Diskuze

Automobilky navrhly EU zdanění aut podle emisí škodlivin

Výrobci automobilů z evropských zemí sdružení v asociaci ACEA vyzvali Evropskou komisi a vlády jednotlivých států unie, aby zavedly systém daní pro automobily podle množství emisí CO2 nebo podle plnění výfukových emisních norem Euro. Zdanění vozidel spolu se zpřísněním technických kontrol a administrativy by mělo vést k zamezení dovozu starých ojetin zejména do nových členských zemí EU.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jintaj

25. 3. 2008 22:11
Opět absurdní a hamižný návrh

Vždyť přece již dnes kazdý platí vysokou daň za produkci emisí - v ceně uhlovodíkových paliv! K čemu tedy zavádět další zdanění, navíc nezohledňující to, zda se s autem jezdí či nikoliv. Někdo může např. vlastnit starou škodovku, ale protože ji používá max. 2-3x do roka (a takových motoristů není málo) a např. do práce používá MHD, vyprodukuje s ní nakonec mnohem méně škodlivin než majitel vozu s EURO5, jezdící denně několik set km!

0 0
možnosti

David

25. 3. 2008 15:41
Daně

Nevím, jaká by ta daň musela být aby se někomu vyplatilo koupit nový auto třeba za 1/2 mega na poskakování 10 kkm/rok, nežli koupit třeba x letou ojetinu za 1/3 ceny. Mimoto, s rozdílnou spotřebou jsou rozdílné emise, takže třeba taková stará Corsa, co jezdí za 5 l, má určitě lepší emise než moderní 2-tunový mastodont, se kterým se skoro pd 10 litrů nelze dostat. Jenže to by o podobných věcech museli rozhodovat odborníci a řešit to komplexně a ne banda darmožroutů. Mimoto moderní motor, který se během přesunu do práce 5 km ani nezahřeje, může mít Euro 10 a vypustí stejnej sajrajt, jako auto i bez katu se seřízeným motorem (rovněž nezahřáté). Si čichněte, jak vaši studení miláčci smrdí těsně po nastartování ala Škoda 120, Žigul atp.

Jenže na to jsou ti kompetentní málo vzdělaní. Ti umí porovnávat jen čísla.

Daň bych viděl asi takto EUR/osobu/km/gCO,HC,NOx. Protože pojedou-li 4 lidi svými moderními auty, vypustí více škodlivin než jedno starší se 4-mi pasažéry. To ale asi nikdo nechce.

0 0
možnosti

Bee

25. 3. 2008 15:40
A jak to udělat?

Jednak Euro 6 bude nabíhat až od roku 2014, zatím ještě platí Euro 4 a od r. 2009 u osobáků Euro 5, tak je nutno uvést, že v (unijním ani předunijním) techničáku není nikde o žádném Euru zmínka. Požadavek výrobců není pro stará auta splnitelný, protože nemají v TP uvedeny žádné hodnoty CO2 (u benzínu velké, zatímco u nafťáku jsou malé, zatímco tento má velké oxidy dusíku). Také by to znamenalo, že by silniční daní byl zatížen každý občan (i ten co nejezdí), nejen ten co používá každodenně auto k podnikání (jako by nestačily spotřební daně a DPH z benzínu, nafty a olejů)......;-€

0 0
možnosti

Joj

25. 3. 2008 11:50
hm

Zase další snaha ouředníků z Bruselu jak sehnat peníze na svůj bezstarostný život a posílit svoje řady. Pro takového úředníka je snadné namalovat cifru na papír a firmy po_erte se.

0 0
možnosti

?

25. 3. 2008 6:58
Lobbying

Zase lobbying automobilek. Nemůžou přenést přes "srdce" že lidi nekupují jejich předražené výrobky s krátkou životností a drahým provozem. Když porovnáte náklady třeba starého Favoritu a nový fabie nebo nějakého nového dovozu, tak je to jasný. Zatímco staré auta jsou jednoduchá a největším problémem je koroze, náhradní díly jsou levné, spoustu věcí opraví běžný opravář, tak nová auta pomalu každý rok nové náplně, samá elektronika, kterou vám často na první pokus nedá dohromady ani autorizovaný servis, náhradní díly drahý......................

0 0
možnosti

Alex

24. 3. 2008 17:07
Trabant

Tak to se majitelé trabantů a Vartburgů nedoplatí ;-D

0 0
možnosti

-bb-

24. 3. 2008 23:12
Re: Trabant

a to prave preci jde ;-)

0 0
možnosti

Faethor

23. 3. 2008 13:13
Za vším hledej peníze

Jejich snaha je naprostojasná. EU je tlačí do něčeho co jim zvedne náklady. Proto se snaží zvýšit prodej všemi prostředky. Přece musí každý rok zvýšit o x % zisk. O ekologické cítění určitě nejde.

0 0
možnosti

X

22. 3. 2008 23:35
Věk aut u nás se zvyšuje protože ...

... lidi prostě nemají peníze na nové auta. Je to přímá úměra.Rv[>-](Y)

0 0
možnosti
AM

__XXXX___

24. 3. 2008 9:53
Re: Věk aut u nás se zvyšuje protože ...

Mno, spíš je to tím, že po koupi nového auta, se staré nechává jako 2. do rodiny

0 0
možnosti

veterán

22. 3. 2008 14:10
Škodovku si koupím,

až to bude poslední výrobce aut na světě..;-D

0 0
možnosti
PK

Semper verus

22. 3. 2008 23:21
Re: Škodovku si koupím,

Ale tak nebreč že soused má Superba a ty musíš jezdit se svým Fiatem Seicento...

0 0
možnosti

Mat_Hawk

22. 3. 2008 11:56
od kdy je CO2 škodlivina?

to by slavná EU mohla rovnou zdanit všechno živé, co dýchá...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...