Diskuze

Dvoutaktním motorem za čistší ovzduší

Dvoutaktní motor řve pod duroplastovou kapotou nesmrtelného trabantu. Že by v namodralém dýmu, který voní po spáleném oleji, bylo něco ekologického, nikdo nepředpokládá. Dvoutaktní motor ale zapomenutý není, alespoň pro vývojáře firmy Ricardo a brightonské univerzity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Carlos

1. 4. 2008 13:49
Dvoutakty

Mimochodem - dvoutakty nejsou tak úplně mrtvé. Např. motor i-DSI od Hondy známý z dosluhující generace Jazzu a z Civicu 8G.

0 0
možnosti
HH

hnusil

1. 4. 2008 14:52
Re: Dvoutakty

nejsou to jen dosluhujici auta, ale i nove kamiony

0 0
možnosti
AK

ak1975

1. 4. 2008 8:23
Nic nového

To Jára Cimrman vymyslel 5titaktový motor, pátým taktem byl oddych. Tohle je jako pokus dobrý ale nesmělo by být 1.4. Apríl

0 0
možnosti
DP

JdC

1. 4. 2008 10:17
Re: Nic nového

Malá oprava, ten motor byl šestitaktní. Pátým taktem bylo mazání a šestým odpočinek.

0 0
možnosti

kutil

31. 3. 2008 12:19
Bude lepší jak 1.2TSI?

VW připravuje další z motorů TSI. Tentokráte 1.2TSI s cca 90kW. Není tohle lepší cesta jak zvýšit objemový výkon a přitom jezdit zaleno kdyžnení potřeba výkon?

0 0
možnosti

ze3gg

31. 3. 2008 11:42
no, nevim

Když si tak čtu ty procenta, tak to musí mít vetší účinnost než diesel a to se mi nezdá.

Rv

0 0
možnosti

Ebo

31. 3. 2008 9:50
no..

..tak snad to bude lepší než 1.2 HTP ;-D

0 0
možnosti

Já První

31. 3. 2008 9:53
Re: no..

To NE!

HTP  je přece nejlepší!

;-)

0 0
možnosti

Fikos

31. 3. 2008 9:25
To jsou věci

To kolik vypouští CO2 mě nezajímá vůbec.Dokud budou zelení spalovat uhlí v elektrárnách tak je to vcelku pasé.

0 0
možnosti

Já První

31. 3. 2008 9:58
Re: To jsou věci

Je to celý strašná ptákovina ...  kec, typickej pro sociálisty - kteří se už zase roztahují v celé Evropě: CO2 je nejméně školdivej ze všech emisí, vypouštěných spalovacím motorem...  a i tak představuje celosvětová produkce CO2 automobilama asi 1% celkového množství.

Slovy jedno procento...

Prostě bruselští úřednící asi dostali zaplaceno za preferenci naftových motorů s malým objemem a složitou technologií - common-rail + dvě turba atd...  CO2 lze přímo vypočíst ze spotřeby a nic jinýho na to nemá vliv...  takže je u dieselu vždycky nižší než u benzínu. Co na tom, že moderní benzín skoro nic jinýho než to CO2 neprodukuje?

A praktická cesta k "ekolii v automobilismu" spočívá v úpravě VÝROBY aut, ne PROVOZU! Ve skutečnosti je totiž Toyota Prius úplněj mor - právě proto, že má strašně složitou výrobu... 

0 0
možnosti

gu

31. 3. 2008 8:42
Rozumíte schématu?

Já moc ne. Ten 2takt je jasnej, využívá momentu setrvačnosti a přetlaku expandujících plynů k vyplachování-sání, ještě během cesty pístu dolů. Ale co ten 4takt cyklus? Mezi obrázkem 1 a 2 je celá 3/4 otáčka s nejasnou fází 8-o

0 0
možnosti

Doyl

31. 3. 2008 8:20
cena motoru :-))) Bude Vysokááá :-(((

a benzín bude za chvilku za 50,- takže raději budeme jezdit na vodík a spalovat kyslík , či vylepšíme kondenzátory a baterie...... Pochybuju že to bude lidové vozítko jak pytel trsátek...

0 0
možnosti