- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli se chce autor dělt chytrým, měl by si alespoň ten zákon o kterém píše přečíst.
Kritizuje, že řidiči jezdí špatně a svým "Vysvětlujícím" článkem nadělá ještě více chyb a zmatků.
Volný pruh se dělá VŽDY !!! mezi pravým pruhem a zbývajícími vlevo. Neexistuje pravidlo uprostřed. Kdby to své pravislo chtěl autor uplatnit pro 5 pruhů, asi by jezdil pořád dokolečka a nedopočítal by se.
Ten článek raději vymažte a dejte šanci nějakému jinému autorovi, který alespoň umí číst
Už to tu bylo řečeno párkrát, a ti mamlasové z idnes to nestáhnou ani neopraví a supermamlas autor si za honorář kupuje nové auto a jede s ním porušovat i jiné předpisy a ohrožovat nás slušné řidiče.
Dělám u policie a dost často jezdím na majáky (zákroky, tísně, 158, honičky) a můžu potvrdit, že někteří lidi jsou naprostí ignoranti a vymaštěnci. Nevím, jestli mají tak nahlas radio nebo jsou úplně tupí, ale okamžiky, kdy musíte jet jako o život, jelikož o něj vskutku jde, a najednou vám tam vjede nějaký mamlas a ještě blbě čumí nebo jede dál a člověk musí doslova kličkovat, tak to bych liskal. Někteří by na těch cestach neměli vůbec co dělat...
Jsem normální řidič a jako vymaštěnce vidím spíš policajty, co vozej děti s houkačkou na nákupy ( to jsem zažil na vlastní oči, když PČR s majákem přijela k sámošce a dotyčný si šel se synkem v klidu nakoupit).... "asi lepší oddíl"
Nejsem si jistej, jestli je vážně nejlepší zastavit u kraje a počkat, až projede sanitka. Kolikrát si situace vyžaduje naopak trochu přidat a odbočit o chvilku později, aby sanitka skutečně mohla plynule projet a nemusela za váma stát a čekat, bo nějací trotlíci v protisměru nechápou, že mají uhnout.
kdyz pospicha na obed, nebo jede domu , pripadne zaspal?
a) Mozna by nebylo od veci mene nadavat na USA a vice prebirat dobre napady, ktere se tam obcas ulihnou. Americane maji problem s uvolnovanim pruhu ve meste vyreseny pomoci tzv. Fire Lane. Coz je oznaceny jeden z pruhu po kterem se normalne jezdi, ale ve chvili kdy si zacne nekdo prihoukavat maji ridici tento jeden konkretni pruh povinnost uvolnit. Takze neni zmatek kdo kam ma uhnout, proste vsichni uvolni jeden konkretni pruh.
b) Mozna, ze by ridici drive uvolnovali cestu prazskym sanitkam kdyby tyto pouzivaly vybaveveni jmenem sirena, ktere vsechny maji. Ridici ZZSHMP sanitek totiz zasadne houkaji pouze primo v krizovatce a nekdy ani to ne. Pak jim ovsem tezko nekdo uvolni cestu, kdyz modry majak vidi az kdyz jsou tesne za nim. Nemluve samozrejme o bezpecnosti, kdyz pouze blikajici sanitka najizdi do ze vsech stran preplnene krizovatky.
kolikrát se mi stalo, že na Nuseláku jelo za sebou několik policejních antonů a každej z nich si to šněroval mezi jinými pruhy, takže auta v tom prostředním se pokaždý musely jinak přeskupit... U Legerově, kde jsou 4 pruhy ani nemluvě, tam si sanitky jezdí pokaždý, jak je zrovna napadne, tam člověkovi nezbývá, než hledat v zrcátkách, kudy vlastně jede a pak teprve poodjet do patřičnýho směru... Mimochodem, autor zákona měl na mysli, že v místech permanentních kolon, jako je např. právě Legerova, Argentinská, Wilsnova apod. budou automaticky dělat řidiči volnej pruh? Naivní a nesmyslný...
tohle pravidlo platí podle zákona jen na dálnici a rychlostní komunikaci, což není případ Nuselského mostu ani Legerovy
jak postipovat v pripade ze cekate na semaforech a za vami se objevio sanitka? Jasne je ze clovek vjede do krizovatky...ale co pak...kdyz nevidi jestli uz sviti zelena.
ma zustat stat V KRIZOVATCE nebo (pokud to bude mozne) projet krizovatku?
zákon to neřeší, ale lepší je zůstat stát, pak vám nic nehrozí. Pokud projedete a dojde k nehodě, budete viníkem. Řešte to podle situace, jestli vás ostatní pustí atd.
Kvůli takovým ignorantům, jako je autor článku, sanitka nemůže projet !!! Podle zákona, se mají k sobě scuknout buď levý a prostřední (takže vznikne pruh mezi pravým a prostředním - tam kde jsou 3 pruhy) nebo se k sobě mají scuknout prostřední pruhy (takže vznikne jeden pruh mezi levým a prostředními a jeden mezi pravým a prostředními - tam kde je 4 a více pruhů). V každém případě levý má jet doleva i na středový pás a pravý doprava i na krajnici nebo odstavný pruh.
vzhledem k tomu, že u nás nikde nejsou 4 a více pruhů, je to celkem fuk. Nic to ale nemění na tom, že autor by se měl stydět.
:) Kdyz ji budes potrebovat, tak budes rad i za stareho Transita :)
Muže mi někdo řict proč na dalnici nejede sanitka odstavnym ? ja vim muže tam byt něco odstveno ale i tak myslim že by tam byla rychnleji
To je právě špatně, po levé straně by měla kamiony a kdyby tam bylo něco odstaveného, tak se dál nehne ani kdyby chtěla sebevíc. Nejlepší je(v cizině běžné), že se tvoří nový pruh mezi nejrychlejším pruhem a tím hned vedle.Nikomu se nechce jet kolem kamionu a problém u nich je že se nezvládnou tak snadno( kvůli své délce)uhnout na kraj dálnice.