- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vždyť přece již dnes kazdý platí vysokou daň za produkci emisí - v ceně uhlovodíkových paliv! K čemu tedy zavádět další zdanění, navíc nezohledňující to, zda se s autem jezdí či nikoliv. Někdo může např. vlastnit starou škodovku, ale protože ji používá max. 2-3x do roka (a takových motoristů není málo) a např. do práce používá MHD, vyprodukuje s ní nakonec mnohem méně škodlivin než majitel vozu s EURO5, jezdící denně několik set km!
Nevím, jaká by ta daň musela být aby se někomu vyplatilo koupit nový auto třeba za 1/2 mega na poskakování 10 kkm/rok, nežli koupit třeba x letou ojetinu za 1/3 ceny. Mimoto, s rozdílnou spotřebou jsou rozdílné emise, takže třeba taková stará Corsa, co jezdí za 5 l, má určitě lepší emise než moderní 2-tunový mastodont, se kterým se skoro pd 10 litrů nelze dostat. Jenže to by o podobných věcech museli rozhodovat odborníci a řešit to komplexně a ne banda darmožroutů. Mimoto moderní motor, který se během přesunu do práce 5 km ani nezahřeje, může mít Euro 10 a vypustí stejnej sajrajt, jako auto i bez katu se seřízeným motorem (rovněž nezahřáté). Si čichněte, jak vaši studení miláčci smrdí těsně po nastartování ala Škoda 120, Žigul atp.
Jenže na to jsou ti kompetentní málo vzdělaní. Ti umí porovnávat jen čísla.
Daň bych viděl asi takto EUR/osobu/km/gCO,HC,NOx. Protože pojedou-li 4 lidi svými moderními auty, vypustí více škodlivin než jedno starší se 4-mi pasažéry. To ale asi nikdo nechce.
Jednak Euro 6 bude nabíhat až od roku 2014, zatím ještě platí Euro 4 a od r. 2009 u osobáků Euro 5, tak je nutno uvést, že v (unijním ani předunijním) techničáku není nikde o žádném Euru zmínka. Požadavek výrobců není pro stará auta splnitelný, protože nemají v TP uvedeny žádné hodnoty CO2 (u benzínu velké, zatímco u nafťáku jsou malé, zatímco tento má velké oxidy dusíku). Také by to znamenalo, že by silniční daní byl zatížen každý občan (i ten co nejezdí), nejen ten co používá každodenně auto k podnikání (jako by nestačily spotřební daně a DPH z benzínu, nafty a olejů)......
Zase další snaha ouředníků z Bruselu jak sehnat peníze na svůj bezstarostný život a posílit svoje řady. Pro takového úředníka je snadné namalovat cifru na papír a firmy po_erte se.
Zase lobbying automobilek. Nemůžou přenést přes "srdce" že lidi nekupují jejich předražené výrobky s krátkou životností a drahým provozem. Když porovnáte náklady třeba starého Favoritu a nový fabie nebo nějakého nového dovozu, tak je to jasný. Zatímco staré auta jsou jednoduchá a největším problémem je koroze, náhradní díly jsou levné, spoustu věcí opraví běžný opravář, tak nová auta pomalu každý rok nové náplně, samá elektronika, kterou vám často na první pokus nedá dohromady ani autorizovaný servis, náhradní díly drahý......................
Jejich snaha je naprostojasná. EU je tlačí do něčeho co jim zvedne náklady. Proto se snaží zvýšit prodej všemi prostředky. Přece musí každý rok zvýšit o x % zisk. O ekologické cítění určitě nejde.
... lidi prostě nemají peníze na nové auta. Je to přímá úměra.
Mno, spíš je to tím, že po koupi nového auta, se staré nechává jako 2. do rodiny
až to bude poslední výrobce aut na světě..
Ale tak nebreč že soused má Superba a ty musíš jezdit se svým Fiatem Seicento...
to by slavná EU mohla rovnou zdanit všechno živé, co dýchá...