Diskuze

Wankelův rotační motor. Jak to vlastně funguje?

Rotační Wankelův motor je i více než padesát let od svého vynálezu stále raritou v sériové produkci. Proč tomu tak je a zda náhodou nesvítá v dnešní době hledání alternativ pro wankel nová naděje, vám prozradí náš článek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PanDeRass

30. 8. 2008 17:29
Wankelův motor v každé moderní škodovce

...možná Vám to přijde jako blbost, to co píšu, ale skutečně Wankelův motor předpíná při odpálení airbagů pásy. Skutečně jsem si ho z jedný orzstřelený na vrakovišti vyžádal, koukali na mne sice jak z jara, ale nakonec se našel a tak mam na polici funkční model Wankelu, kterým stačí jen zatočit... :-)

0 0
možnosti

Panula007

24. 6. 2008 16:49
Honda

Ale o tom, že Honda vyráběla Civicy s Wankelem jsem nečetl:-/ Přitom to je jedno z nej aut, kterým jsem jel...;-)

0 0
možnosti

Springpeace

7. 5. 2008 9:26
Jen doplnění

Nebyla zde řeč o dalším vývoji Wankelu u Subaru - jejich rarita Wankel pro naftu.

0 0
možnosti

Hans

21. 5. 2008 11:02
Re: Jen doplnění

No, bylo by dobře, aby sis ujasnil pojmy s dojmy. To, co vyvinulo Subaru není Wankel-Diesel ale BOXER-Diesel /motor ne s rotačním pístem, ale s protilehlými písty ve válcích/.

0 0
možnosti

Dlažební koska

9. 4. 2008 8:52
Konečně slušný článek

Jsem rád, že autor zmínil Ladu. Dost často se na ni zapomíná, že wankely vyráběla taky, a hovoří se pouze o Mazdě.R^

0 0
možnosti

Chris Kelvin

9. 4. 2008 11:17
Re: Konečně slušný článek

Souhlas.

0 0
možnosti

Kolemjdoucí

9. 4. 2008 1:45
další pozoruhodné typy motoru - na stlačený vzduch

Exitují zajimavé motory na stlačený vzduch, video zde:

http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4

0 0
možnosti

celim

9. 4. 2008 1:25
Jen tak pro zajímavost,

pamatuji se, že v ÚVMV se v roce 1969 pracovalo na vývoji přívěsného lodního motoru konstrukce Wankel. Snad to bylo určeno pro armádu. Měli tenkrát obrovské problémy s těsnicími lištami (a asi nejen u nás - až Mazdě se to jakž takž podařilo vyřešit).

0 0
možnosti

a znova zcenzurovanej Kei

8. 4. 2008 21:49
Účinnost

Píšete, že jeho účinnost wankelu je nízká. Nás ale kdysi na SŠ učili, že je právě podstatně vyšší než u jiných typů motorů. Kde je tedy pravda?

0 0
možnosti

Kubas_86

13. 4. 2008 1:36
Re: Účinnost

0 0
možnosti

m.

8. 4. 2008 18:56
trabant a wankel...

pan autor napisal sice pekny clanok, ale neviem kde sa nechal inspirovata a z coho cerpal, pretoze keby si vsetko vopred overil, nenapisal by: Zůstalo ale pouze u pokusů a dokumentace a důkazů se příliš mnoho nezachovalo. Staci sa ist pozriet do muzea Trabant v Zwickau a medzi prototypmi najdete nielen diesel, ale aj wankel, je na krasnom podstavci aj s vysvetlivkami, takze urcite sa predsa len nieco dochovalo... :-)

0 0
možnosti

chechtin

8. 4. 2008 14:55
Trochu jasnosti

Clanek pekny, jen bych chtel podotknout, ze za koncem samostatnosti automobilky NSU nestoji wankel, ale soudni pre s automobilkou FIAT o poplatky za licencni vyrobu modelu 600. Prohrany spor uvrhnul NSU do financni krize. Ale je fakt, ze RO 80 bylo nadherne, skvele, ale ten motor byl strasne poruchovej. Vloni jsem jeden uzasny exemplar videl v Chebu, skutecne nadherna podivana.

0 0
možnosti

Honza5

8. 4. 2008 21:28
Wankel v galerii moderního umění

Jeden RO80 s motorem Wankel je taky trvale vystaven v galerii (Pinakotéce) moderního umění v Mnichově. 

A tam co kromě něj stojí (jako předměty moderního umění) ?

Žádné BMW, jak bychom čekali, ale Citroen DS 19 a Tatra 77 .

0 0
možnosti

Radovan

8. 4. 2008 14:28
motocykly

Chápu, že jsme v rubrice Auto, ale je škoda pominout takovou kuriozitu, jako byly motocykly a letadla s Wankelovým motorem...

0 0
možnosti

Chris Kelvin

9. 4. 2008 11:17
Re: motocykly

Taky jedna vzducholoď. U těch létacích aparátů asi přeci jen hraje roli ona úspora hmotnosti.

0 0
možnosti