- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ze se ozivovani techto veteranu u nas lide venuji. Ja presne toto auto pamatuju jako maly kluk. Nekdy z pocatku sedmdesatych let nas stryc vozil za pribuznymi. Po ceste ale obcas zastavil, proste se vyskytly problemy.. V cili je ale odstranil dalsi stryc - povolanim automechanik - mel i svou vlastni dilnu ve stodole. Vsechno mel organizovano na 100%. To byly casy!
http://volny.cz/lippc Omlouvám se, stránky jsem již neaktualizoval 5 let (ztratil jsem heslo...)
S radostí jsem přečetl článek o sedanu a nostalgicky se zasnil.Tato auta pamatuji,jak 1200,tak 1201sedany i jejich užitkové varianty.Měl jsem možnost s nimi jezdit jako kluk coby pasažér a po dospění k řidičáku jako řidič.Byla to pohodlná kára,trochu línější(byl to těžší vůz),ale když se to "roztáhlo",tak běžel.Je pravda,že bylo co brzdit.Posilovač to nemělo.Také nikdo v příspěvcích nevzpoměl,že tato auta měla centrální mazání čepů.Vedle spojkového pedálu byla jakoby tyčka s pružinou,na kterou se šláplo a bylo vytlačeno mazivo trubičkama do čepů zavěšení a řízení.Na fotkách jsem si všiml, že na přístrojovce je zachován i znak Svazarmu,který býval dosti často jak u sedanů,tak u Spartaků.Prvé sedany 1200 měly ještě směrovky vyklápěné z předního sloupku,ne blinkry.Je fakt,že sedany sloužily ze začátku jako vládní vozidla nižších složek a pak též STB.Tento sedan dle fotek měl zřejmě původní barvu petrolejová modř.Sedadla byla měkká,pohodlná,nedělená,dobře se na nich nouzově spalo.Byl super
Moc jsem se v něm navozil. Měli ho rodiče mého kamaráda. V Olomouci byly asi 4 v soukromém držení.
Chtel bych majitele 1201 sedanu na rozdil od mnohych pochvalit ze na aute menil a upravoval pouze nezbytne. ono jsou nalestene veterany krasne ale osobne si vice cenim tech na kterych je minimum znem a je videt zub casu. uprimne veteranu na kterych je vic novych dilu nez historickych je vsude dost. takoveto doslova originaly moc k videni nejsou!
Nikdo z Vás si tu skoro neuvědomuje, že se jednalo o nejvyšší řadu která škoda v té době vyráběla! Není tedy vůvec k věci psát, že ve Fabii by dnes státníci nejezdili, že je to auto pro chudé protože státníci se vozili v tatraplánech. Ani omylem, na tohle auto tehdy soukromník vpodstatě nedosáhl, možná když se hodně snažil, tak na spartaka, který byl v té době "klasickou" velikostí auta.
ať to zkouším jak chci, tak mě t u mé Fabky HTP nějak nefunguje. Jako by mi motor běžel jen na tři válce...
Doporučuji jedině reklamovat auto u prodejce. Podle mě by se mohlo jednat o ztrátu tlaku v jednom válci, nebo nějaká chyba ve vstřikování, nebo chyba v zapalování. Zkus proměřit odpor kabelů a odstřik vstřikovačů. Vyndej vstrikovače z uložení a zastartuj a měly by odstřikovat. Měl by být asi 2 až 4 kohm. Jinak u Fábií je to bohužel docela častá závada, že motory opracují jenom na 3 válce.
http://octavia1962.wz.cz (snad každej pochopil, že šlo o vtip... ahoj, jsou to krásný auta ty veteráni..) Klimas
Sedana si pamatuju jako malý pacholek, ale už nepojízdný, to už jezdil s 1202 STW přestavěnou ze sanitky. Ale mám pocit, že pokud to má zapuštěné kliky (takový divný systém, nejdřív se na jedné straně zmáčkla a jak se vyklopila na druhé straně, tam se zatáhlo) tak to je 1200, 1201 měla už kliky venkovní, podobně jako pak 1202, 1000/1100 a první série 100/110.