- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono jde také o to jaký výsledek v testu chcete dosáhnout. Prodejci v USA uvádí 45 MPG, tak nevím, kde ator vzal tech 60 nebo kolik vlastně psal. Stejně tak používání klimatizace nebo rádia není pro Prius zátěží díky přídavným akumulátorům, které se při jízdě dobíjejí velice rychle.
On je Prius díky svým slabším motorům trochu línější a proto vyžaduje i jiný styl jízdy než u jiných vozů. Pokud je tedy řidič zvyklý na rychlejší rozjezdy na křižovatkách a vytáčení motoru, tak nepochodí asi u sebeúspornějšího vozu.
S Priusem jsem jezdil několik měsíců a co se konfortu a prstoru týká, upřednostnil bych jej i třeba před Octavií.
mám BMW 520i E39 1997 a reálná spotřeba mimo město je 8 litrů a ve městě 10 litrů..žádný honění motoru do extrému...svižná jízda stejně jako okolní auta..když budu chtít jet za 6 po městě,tak to půjde(analogovej měřič aktuální spotřeby v BMW pod otáčkoměrem je až drze přesnej),ale budu se rozjíždět jako děda ve škodě120 kterýmu zrovna spadly brejle pod plynovej pedál....prostě nothing is impossible
Ja jezdim Priusem a Chryslered Sibering na Floride kazdy den. Na jednu nadrz Priusu dojedu do prace a zpet asi 13x. S Chryslerem 5x. To mi staci na to abych preferoval Prius i kdyz jizda v nem neni zrovna "fun". Kazdopadne, z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze jizda Priusem je daleko uspornejsi, to auto ma relativne dobry "crash" test, a vybava je taky dobra.
Záleží na tom jak s tím jeli, výhody hybridu (rekuperace) se při ekonomickém stylu jízdy moc neprojeví (až na jízdu v kopcích a ve městech - ale i tam se hybrid víc ukáže když má řidič těžkou nohu)
nekolik nemeckych televiznich kanalu delalo test - vsechny dostupne hybridy maji zhruba stejnou spotrebu co jejich konkurence s modernimy diesely - + vyssi cena u hybridu + navic obrovska ekologicka zatez ve forme akumulatoryu jejichz ekologicka likvidace po dobe zivotnosti neni vubec resena (tezke kovy !!!) hybridy jsou pouze politicka fraska
Zajímavý závod na 606 km mezi super výkonným(asi 456 kW) Porsche Techart a Citroënem C1 HDi. Pro ty co neovládají němčinu, tak řidič Porsche dojel do Dusseldorfu pouze o 17minut dříve než C1, ale za to zaplatil za palivo o 4 500 Kč více!
radsi bych veril priusu...anglicke testy nejsou moc dobre a kvalitni jako ty nemecke...
Jet s pětkou za 4.7 nafty, to tedy opravdu nebyla žádná "radost z jízdy" podle sloganu BMW S A6 2.5 TDI jsem se nikdy nedostal pod 8l na delší trasy a po městě nikdy pod 10. Na dvoutunový auto se stálým pohonem 4x4 to považuju za slušnej, ale hlavně reálnej výsledek. Znám spoustu lidí co říkaj, že jezdí s oktávkou za 4,5 apod. ale buď mají špalek po plynem nebo kecaj sami sobě
Tak nevim, co jsi s tou A6 delal, ja mel uplne stejny motor (koncernovy 2,5 TDI) ve Volvu 850 a dloudoby prumer byl pod 7, na dlouhych trasach i vzdy pod 6l/100 km. Petivalcovej diesel 2,5l u XC70 (4x4, automat, 2 tuny, klima) umi i 5/7l/100 (mereno v klidnem skandinavskem provozu).
Princip práce hybridů typu Prius spočívá v tom, že pro rozjezd využívá pomoci elektromotoru (integrovaného v převodovce - nebo u setrvačníku jako u Hondy), přičemž při běžném zpomalování nebo stáni s volnoběhem se dobíjejí baterie.
Výhody jsou značné: ŘÁDOVĚ nižší emise oproti naftovým i benzínovým motorům, plynulý a rychlý rozjezd a nehlučnost pohonu při rozjezdu.
Hybridy tohoto typu jsou tedy výhodné při pohybu ve velkých městských aglomeracích a pro pravidelné dojíždění do práce hustým provozem např. odněkud z předměstí (to klidně najedete 70 km na jednu cestu nevíte jak). Udělat test na dálnici je nesmysl (nebo záměr), protože tam hybrid táhne s sebou mrtvou hmotu akumulátorů.
Aha - takže Priuse do města a Š120 na výlety ? Člověče - chce to trochu reálného uvažování .....
že ti, kteří by chtěli srovnávat Prius s benzínovým motorem jsou trochu mimo mísu.
Prius je prezentován jako ekologické a úsporné vozidlo a jako takové by to mělo ve spotřebě Při zachování komfortu dopravy) každému jinému autu, ať je to benzin, nebo nafta.
A když to nedokáže, tak nejde o ekologické vozidlo, ale pouze o "zelený" marketing...