- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...se stane pravdou. Kdo by to heslo neznal, že?
žádal jsem PANA redaktora ,aby odstranil neautorizovanou fotografii jednoho z mých vozidel , aby nestrašil anabídl mu odbornou pomoc ohledně informací o elektromobilech, kterým jsem zasvětil již čtvrt století. Zatím ani neodepsal, ani nevyhověl mému přání. Co si o tom můžeme myslet?
zde se dozvíte o elektromobilech objektivně. Další propagační akce bude ve čtvrtek-sobotu v Mladé Boleslavi. Uvidíte a budete si moci vyzkoušet http://www.vectrix.com
Nenahradíme všechna auta..ale předstvate si, že by se jen podařilo aby řekněme.30procent vozidel jezdilo na elektřinu a aby jejich vjezd do měst byl zvýhodněn.Pak by patrně při rozumném nakládání se zdrji eletřiny a s bateriemi došlo k poklesu emisí CO2 atd.. V průměru by jich bylo méně, i kdyby ostatní auta byla jen dnešní moderní spalovací..se spotřebiou řekněme 6-7/100km. Navíc by ubylo vozidel neefektivně spalujícíh v městském provozu, kde i moderní vůz spotřebuje mnohem více..Ubylo by působení vysoké koncentrace emisí kde sme pomalu u výfuku a tak jsou účinky ještě horší než když už je ot "naředěné" v okolním ovzduší. Ubylo by prachu, který produkují zvláětš starší diesely..V některých lokalitách by klesl i hluk. Životnsot ústrojí je vysoká, i baterie může vydržet celkem dlouho. Klesá potřeba motorvých olejů, filtrů..a některých dalších spotřebních materiálů. Prostě není to všechno tak černobílé.. Elektromobil nás nezachrání, ale je to alternativa a stojí za to o ní uvažovat.
Tvrzení o významném nárůstu spotřeby vody v případě používání elektromobilů jsou buď důkazem úmyslu oklamat čtenáře (což je nejpravděpodobnější), nebo svědčí o demenci autora. 100 000 elektromobilů by zvedlo spotřebu elektřiny v Česku asi jen o 0,5 %, a to ještě když zanedbáme "detail", že většinou můžou využívat noční proud. Takže i kdyby 100 % zásahu člověka do koloběhu vody představovalo chlazení elektráren (a tomu doufám nevěří ani čtenáři Idnes , vliv na spotřebu vody je zanedbatelný.
Holt kdo za to dostane náležitě zaplaceno, může psát beztrestně takovéhle nesmysly jen díky tomu, že si spousta lidí kupuje použitý toaletní papír s názvem "MF Dnes". Nekupujme jej a bude lépe.
Doporučoval bych každému, než něco napíše o elektromobilech, aby se v něm alespoň svezl. Chtěl bych opravit mínění, že spalovací motor má účinnost 40 procent. Naftový motor má v laboratorních podmínkách až35 procent, v provozu s bídou 25 procent. Benzinový v provozu kolem 15 procent.
Podle mého skromného názoru je jakýkoliv alternativní pohon zatím nákladný (čili neekologický). Bohužel dochází k posuzování jednotlivých způsobů pouze lokálně, což znamená, že vztažná soustava je pouze samotný automobil. Pokud by se do procesu srovnání zahrnula veškerá energie a škodliviny od začátku, až po konečný výrobek, domnívám se, že stávající spalovací motory (třeba CNG a možná LPG je lepší řešení) vycházejí pořád nejekologičtěji. Důvodem je, že si z tepla vyrábí rovnou mechanickou energii a v zimě si topí odpadním teplem, zatímco pro elmobil se musí někde vyrobit energie převážně z fosilních paliv. Účinnost je sice lepší než u spalovacího motoru, ale zase se ztrácí přenosem a ukládáním do akumulátorů a když je v zimě potřeba zatopit, tak elektrika je na topení sakra drahá.
Diskuze na konci se ubírá tím správným směrem. Divím se, že takové globální studie ještě neexistují - alespoň zjednodušené.
Účinnost spálení fosilního paliva v elektrárně je nesrovnatelně vyšší než v motoru a to víc než kompenzuje ztráty při rozvodu, v akumulátorech apod. Dále lze využít i jadernou energii, která má ve srovnání s fosilní ekologické dopady zanedbatelné, a samozřejmě i solární aj. To už jsou ale známé věci, proto naftařská propaganda zkouší takovéhle nesmyslné pohádky o spotřebě vody apod.
Do města je nepřekonatelný. Má jen jediný problém - totálně líný lidstvo, který si najde 1001 důvodů, proč na něm nemůže jezdit...
Jinak elektromobily jsou řešením pro minimálně 80% jízd a ve městech, který dnes nemají dýchatelný vzduch, nedělají exhalace.
Tak toto mohu potvrdit ..... asi po 8mi letech jsem jel na kole par km po meste ... a jak mnebolel zadek - to byla hruza.
Proste auto je auto.
když se podíváte na jiná auta. Elektromobily jsou budoucnost a a ne jako tenhle Cadillac CTS 2008, který je nejen ošklivý, ale i šíleně žere. jak si někdo může koupit motor 3.6 litru ??
http://www.zavolantem.cz/rubrika/ridili-jsme/test-cadillac-cts-3-6-awd-at-nemci-puknou-zavisti