Diskuze

Rychloservisy to v Česku rozjíždějí

Náklady na opravy a údržbu jednoho vozu jsou v Česku podle studie Ernst & Young zhruba 250 eur ročně, říká Markus Stadler, šéf vztahů s investory německé firmy A.T.U. Pokud se to vynásobí počtem aut, kterých v Česku jezdí přibližně čtyři miliony, vyjde suma šestadvaceti miliard korun, kterou si mezi sebe rozdělují autoservisy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

David

4. 2. 2008 10:58
Elektronika

Auta jsou sice více elektonická než před léty, ale to železo je tam pořád. Elektronika je tam hlavně na regulaci, ale ta nebývá nespolehlivá. Nejvíce zlobí mechanicky a chemicky namáhané části. Čili, když mluvíme o elektrice, tak nejčastěji odejde čidlo nebo převodník. Nešvarem pak je, že si s tím systém poradí po svém - motor se nerozběhne.

Já vozím auto do servisu až vyčerpám svoje technické možnosti a v době, kdy přesně vím, co tomu je. Tam to jen řeknu a zatím jsem nebyl nespokojen ani s autorizovaným ani s univerzálním. Temposervis jsem nezkoušel, neboť olej, filtry, výfuk a komponenty brzd si hravě vyměním sám.

0 0
možnosti

?

4. 2. 2008 10:12
proč asi

"Překvapilo nás, že si Češi už spravují auta doma minimálně." No jsou asi jediní, koho to překvapilo. V dnešní době je trend konstruovat auta takovým způsobem, že na každou blbost potřebuješ rozebrat milion dílů a jště k tomu připojit diagnostiku. Vždyť už dnes se vyrábí auta, kde je prakticky nemožné vyměnit si žárovky ve světlech

0 0
možnosti
OF

Andee

4. 2. 2008 13:37
Re: proč asi

Přesně tak...

0 0
možnosti
D

demik

3. 2. 2008 0:56
Spatna zkusenost

Ja jsem udelal velmi spatnou zkusenost s "evropskym" pneuservisem na Obranske v Brne. Nechal jsem si tam seridt svetla a geometrii. Bohuzel. Tak odflaknutou praci jsem jeste nevidel (prijel jsem s totalne rozhozenymi svetly - repasoval jsem paraboly) a odjel jsem jeste s rozhozenejsimi. A o te geometrii ani nemluve. Jinak mam velmi pozitini zkusenost s autocentrem T*** na krizeni ulic Jedovnicka a Zarosicka. Sice serizeni svetel nestoji 50 kc jako v "evrope", ale konecne neoslnuji a vidim.

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:47
A.T.U. plzeň

velká spokojenost.Jezdil jsem tam s fábií a teď s fordem.Využívám možnost být osobně u opravy.PohodaR^

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:42
halfords plzeň

výměna baterie-zakodované autorádio,prasklá svorka na polu baterie.Hlavně nikomu nic neříkat,pěkně vše zakrytovat a na zakodované rádio říci jen:zajeďte si do značkového servisu,tam vám ho odkodují.RvTakže servis už určitě nikdy.Třeba stěrače z jejich obchodu jsou dost dobrý.Trvanlivost a funkce lepší než u značkových a mnohem dražšíchR^

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:50
Re: halfords plzeň

ještě dodávám,že ve značkovém servisu (Ford Hornát) proběhlo odkodování zdarma s vysvětlením a ukázkou,jak na to,když se to stane příštěR^R^

0 0
možnosti

pavel

2. 2. 2008 10:54
A.T.U. - "doporučuji"!

jednou jsem si tam nechal měnit termostat na Octavii. Po pár stech km mi z motoru okolo termostatu za jízdy vytekla chladící kapalina. Když jsem to pak nechal opravit tentokráte raději ve značkovém servisu Škoda, jen kroutili hlavou, kdo to mohl takhle sprasit - dali tam nějaký univerzální termostat, který tam nepasoval. To nejlepší nakonec - oprava v servisu Škoda byla jen o asi 200,- dražší. Teď už vím, že do rychloservisu zajedu opravdu jen na nějakou triviální opravu, jako je výměna brzdových destičk. "Spokejený zákazník ATU" :(

0 0
možnosti

DR

2. 2. 2008 11:53
Re: A.T.U. - "doporučuji"!

Ani výměna brzdových destiček nemusí být zrovna triviální záležitost. A když to rychloservis neuděláý dobře, tak se taky můžete zabít.

U rchyloservisů je ten problém, že se snaží být co nejuniverálnější a  "opravují" jakýkoliv model jakékoliv značky. Často jejich mechanici neznají a nebo nedodržují postupy oprav pro dané auto - a kvalita práce podle toho vypadá. Obdobné je to u náhrandích dílů, kupují co je to nejlevnější a ne vždycky je to ta správná volba.

S hodně rozšířenými stašími (tak 10-15 roků) auty (felicie, favorit, atd) si rychloservisy poradí dobře. Ovšem 3-4 roky staré auto bych jim nesvěřil ani omylem.

0 0
možnosti
RK

krakra

2. 2. 2008 9:45
Spei

U nás jsou eště rychloservisy SPEI, těch je ale žalostně málo.

Ale jsou kvalitní.

0 0
možnosti

Martas.va

2. 2. 2008 8:50
vyděláváme jako v německu

Předpokládám , že když vydělávají jako v Německu ,že tak i platí své zaměstnance .RvRvRv

0 0
možnosti
L

lempl007

2. 2. 2008 6:46
Ono hrabat se v motoru už není ,jako v dobách 120ítek.

Auta prošpikovaná elektronikou a s tím si doma poradí málokdo.Přece jen už je nutnost pořádné vybavení.Sice jezdí dost starších aut ,ale kdo má na novější nebo nové ,tak má určitě i na servis.Proč by se člověk špinil ,když si může říct : Kdo z vás to má ? ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...