Diskuze
Elektromobily zvýší naši závislost na vodě
Děkujeme za pochopení.
Chemik
100x opakovaná lež...
...se stane pravdou. Kdo by to heslo neznal, že?
předseda
spotřeba vody pro výrobu elektřiny:
žádal jsem PANA redaktora ,aby odstranil neautorizovanou fotografii jednoho z mých vozidel , aby nestrašil anabídl mu odbornou pomoc ohledně informací o elektromobilech, kterým jsem zasvětil již čtvrt století. Zatím ani neodepsal, ani nevyhověl mému přání. Co si o tom můžeme myslet?
zde se dozvíte o elektromobilech objektivně. Další propagační akce bude ve čtvrtek-sobotu v Mladé Boleslavi. Uvidíte a budete si moci vyzkoušet http://www.vectrix.com
Pavel
Nenahradíme všechna auta..ale
Nenahradíme všechna auta..ale předstvate si, že by se jen podařilo aby řekněme.30procent vozidel jezdilo na elektřinu a aby jejich vjezd do měst byl zvýhodněn.Pak by patrně při rozumném nakládání se zdrji eletřiny a s bateriemi došlo k poklesu emisí CO2 atd.. V průměru by jich bylo méně, i kdyby ostatní auta byla jen dnešní moderní spalovací..se spotřebiou řekněme 6-7/100km. Navíc by ubylo vozidel neefektivně spalujícíh v městském provozu, kde i moderní vůz spotřebuje mnohem více..Ubylo by působení vysoké koncentrace emisí kde sme pomalu u výfuku a tak jsou účinky ještě horší než když už je ot "naředěné" v okolním ovzduší. Ubylo by prachu, který produkují zvláětš starší diesely..V některých lokalitách by klesl i hluk. Životnsot ústrojí je vysoká, i baterie může vydržet celkem dlouho. Klesá potřeba motorvých olejů, filtrů..a některých dalších spotřebních materiálů. Prostě není to všechno tak černobílé.. Elektromobil nás nezachrání, ale je to alternativa a stojí za to o ní uvažovat.
Chemik
imbecilní propaganda
Tvrzení o významném nárůstu spotřeby vody v případě používání elektromobilů jsou buď důkazem úmyslu oklamat čtenáře (což je nejpravděpodobnější), nebo svědčí o demenci autora. 100 000 elektromobilů by zvedlo spotřebu elektřiny v Česku asi jen o 0,5 %, a to ještě když zanedbáme "detail", že většinou můžou využívat noční proud. Takže i kdyby 100 % zásahu člověka do koloběhu vody představovalo chlazení elektráren (a tomu doufám nevěří ani čtenáři Idnes , vliv na spotřebu vody je zanedbatelný.
Chemik
pardon, ne čtenáři, ale redaktoři
Holt kdo za to dostane náležitě zaplaceno, může psát beztrestně takovéhle nesmysly jen díky tomu, že si spousta lidí kupuje použitý toaletní papír s názvem "MF Dnes". Nekupujme jej a bude lépe.
Milan.
Svezli jste se někdy elektromobilem?
Doporučoval bych každému, než něco napíše o elektromobilech, aby se v něm alespoň svezl. Chtěl bych opravit mínění, že spalovací motor má účinnost 40 procent. Naftový motor má v laboratorních podmínkách až35 procent, v provozu s bídou 25 procent. Benzinový v provozu kolem 15 procent.
David V
Hm
Podle mého skromného názoru je jakýkoliv alternativní pohon zatím nákladný (čili neekologický). Bohužel dochází k posuzování jednotlivých způsobů pouze lokálně, což znamená, že vztažná soustava je pouze samotný automobil. Pokud by se do procesu srovnání zahrnula veškerá energie a škodliviny od začátku, až po konečný výrobek, domnívám se, že stávající spalovací motory (třeba CNG a možná LPG je lepší řešení) vycházejí pořád nejekologičtěji. Důvodem je, že si z tepla vyrábí rovnou mechanickou energii a v zimě si topí odpadním teplem, zatímco pro elmobil se musí někde vyrobit energie převážně z fosilních paliv. Účinnost je sice lepší než u spalovacího motoru, ale zase se ztrácí přenosem a ukládáním do akumulátorů a když je v zimě potřeba zatopit, tak elektrika je na topení sakra drahá.
Diskuze na konci se ubírá tím správným směrem. Divím se, že takové globální studie ještě neexistují - alespoň zjednodušené.
Chemik
účinnost
Účinnost spálení fosilního paliva v elektrárně je nesrovnatelně vyšší než v motoru a to víc než kompenzuje ztráty při rozvodu, v akumulátorech apod. Dále lze využít i jadernou energii, která má ve srovnání s fosilní ekologické dopady zanedbatelné, a samozřejmě i solární aj. To už jsou ale známé věci, proto naftařská propaganda zkouší takovéhle nesmyslné pohádky o spotřebě vody apod.
Smějící se bestie
Ideální pohon existuje - jízdní kolo
Do města je nepřekonatelný. Má jen jediný problém - totálně líný lidstvo, který si najde 1001 důvodů, proč na něm nemůže jezdit...
Jinak elektromobily jsou řešením pro minimálně 80% jízd a ve městech, který dnes nemají dýchatelný vzduch, nedělají exhalace.
Darik
Re: Ideální pohon existuje - jízdní kolo
Tak toto mohu potvrdit ..... asi po 8mi letech jsem jel na kole par km po meste ... a jak mnebolel zadek - to byla hruza.
Proste auto je auto.
Maluch
Nojo, to je pak jasné
když se podíváte na jiná auta. Elektromobily jsou budoucnost a a ne jako tenhle Cadillac CTS 2008, který je nejen ošklivý, ale i šíleně žere. jak si někdo může koupit motor 3.6 litru ??
http://www.zavolantem.cz/rubrika/ridili-jsme/test-cadillac-cts-3-6-awd-at-nemci-puknou-zavisti
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...