Diskuze

Bezpečnost aut se zvyšuje, řidičů ale umírá stále víc

Bezpečnost osobních automobilů se zvyšuje, přesto na českých silnicích umírá stále více řidičů. Jak vyplývá ze statistik policejního prezidia, podíl úmrtí řidičů osobních aut na celkovém počtu obětí na silnicích se od roku 1980 zhruba zdvojnásobil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

barbudo

13. 2. 2008 8:38
Každý si chce ...

... vychutnat ten pocit ...

0 0
možnosti
MG

Rubik1

12. 2. 2008 21:13
Bezpecnejsi auta nezvysuji prumernou bezpecnost

Celkove to vyjde nastejno. Lide odhadnou riziko a podstupuji podle sve povahy v prumeru vzdy stejne riziko. Bezpecnejsi auta jim pouze umoznuji jezdit rychleji a casteji vyresit krizovou situaci bez bourani. Podle toho se jim zvysi "sebeduvera". Nejhure jsou tedy na tom lide ve starych autech, ktere mlady ve svem tanku sesrotuje.

0 0
možnosti

Praktik

12. 2. 2008 9:36
Bezpečnost aut kontra bezpečnost řidičů

Když si někdo koupí bezpečnější auto, rozhodně k němu nedostane větší předvídavost, lepší reakce nebo odhad vzdálenosti (při stejné nebo vyšší rychlosti). Nové vozidlo má možná větší stabilitu při stejných rychlostech, zabrzdí dřív, s různými systémy umí předejít smyku či blokování kol, ale co se vlastně změní v řidiči? S novým "bezpečnějším" autem se řidič může být mnohem nebezpečnějším, pokud si tohle neuvědomí.

0 0
možnosti

rudastraka

12. 2. 2008 9:45
Re: Bezpečnost aut kontra bezpečnost řidičů

s temahle chytrejma recma bez do (Y). tohle vi i dite v jeslich

0 0
možnosti

Alex

11. 2. 2008 23:48
srovnání

Jenomže v roce 1980 nebylo na silnicích tolik aut, řidiči se nespoléhali na pomocné systémy a hlavně auta neřídil každý idiot, který by si zkoušky koupil. Lidé byli rádi, když s tím autem vůbec někam dojeli ;-D

0 0
možnosti
D

Dojit

11. 2. 2008 18:43
Je bezpečnost všemocná

Osobně mám názor, že velké reklamní akce výrobců vozů na aktivní i pasivní bezpečnost vozů působí na některou část motoristů tak, že když ve stovce to narvu do zdi, tak si jen opráším kravatu a nic se neděje.Spousta lidí je tudíž toho názoru že mám li lepší vybavení, mohu to drtit jak Fitipaldi.Auta přestali nutit motoristy přemýšlet, zdali technické podmínky vozu jsou adekvátní k situaci,  tj.spousta motoristů mi řekla, proč bych nemohl jet po náledí rychle, když mám na autě ABS, Airbagy,boční výztuhy apd. Silnice je moře plné žraloků,vymizela slušnost,tolerance a profesní čest.Bodový systém není o lékarničkach,svícení a podobných nesmyslech po kterých se jde ale o tom, jen se tak postavit do určitých úseků silnic a lovit ty žraloky,8-o kteří provádějí největší prasárny ze všech.

 

0 0
možnosti

MASTER of UNIVERSE

11. 2. 2008 19:49
Re: Je bezpečnost všemocná

Vidim to podobne pani koupi manzel funglovku Volvo se slovy todle je nejbezpecnejsi auto na svete a do mesice a ona je do mesice v penale..

0 0
možnosti
JD

ruleta_

11. 2. 2008 17:33
hm

A kolik bylo aut v roce 80? ty joo, to je zase clanek....

0 0
možnosti

Bee

11. 2. 2008 16:26
VB a PČR

V roce 1980 se jezdilo průměrně 65 km/hod a dnes 150 km/hod. V roce 1980 také policajti kontrolovali jízdu, dnes jen chrápou a zašívají se kde můžou:-©

0 0
možnosti

Coraxus

11. 2. 2008 17:46
Re: VB a PČR

Bee: A v roce 1880 jezdil volskej potah průměrnou rychlostí 5km/h. Kdyby to tak zůstalo, mohls být dneska v zápřahu a nežvanil bys nesmysly na internetu... ;-€

0 0
možnosti

Speedy

11. 2. 2008 15:11
Speedy

Navrhuju povinně vybavit všechny auta motory HTP a bude půlka nehod....  :-)

0 0
možnosti

slon

11. 2. 2008 15:13
Re: Speedy

Proč myslíš? Jo aha, to měl být jako vtip. :-/

0 0
možnosti

Coraxus

11. 2. 2008 14:31
Existuje řešení

Tak ať o tom přestanou pořád žvanit a místo toho postavěj nějaký silnice, nějaký dálnice, a ať opravěj to, co je rozmlácený!

To je pořád kydů o tom, že jsou řidiči nešikovný, že je moc kamionů a tak musí všichni zpomalit a platit za každej kilometr, co ujedou - ale to není žádný řešení, to je z půlky mlžení a z půlky snaha vytřískat na tom peníze do státní kasy!

Uvědomte si laskavě, že aut prostě jezdí několikanásobek oproti socíku, ale kapacita silnic se rozhodně několikanásobně nezvýšila; jenže zvýšit kapacitu silnic by stálo peníze a práci, to je lepší zákonným nařízením otrávit lidem život a ještě na tom vydělat - a vy jim na to ještě skáčete, vidláci kejvaj, že je třeba jezdit pomalu a myslej si, jak jsou rozvážný a opatrný... fuj! :-©

0 0
možnosti

Jirka

11. 2. 2008 17:42
Re: Existuje řešení

Děkuji , že mne nazýváte vidlákem jen proto , že jsem si dovolil napsat , že silnice není závodní dráha. Pro mne jsou zase jedinci co nic nerespekují obyčejní hulváti.Prostě počet mrtvých bude vždy odrazem kázně a ohleduplnosti k ostatním.Na druhou stranu je pravda , že stav našich silnic je tristní.Ovšem víc než s opravou a mírným rozšířením kapacity stávajících cest se až na pár vyjímek asi moc počítat nedá.Ono výrazné rozšíření kapacity silnic by stálo téměř astronomickou sumu , která by se musela nejprve od někoho vybrat a hádejte asi od koho že? Takže když opustíme svět fantazie tak budeme muset řešení hledat jinde např. tranzitní přepravu uskutečńovat po železnici apod.A každý se snad může chovat slušně a ohleduplně k ostatním to snad nic nestojí.A kdo u sebe pociťuje zvláštní talent pro závodění tak ať ho uplatńuje na závodní dráze, třeba to dotáhne daleko.Ale soukromě si myslím , že je tu víc hulvátů než závodních es. 

0 0
možnosti

Jirka

11. 2. 2008 14:23
Příčin je víc

Myslím si , že těch příčin je víc.Silniční síť je zhruba stejná jako před 30 lety , ale značně narostl počet aut. Obrovským způsobem narostla kamionová doprava , kdy srážka s osobním autem končí často tragicky.Lidé dnes najíždějí auty mnohem více kilometrů než v minulosti.A ačkoli se rychlostní limity výrazněji nezměnily tak dnes většina lidí jezdí mnohem rychleji.No a v neposlední řadě je to naprostý rozvrat kázně a disciplíny na silnicích.Dokud se nepodaří nastolit na silnicích alespoň trochu kázeň a nejagresivnější jedinci co si pletou silnici se závodní dráhou nebudou zbaveni řidičských průkazů , tak jsou veškeré diskuse a dohady jen prázdným žvaněním a počet mrtvých klesat nebude !!

0 0
možnosti

predalien

11. 2. 2008 16:08
Re: Příčin je víc

konečně normální a rozumný názor !R^ 

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...