- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co budeme dělat, až bude chybět voda ze které jsme vyrobili vodík? Vždyť voda je ta kapalina, které za chvíli bude nedostatek. To že jí máme kolem sebe neznamená, že jí je stejně na celém světě
akorát jí máme moc v ledovcích, které se rozpouštějí a hrozí nám tím zatopení
Víte milí ekologové, že nejekologičtější je auta vůbec nevlastnit? On ten vodík se taky nevyrobí sám a je k tomu potřeba dvojnásobek energie, než na výrobu benzínu či nafty..
Aaaa pan je chytrolin. Jestli to nebude tim, ze do vyroby vodiku musis vlozit veskerou energii, kterou pak z nej spalenim dostanes, ale v rope uz jaksi energie ulozena je, jen jde o to z ni dostat tu cast, kterou chceme. Vodik je jen tekuta baterka, ropa je neobnovitelny zdroj, ktery jednou dojde.
Vodík se dá výrábět velmi levně a bezpečně. Zatímco dnes v noci posíláme energii z jaderných elektráren přes celou republiku na čerpání vody do Dlouhých strání, v budoucnu by u Temelína mohla stát automatická linka, která by noční přebytek proudu využívala k elektrolýze vody. Tato investice by byla sice umocněna dostavbou dalších dvou reaktorů, ale to by ČEZ se 40mld. ziskem mohl finančně utáhnout. Odpadní OH- by jistě našel užitek v chemickém průmyslu.
Pro výrobu vodíku jsou údajně perspektivnější jaderné reaktory typu HTGR chlazené plynem. Vodík by mohly produkovat na jiném principu než je elektrolýza vody. Navíc jsou prý asi 100x bezpečnější než tlakovodní VVER. Viz např. http://rejpalek.blog.cz/0712/htgr
Zjistili totiž, že na rozpálenou plochu, když se vstříkne voda, tak část se změní na vodík a ten se vzápětí spálí při spalování. Zkoušelo se to před mnoha lety,byly s tím problémy. Závodní motory do F1, prý míchají benzin s vodou(spíš ale kvůli chlazení).
Nejen kvůli chlazení. http://rally-irc.cz/rally/index.php?option=com_content&task=view&id=3869&Itemid=60