- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Průměrný hrubý měsíční plat je podle Českého statistického úřadu 23 435 korun. Jaké auto si vyberete? Kdyz si od hrube mzdy 23435 Kc odectete dane, socialni a zdravotni pojisteni, tak mam pocit, ze Vam zustane tak akorat na Skoda 105.. Tyhle experty, co si pletou hrubou a cistou mzdu nemusim
bude mít volbu asi jasnou. Clio 1 generace s trochu lepším motorem. Toto autíčko je přece jenom lepší než Corsa, na kterou ve článku podle mého zapoměli. Clio nemá v pohodlnosti, jízdních vlastnostech a spotřebě mezi těmito dědoušky konkurenci. Ta začíná až u o deset let mladších aut. Už jsem uvažoval, že toto přece jen letité auto vyměním za něco mladšího, ale zatím v této třídě nebylo za co.
Mám jasno - Favorit 135L
Tohle je fakt úlet: "Pouze při parkování je třeba vynaložit zvýšené úsilí,......." Sám favorita mám a že by šlo řízení ztuha to se fakt říct nedá. Možná by stačilo jen pravidelně mazat vše, co je třeba a autor by nemusel psát, že bez posilovače je to makačka.
P.S. Pane autor, nezdá se vám, že spojkový pedá i páčka ovládající stěrače, světla, jdou ztuha a že by bylo vhodné do nových vozů instalovat jejich posilovače ?
Mají na to vliv i hodně čepy (spodní i rejdové) a pneumatiky, mám všecko nové včetně tlumičů a jejich ložisek a točim jednou rukou. Jak jsem psal níž, když auto nevidí 5 roků pořádnou údržbu (v tomto případě podvozku), tak to pak tak vypadá. Navíc se nejedná o žádné extra částky, tlumič přední ATESO (český) 870,- zadní 760,- všecky čepy dohromady cca 800,- a podobně. A vše si člověk udělá doma sám a líp jak v servisu
Tak z těchle možností jedině favorita. Bohužel panuje předsudek že favouš je rezavá popelnice. V mnoha případech tomu tak opravdu je, holt když se se.re na údržbu.... Já mám favo r.v.90. Máme ho v rodině od začátku, má natočenych 60tis km. Dal jsem ho tak do cajku, že by mohla závidět kde jaká rozhrkaná omega. Jezdí nádherně, řízení bez vůle, sedí jak přilepený. Kastle naprosto bez koroze. Nikdy se nestalo aby nedojel, žádné větší poruchy. Několikrát už potupně tahl auta věhlasných značek na laně z Brna až do Břeclavy (omegu, sonátu). Až budu mít prachy (právě jsem dokončil vš), koupím si daleko luxusnější auto, co si budem nalhávat, fávo je dávno za zenitem. Ale rozhodně nebu říkat že favorit nebo felda je šrot a nepatří to na silnice a podobně, jak tady někteří frajeři co neumí ani vyměnit olej psali. Favu/feldě zdar! Korozi zmar!
souhlas, mám favorita r. v. 92, bohužel má najeto necalých 300 000 km a motor je háji, žere kvanta vody, a opravit se to nedá. Takže se s ním budu muset rozloučit, ale pokud se naskytne někde nějaký zachovalý kousek s max. 100 000 km, tak si ho klidně koupím třeba zítra. Je to spolehlivý auto, nenáročný a je to dříč, když je třeba něco odvézt.
Pokud chce udelat nejaky tatik radost svemu synkovi a naucit ho zakladni opravy na JEHO /synkove/ aute. Pak bych na miste tatika volil asi ten favorit.Ovsem s tim, ze baby na to synek asi balit nebude
Pokud bych chtel auto na nejake solidnejsi jezdeni, pak bych vzal 1,5-2nasobek mesicniho platu a koupil forda escorta. Nebo - pane autore - neprodal by dedecek tu skodovenku ?
Favorit dostal výstuhy do dveří v modelovém roce 1992 jestli si pamatuji dobře? A 548 změn přišlo v roce 1993, stím už souhlasím.
Já si koupil Wartburg a Trabant v jeden den a stálo mě to 5 000 Kč
je docela jednoduche kritizovat clanek, mne se v ramci zvolenych modelu libil, i kdyz bych urcite alespon zminil jeste takova vozitka jako Toyota Starlet nebo Ford Fiesta
Já si před rokem ford fiesta koupil a musím konstatovat že na ten věk jsem s ní maximálně spokojen. Zatím jsem neměl jedinou závadu.
auto je za 20tisic, prumerny HRUBY plat je 23, po zdaneni vam zbyde pff 18? urcite ne 20. (A to nemluvim o tom, že taky každý měsíc něco z platu musíte zaplatit na poplatcích, jídle atd...). Jinak ja bych uvazoval spis tak o aute z 2001+, i tak uz jsou dost stary..
Ale spis uvazuju o uveru a novem auti, je v zaruce, vydrzi dyl, nemusi vas trapit kdo to auto a jak trapil pred vami... I kdyz trosku luxus to je no, ale ja si na to par let klidne vydelavat budu. V kazdem pripade se nedivam na svuj hruby plat, ale na cisty, a odecitam vydaje, coz tady na idnes asi nejak prehledli..
Nebyl bych tak hnidopišský k cenové hranici, samotná veličina hrubý plat je trochu nesmyslná - takový medián by byl mnohem zajímavější, ale samozřejmě politicky mnohem méně "sexy".
Úvěr na auto bych si vzal pouze v případě, že by mi to auto mělo vydělávat nebo bych ho měl na podnikání. V opačném případě je to jedna z nejhorších "investic", kterou můžete udělat. Budete platit úvěr a spousta dalším plateb s autem spojených. Samozřejmě je to jen můj názor...