí úplně všechno.
Pepino11
Re: Zimní autoškola?
Ja byl ve Vysokým Mýtě, bylo to super podaný. Instruktoři paráda, doporučuji každýmu. Ubyde machýrků a odborníků se zkušenostma z hospody.
kejkl
auta
na tom videu jsou skoro jen BMW.Naučit se s bavorákem je asi lepší,ale co potom,až si zase sednu do svojí fábie?Všechno bude úplně jinak.Kde budou elektronický pomocnící?Změní se poháněná kola atd. .Mimochodem pneumatiky(protektory) Vraník je to největší peklo co jsem zažil.Koupil jsem si je na fábii(zlákala mě cena).Auto nesedí na silnici,a ten hukot od kol.Doporučoval bych je tak někomu na hory,kde je trvalá sněhová pokrývka.Tam zabírají víc než dobře.
rencar
automat
No hlavne ze v tom clanku popsali co dela t s automatikou - "to same co s manualem" takze vyslapnout spojku jo ? to abych si tam nejakej drevenej pedal pridelal pro lepsi pocit ... Vi nekdo jak se v tomhle pripade chovat ? Udajne to ani poradne nevi ti instruktori ..
Pecaf
Re: automat
Sešlápnout spojku = (u automatu) kopnout páku do N (možná proto radí mít vždy zařazeno D, protože ze sekvenčních poloh je obvykle k N složitější "cesta"). Nicméně takový úkon znamená jednak logicky se zamyslet, což při nečekané (necvičené) situaci není jednoduché a druhak pustit na chvíli jednou rukou volant, zatímco nohy zůstanou bohužel zcela nevyužité... Taky je dobré nehodit tam náhodou zpátečku takže to chce čisté postrčení páku dopředu bez mačkání tlačítka nebo vychylování do stran. Asi takhle.
yetti
clanek = hovadina
u jakehokoli smyku je nejlepsi slapnout na spojku. (fyzika druheho stupne zakladni skoly - scitani sil) vetsinou se auto srovna samo. pokud jedes moc rychle, pak teprve zacni kroutit volantem. pokud mas zadni nahon, je slozitejsi se naucit zvladat pretacivy smyk, ale zvladat naucenym zpusobem dale je jednodussi. (kontra radsi min - nez vic)
tenhle clanek je fakt spatnej.
nevim, kdo pise takovy blbiny, ze pri nedotacivem smyku se ma ubrat plyn. nesmysl. zmacknout spojku - NIC vic.
ziju na horach - v jesenikach. vsechny zpusoby mam odzkousene a i na silnici pri provozu je celkem zvladam.
Warhead_bia :P
Re: clanek = hovadina
pokud je dost mista tak u pretacivyho na prednim je mnohem lepsi slapnout na plyn nez na spojku
jan
POUKAZ NA POLYGON MOST
Prodám poukaz na kurz bezpečné jízdy hodnotě 3.890,-Kč bezDPH.
Temín si objednáte sami - poukaz je nevyplněný!!!
CENU NABIDNETE NA XMINIS@CENTRUM.CZ
Bobik
Na snowboardu se to kupodivu nejak pochyti
Na rizeni jsem uplny drevo a s autem nejezdim, ale jezdim na snowboardu. Jednou sme sli ve firme na motokary a tam jsem zjistil ze kontra davam okamzite a instinktivne, se smykem nebyla sebemensi potiz. Podle me to musi plynout nejak z toho snowboardovani. Tak by to jinejm lidem treba taky mohlo pomoct.
MP
Re: Na snowboardu se to kupodivu nejak pochyti
No jestli ono to nebude tim, ze na snowboardu vyrovnavas instinktivne, protoze telo samo udrzuje rovnovaznou polohu. A na motokarach je to podle me to samy. Rozdil mezi motokarou a autem je v tom, ze s motokarou mas daleko vetsi kontakt a jakykoliv pohyb citis hned a ne az kdyz je pozde, jako v normalnim aute.
David
Kontra
Hm, je mi jasný, jak to mám udělat, je mi jasný proč se tomu říká kontra, ale ve skutečnosti si myslím, že je lepší tento popis :"točím volantem ke směru vybočené zádě" tedy, záď mi vybočí vlevo, točím volantem vlevo. Když mi záď vybočí vlevo, vypadá to, že zatáčím doprava, proto se tomu říká kontra, když se snažím kola natočit vlevo.
Warhead_bia :P
Re: Kontra
hlavne by se melo zduraznit ze kontra tak zhruba jen o neco vic nez je natoceni protoze pak by se z toho mohl hrave stat skandinavskej pretocenej
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...