Diskuze

Konec evropských brouků začal před třiceti lety

Volkswagen Brouk pozná asi každý včetně těch, kteří jinak dokážou rozlišit auta nanejvýš podle barvy. Malý vůz s výraznými předními blatníky a kulatými světlomety, které mu spolu s tvarem víka kapoty propůjčují charakteristický výraz, se stal skutečnou automobilovou ikonou. Ale i legendy časem stárnou a odcházejí. Před třiceti lety, 19. ledna 1978, vyjel z bran továrny v německém Emdenu poslední evropský exemplář brouka s pevnou střechou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petr

21. 1. 2008 21:21
Ledvinka byl němec?

Tak pánové znalí historie jistě víte že: Německé národy do našeho pohraničí pozval Karel IV jinak to otec vlasti. Ledvinka či Ledwinka - jeho kolaborace spočíval s tím, že setrojil tatru 111 a její motory (dva vedle sebe) poháněly úžasný tank Tyger německé armády. Na Moravě a v Kopřivnici vždy žilo německy mluvící obyvatelstvo, znám mnoho sudeťáků a proty vždy byla Morava vlastí, nikoliv německo kam jsme je my hrdinové z vystěhovaných bunkrů vyhnali. VW a následně všechny Porsche držely jednoznačně Tatrováckou linii, to uznávají i němci.

0 0
možnosti

petr

21. 1. 2008 21:13
Brouk je sestrojen čechy podle českých patentů

Brouka se stroji šéf konstruktér Tatry Hans Ledvinka - motor a podvozek - otec zmiňované Tatry a zbytek dodělal rovněž čech Ferdinand Porsche - kdo z Vás byl v muzeu u Porsche, tak se to tam dočetl. Ledvinku naši rudí bratři z GHottwaldovy éry donutili opravovat čerpadla a házet lopatou a při tom to byl jeden z našich nejlepších konstruktéru Jak začal na přelomu století v Tatře, tak chrlil jeden patent za druhým i diferenciál je jeho patent.

0 0
možnosti

pavelthelong

20. 1. 2008 11:30
jeste par drobnych poznamek

jmeno americkeho majora se stridave pise Ivan HURST nebo HIRST, jak je to spravne to teda nevim. V clanku schazi zminka o soudnim sporu tatry s Volkswagenem a to, ze Tatra vyhrala spor o puvod koncepce. Cast produkce Tatry koupil Hitler za valky pro sve dustojniky, ti ale neumeli ridit pretacive auto s tezistem zadu a spousta se jich zabilo......pak Hitler Tatru dustojnikum zakazal. A nekteri zde povazuji tatru 8 za osklive auto - ale napriklad v muzeu moderniho umeni v Mnichove nestoji brouk, ale TATRA 8 !!!!! A co se tyce autoru projektu : Ledwinka-Rakusak s ceskym obcanstvim, Porsche: Nemec narozeny v Cechach, Komenda sice Rakusak z Weyeru, ale to jmeno--ceske ????8-o

0 0
možnosti

Josef

20. 1. 2008 5:13
Jizda s Broukem.

Neco jsem se v Americe s Broukem najezdil a mohu vam sdelit, ze to auto velke poteseni soferovi nezpusobilo! Nejhorsi na tom byl ten hlucny a nedynamicky motor , 2000 az 4500 ot. min. to tedy uz i prvni VW Diesel mel vetsi rozsah. Potom to tvrde perovani a v zime za mrazu bez topeni.! Kdyby ho stahli z vyroby uz v r.1965 udelali by lepe !!

0 0
možnosti

Petr

19. 1. 2008 12:20
Brouk je ukradená Tatra

Všichni, kdo se trošku zajímají, vědí, že brouk je okopírovaná tatrovka. Nechápu, proč se to tady nenapíše na plnou hubu?!

0 0
možnosti

roba21

19. 1. 2008 12:32
Re: Brouk je ukradená Tatra

VW zaplatil Tatře 3 miliony německých marek (v té době velká suma). Bohužel to soudruzi prosrali a Tatru zničili. Alespoň, že přežily náklaďáky.

0 0
možnosti

rory2k

19. 1. 2008 8:36
To je krásnej nadpis...

"Konec evropských brouků začal před třiceti lety"...to je tak,když si někdo nedělá hlavu s interpunkcí:Takhle to vypadá,jako kdyby VW Brouk celých těch 30 let končil...redaktoři iDnes,vraťte školné!!!

0 0
možnosti

Maveric

19. 1. 2008 6:36
výroba

pokudvím vyráběly se brouky také v Brazílii...

0 0
možnosti