Diskuze

Dvě spojky jsou lepší než jedna

O dvouspojkových převodovkách slýcháme v poslední době velmi často. Co jsou však zač a k čemu jsou dobré? A u kterých výrobců si je můžete nebo budete moci objednat? To vám poví náš přehled.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kuku

12. 2. 2008 22:33
mudrujte

(Y)

0 0
možnosti

dd

11. 2. 2008 14:43
dd

:-(

0 0
možnosti

rudastraka

11. 2. 2008 10:29
vw

at se to priznivcum zabozroutu libi nebo ne, vw je prukopnik v rozsirovani spickove techniky za rozumnou cenu normalnimu plebsu. neni to poprve, co vw jako prvni nasadil v masovem meritku novou techniku a teprv pak nasledovaly ostatni automobilky

0 0
možnosti

regazzi

11. 2. 2008 11:47
Re: vw

Co hulíš? Chci taky, nemá to chybu... ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

vodic

11. 2. 2008 9:27
No to je zase piiiiiiip

Ti vyrobci uz nevi cim by zvysili cenu aut. Co takhle soupnout do kazdeho kola elektromotor, vykonove prvky do ridici jednotky vyjdou tak max. na 10tis (pohybuji se v oboru - tohle je zvladnute uz asi tak 40let a pritom u kazdeho elektromobilu se vyrobce chlubi jak je uzasny, ze to dokazal), jednoduchy motor jako generator a par baterii na preklenuti spicek. Tohle reseni pri seriove vyrobe musi vyjit mnohem levneji. Ale to ne, to byste pak museli zahodit pulku vyrobni linky a to se Vam nechce, ze?

Uz se tesim az za vysypanou spojku necham v servisu 30+. Doted si spojky opravuju sam, ale tenhle vymysl bych evidentne uz dohromady nikdy nedal.

0 0
možnosti

von Kleist

11. 2. 2008 10:07
Re: No to je zase piiiiiiip

Pred 40 lety by tedy ty vykonove prvky vypadaly diametralne jinak, stejne jako motory. Takove auto ala lokomotiva... ani dnes by to ale nemelo nizsi hmotnost nez bezne auto. Hmotnost 4x motor s redukcnimi prevody + generator + akumulatory spicek bude vyssi nez hmotnost jedne prevodovky. A levnejsi by to uz vubec nebylo. Krom toho ucinnost tohohle serioveho retezce by byla nebyla zrovna nejvyssi. Plusem by ale byla moznost provozovat spalovaci motor v optimalnim rezimu a kratce pojizdet na elektriku. A nikde neni duvod proc by to melo byt celkove levnejsi. Mnoho let zvladnuta vyroba tech par kolecek nutnych pro spravnou funkci prevodovky rozhodne nestoji extremni penize....

Spis jde dnes o to prodat co nejvic prace, kdyz neni vule k opaku u beznych spalovacich aut, proc by mela byt u vyse uvedene koncepce?? Neni pro to zrejme duvod.

0 0
možnosti

VoiToi

11. 2. 2008 9:10
voitoi@volny.cz

Zrušte převodovky a spojky. S elektromotorem se řadit nemusí.

0 0
možnosti

wildge

11. 2. 2008 9:22
Re: voitoi@volny.cz

Jako druhe auto do mesta bych elektromobil bral urcite uz ted. Jenze nejsou bezne k mani. (A za rozumnou cenu uz vubec ne.) Hybrida nechci. Ale pekne si potichoucku svistet do prace, do kramu a zpatky domu na baterkach, to by se mi libilo.

0 0
možnosti

B

11. 2. 2008 8:22
KLAUS NA HRAD

R^R^R^R^

0 0
možnosti

Radecek

11. 2. 2008 6:18
Unika mi smysl

Reci jsou to opravdu hezky, ale jak to chapu, tak s touto prevodovkou prichazi v uvahu radit vzdy jen z licheho stupne na sudy nebo opacne. Takze pri takovem podrazeni 5-3 je to k nicemu.

Myslim, ze by konecne mohli vymyslet nejake levne reseni na prevodovku s plynulym prevodem, kdy by motor neustale bezel v optimalnich otackach a hned by se to na spotrebe projevilo nekolikanasobne vic, nez nejaka uzasna dvojspojkova prevodovka, ktera jen prodrazuje cenu auta a prakticky nema zadny vyznam.

0 0
možnosti

Ebo

11. 2. 2008 0:37
jo..

..a pak když se vys*re..tak oprava nestojí 5K ale rovnou 30 ..a to se vyplatí ;-D

0 0
možnosti